Spring naar bijdragen

Komt dit vaker voor?


Visje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb een vraagje dat ongetwijfeld al eens aan de orde geweest is, maar het blijft me toch bezig houden.

 

Ik heb twee weken geleden de caches Het Sas en de Plaat van Vliet gelopen.

Bij Het Sas kwam ik een vader met twee zoontjes tegen. Ze hadden duidelijk gewacht to ik of uit de buurt zou zijn of helemaal zou zijn verdwenen en gingen daarna met klembord, beschrijving aan de slag. Door de handelingen bij het eerste WP kon ik afleiden dat het inderdaad om geocachers ging.

Ik dacht nog dat ik 's avonds wel de log zou tegenkomen, maar dat bleef uit.

 

De volgende dag kwam ik bij de Plaat van Vliet een gezin tegen in een grote camper. Ik was de dag ervoor al geweest en toen een DNF gelogd, maar die avond kreeg ik ineens een ingeving, dus ik weer terug.

 

Toen ik uitstapte, liepen zij met in de richting waar ik de cache vermoedde. Dacht eerst aan dagjesmensen, maar al gauw bleek dat ze de cacheplaats behoorlijk aan het doorzoeken waren.

Ik vond het carambalig om dan mee te gaan lopen zoeken en heb me een beetje afzijdig gehouden. (als je de plaat van Vliet gedaan hebt, snap je dat dat wel lukt.)

 

Opeens hoorde ik "Gevonden". Toen bleek dat de kinderen een grotere cache verwacht hadden. Ook hier hoopte ik op een verhaaltje van de familie, maar ook hier geen log van terug gevonden. Jammer.

 

Komt dit nu vaker voor of worden de caches nog ergens anders gelogd?

Die mensen moeten de caches toch ook van de website halen.

 

--

Cheers,

Visje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja hoor,

Er zijn ook mensen die niet loggen op het internet.

Omdat ze bijvoorbeeld een telefoonlijn hebben of er geen behoefde aan hebben.

 

Je bent namelijk niet verplicht om te loggen op het internet.

Echter is het voor de maker van een cache wel leuker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar aanleiding van dit verhaal (De Plaat van de Vliet is één van mijn caches), de volgende tekst bij alle listings toegevoegd:

 

NB: Wij hebben veel moeite gedaan om deze cache te maken en stellen het dan ook op prijs als u (als tegenprestatie) uw log op internet zet. Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar aanleiding van dit verhaal (De Plaat van de Vliet is één van mijn caches), de volgende tekst bij alle listings toegevoegd:

 

NB: Wij hebben veel moeite gedaan om deze cache te maken en stellen het dan ook op prijs als u (als tegenprestatie) uw log op internet zet. Bedankt!

 

Ik hoop dat dit werkt, maar ik denk dat de praktijk toch iets anders zal laten zien.

Er zijn ook mensen die zich niets van zo'n regeltje aantrekken.

 

Dat vind ik erg jammer, want als je een cache gemaakt hebt vind je het toch leuk als ze wat schrijven op het internet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oooh... gaat het daarom...

Altijd verkeerd begrepen. Dacht dat het om het lopen van die caches ging.

 

Maar goed, als al die mensen me dan even de eindcoordinaten van hun multi's geven, dan zal ik ze wel loggen in boekje en internet.  :blink:

 

Kortom... ik zou zeggen: als er mensen zijn die alleen maar loggen in een logboekje, dan zie je dat als maker ook regelmatig, lijkt me. Dus dan is er toch geen probleem?

Ik log ook wel eens 'gevonden, zie internet'. Kan dat wel dan?

Of ik log totaal verschillende erhalen in boekje en op internet, tsja...

 

Als je wat meer caches uit hebt staan dan kom je er niet aan toe om regelmatig te gaan kijken hoe ze er allemaal bij liggen. Ik kom meestal pas in actie naar aanleiding van een log. Maar goed... het is natuurlijk geen verplichting om op internet te loggen (dat moet iedereen zelf weten) maar ik denk dat sommige mensen zich er niet van bewust zijn dat er achter die cache ook nog iemand zit die daar moeite voor heeft gedaan en dus benieuwd is wat de mensen van de cache vinden en wat de status van de cache is.

 

Dus: geen verplichting maar het wordt wel bijzonder gewaardeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je wat meer caches uit hebt staan dan kom je er niet aan toe om regelmatig te gaan kijken hoe ze er allemaal bij liggen. Ik kom meestal pas in actie naar aanleiding van een log. Maar goed... het is natuurlijk geen verplichting om op internet te loggen (dat moet iedereen zelf weten) maar ik denk dat sommige mensen zich er niet van bewust zijn dat er achter die cache ook nog iemand zit die daar moeite voor heeft gedaan en dus benieuwd is wat de mensen van de cache vinden en wat de status van de cache is.

