Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Het is inderdaad moeilijk een cache goed en jat-save te verstoppen. Tegen kwade bedoelng kun je toch niks doen. Een beetje slimme ripper zal zich immers niet kenbaar maken of misschien juist wel? Wie zal het zeggen.... Iedereen kan het gedaan hebben, ook diegenen die niet gelogd hebben maar bijvoorbeeld gefrusteerd waren over een rekenfout... Who knows?

Wat mij meer zou interesseren is de reden waarom kistjes, trommels en andere zaken uit het landschap verdwijnen. Aan de waarde wat erin zit kan het niet liggen, aan de kistjes etc. ook niet.

Tuurlijk, zo'n mooi kistje is geweldig, evenals het "unieke" happy-meal speeltje. Maar dat is allemaal natuurlijk kul. Ze zijn ook makkelijk zelf te kopen of je krijgt ze gewoon. Wat blijft er dan over? Afgunst, de kick, het landschap "schoon houden"? Het is me een raadsel en ik maak me er eerlijk gezegd niet zoveel zorgen om. Tot nu toe is er nog maar eentje van mijn kisten/ trommels verdwenen, dat valt dus wel mee :crybaby: . Als het te vaak gebeurt komen ze gewoon niet meer terug...

Geplaatst (bewerkt)
Misschien een hele late reactie, maar ook een van mijn caches is helaas geript. Maar er is zeker wat aan te doen. Stel mijn cache wordt nogmaals gejat dan versleutel ik gewoon een "anti jat getal" in al mijn berekingen.

Dan als je mijn cache wil doen moet je eerst het anti jat getal opvragen. Denk niet de cache raiders dan nog een kans maken. Het enige nadeel is dat als ik op vakantie ben dat niemand dan mijn cache kan doen.

Over ''anti jatcode'' gesproken, onlangs wilde ik >>DEZE<< doen, had alle waypoints gevonden en ontcijferd, en na afloop de maker gemaild voor het eind coordinaat, maar heb tot op heden nog geen antwoord meer gehad. Op zich is zo'n beveiliging wel goed, maar je kunt als cacher natuurlijk niks als de maker je niet verder help naar de cahe. :no::crybaby:

Wil je echt geen risico lopen dan is een cache plaatsen in fort Knox nog altijd nog mogelijkheid. :crybaby:

bewerkt door Spider
Geplaatst
Misschien een hele late reactie, maar ook een van mijn caches is helaas geript. Maar er is zeker wat aan te doen. Stel mijn cache wordt nogmaals gejat dan versleutel ik gewoon een "anti jat getal" in al mijn berekingen.

Dan als je mijn cache wil doen moet je eerst het anti jat getal opvragen. Denk niet de cache raiders dan nog een kans maken. Het enige nadeel is dat als ik op vakantie ben dat niemand dan mijn cache kan doen.

Over ''anti jatcode'' gesproken, onlangs wilde ik >>DEZE<< doen, had alle waypoints gevonden en ontcijferd, en na afloop de maker gemaild voor het eind coordinaat, maar heb tot op heden nog geen antwoord meer gehad. Op zich is zo'n beveiliging wel goed, maar je kunt als cacher natuurlijk niks als de maker je niet verder help naar de cahe. :no::crybaby:

Wil je echt geen risico lopen dan is een cache plaatsen in fort Knox nog altijd nog mogelijkheid. :crybaby:

Die is overigens ondanks de ant-jat-code alweer verdwenen :crybaby: volgens de eigenaar. Ook dat helpt dus kennelijk niet...

Geplaatst
Die is overigens ondanks de ant-jat-code alweer verdwenen  :no:  volgens de eigenaar. Ook dat helpt dus kennelijk niet...

Straks gaan sommige cache makers nog een legitimatiebewijs vragen als je een cache wilt gaan doen! :crybaby:

Geplaatst

Soms moet een trol ook het onderspit delven, weliswaar een erg dure cache op wielen maar toch een leuk verhaaltje. :)

Gestolen auto opgespoord met GPRS

DE WIJK - Een 51 jarige inwoner van De Wijk mag blij zijn met de aanwezigheid van GPRS in zijn vrij nieuwe BMW. Binnen enkele uren nadat hij de diefstal van zijn auto ontdekte. Is de auto dankzij GPRS opgespoord in de buurt van Amersfoort. Er konden twee verdachten, een 23 jarige man en een 18 jarige vrouw uit Utrecht worden aangehouden.De aangever had zijn auto zondagmiddag rond 12 uur geparkeerd bij den hotel restaurant in de Wijk. Tegen 16.00 uur ontdekte hij dat de auto verdwenen was. Aan het begin van de avond is de BMW aangetroffen bij Amersfoort. Beider verdachten zijn overgebracht naar Hoogeveen en na voorgeleiding ingesloten.