 

Dus: geen verplichting maar het wordt wel bijzonder gewaardeerd.

 

Bovenstaande is een risco als mensen niet loggen, daarom ook een voorstander van caches te plaatsen op fietsafstadn van mijn huis :blink:

 

on-topic

Iedereen die bij gc.nl/com is aangesloten kent het spelletje en weet waar het omgaat. Als je geen internet connectie hebt dan kun je ook moeilijk aan de plaatsen komen waar je moet zoeken. ik ben van mening dat het loggen een kwestie van respect is voor de maker van de cache. Het maakt mij niet uit of het direct of later gedaan wordt als het maar gedaan wordt..

 

Dus is er volgens mij geen excuss om het niet te doen....

 

my 2 cents

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan ook dat deze cachers loggen op Terracaching of geocaching.nu of... of....

 

Niet iedereen cached en logt via geocaching.nl

 

Ik denk dat je er ff naast zit. geen enkele geocache wordt gelogd via geocaching.nl, geocaching.nu of terracaching of waar dan ook anders dan op geocaching.com.

Zolang een geocache niet gelogd is op geocaching.com, is de cache niet gelogd. (buiten het logboekje om natuurlijk), en zal de cacher ook geen "puntje erbij" opleveren.

 

Er zijn een aantal cachers die wel caches lopen, het boekje loggen, maar niet op internet loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt me inderdaad voor mensen die een cache ergens hebben liggen makkelijker om via Internet een klein beetje de boel in de gaten te houden.

Zoals the Raven zegt: graag ook op internet loggen.

De maker heeft moeite gedaan en dan is een logje toch niet zoveel moeite?

 

Kan me ook best voorstellen dat je puur voor het lopen van de caches gaat en de puntjes je gestolen kunnen worden. Het logboekje is nu eenmaal het tastbare bewijs dat je er geweest bent, en op internet kunnen de mensen wel zoveel beweren.

 

Aan de andere kant is het ook wel weer leuk om via internet de andere cachers te leren kennen. Je leest hun logs. Vaak heb je 's avonds wat meer tijd om een wat langer verhaal te schrijven dan "in het veld".

 

Vind persoonlijk dus dat er twee kanten aan zitten.

Je kan voor het pure cachen gaan, maar interactie met andere cachers, al is het alleen digitaal, is toch een welkome aanvulling. Maar da's persoonlijk.

 

Vroeg het me gewoon af, n.a.v. die twee caches.

 

--

Cheers,

Visje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles goed en wel, de trend is toch wel dat er weinig wordt geschreven :blink: . Als cacheowner is het erg leuk om te lezen hoe mede cachers jouw cache hebben gevonden, je hebt er toch veel energie in zitten :lol1: . Wat mij opvalt is dat m.n. "nieuwe"cachers er een handje van hebben om de logjes niet compleet achter te laten. Zo mis ik vaak de logtime, en het plaatsen of retrieven van een TB. Daar kom je dan achter als je naar je inventory kijkt :D . Jammer het is een kleine moeite om hier ook nog wat tijd voor vrij te maken! Gewoon doen, lijkt mij B) Of denkt men hier anders over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ook wij vinden dat het spelletje compleet is als er gelogd wordt; liefst met een foto en leuk stukje tekst. Maar ja, dat komt ook omdat ik het leuk vind om een beetje met internet te rommelen en foto's up te loaden. En ook uit respect naar de maker toe. Soms ook een beetje kritisch als de cache er heel erg duidelijk neergeplempt is zonder "hart en ziel" B) Niet iedereen neemt de moeite en/of tijd om ook na het cachen weer het net op te gaan voor een log. Maar ik denk zelfs dat er onwetendheid is, waardoor bv. ook TB's verdwijnen of maanden onvindbaar zijn.

Aan de andere kant heb ik overigens liever geen log dan zo'n l*llige log: "cache snel gevonden, op naar de volgende", terwijl je weet dat men minstens drie uur moet lopen en zoeken door een fraai natuurgebied. Of natuurlijk een urban cache :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meeste niet gelogde visits zijn natuurlijk de 'not founds'. Kennelijk schamen mensen zich hiervoor terwijl het juist een onderdeel van de sport is.

 

Ook mij valt op dat het loggen door sommigen wordt gezien als een noodzakelijk kwaad om het puntje te krijgen. :blink: Persoonlijk vind ik het leuk om aan te geven wat ik van een bepaalde cache vind. Meestal doe ik er ook een fotootje bij. Vind ik zelf ook leuk als mensen dat bij mijn caches doen.

 

Je krijgt dan tenminste de indruk dat men waardeert dat je de moeite doet een cache op te zetten en te onderhouden. Dat is, blijkt in de praktijk, nog best veel werk.

 

Gammo_Team

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...