Of een Datatag X2, een opsporingschip, in je kist plakken :)

• 3 months later...
Geplaatst

Tijdens onze vakantie ook wat vreemds mee gemaakt. Ik heb hier melding van gemaakt in de cache log, maar ik zal het hier nogmaals plaatsen :

Onze eerste cache tijdens onze vakantie in Duitsland. (Alther Bahndam)

Leuke tocht om alle waypoints te vinden. Nadat we alle aanwijzingen hadden gevonden besloten we eerst wat te drinken met de kids. Terwijl we daar zaten, zagen we opeens mensen aan komen lopen. Vanuit de verte zagen we één van de kinderen met een papiertje lopen.... En papa stopte ook nog eens bij het laatste waypoint. En jawel hoor, ander cachers... Normaal geen problemen mee, maar ik heb een vervelend gevoel aan hun over gehouden....

Nadat ik gevraagd had of ze ook aan het cachen waren, kwam er een schamel "ja" uit en het was duidelijk dat ze geen zin in een praatje hadden, leek wel of ik ze betrapt had....

Daarnaast vind ik het vreemd dat als je op zoek gaat naar een cache, je geen tas of zoiets bij je hebt waar spulletjes in hebt zitten om terug te stoppen....

Ik had al snel in de gaten dat ze de verkeerde kant op gingen, dus snel ons drinken opgedronken, want het is natuurlijk altijd mooi meegenomen om sneller te zijn dan onze oosterbuur... Helaas was de GPS ontvangst slecht en vond onze germaan de cache net iets eerder dan wij. Nadat wij even gewacht hadden kwamen ze weer naar beneden en nu deden ze weer wat vreemds.... In plaats van terug te lopen naar het parkeercoordinaat waar hun auto stond, liepen ze terug naar het laatste waypoint. Daarna zelf de cache snel gevonden, en weer wat vreemds.... Onze voorganger had NIET gelogd. De cache zelf was niet zo goed gevuld, dus zelf maar even het één en ander er in gedaan. Daarna in de stromende regen terug naar de auto gelopen, waar de auto van de mede cachers nog steeds stond...

Op weg naar huis begon er iets aan me te knagen.... Ik heb zo'n vermoeden dat deze "cachers" caches af lopen om goodies te scoren, maar niet om er wat in achter te laten.... Heb dus zo'n idee dat ze even terug zijn gelopen, om vervolgens weer terug te komen om te zien of ik er wat leuks in had achter gelaten..

Misschien heb ik het verkeerd, maar bij thuiskomst bleek echter dat ze de cache ook niet op internet gelogd hebben....

Zie ik spoken, of is dit inderdaad vreemd ? Ben benieuwd of dit vaker gebeurd...

Geplaatst
Tijdens onze vakantie ook wat vreemds mee gemaakt. Ik heb hier melding van gemaakt in de cache log, maar ik zal het hier nogmaals plaatsen :

Onze eerste cache tijdens onze vakantie in Duitsland. (Alther Bahndam)

Leuke tocht om alle waypoints te vinden. Nadat we alle aanwijzingen hadden gevonden besloten we eerst wat te drinken met de kids. Terwijl we daar zaten, zagen we opeens mensen aan komen lopen. Vanuit de verte zagen we één van de kinderen met een papiertje lopen.... En papa stopte ook nog eens bij het laatste waypoint. En jawel hoor, ander cachers... Normaal geen problemen mee, maar ik heb een vervelend gevoel aan hun over gehouden....

Dat is jammer, maar pas op voor subjectiviteit.

Nadat ik gevraagd had of ze ook aan het cachen waren, kwam er een schamel "ja" uit en het was duidelijk dat ze geen zin in een praatje hadden, leek wel of ik ze betrapt had....
Misschien dacht hij wel bl*de Holländer. Of was de mystiek van het cachen weg....

Daarnaast vind ik het vreemd dat als je op zoek gaat naar een cache, je geen tas of zoiets bij je hebt waar spulletjes in hebt zitten om terug te stoppen....

Niet iedereen is hetzelfde, en in een jaszak/broekzak kunnen ook goodies verstopt worden. Of misschien wilde deze persoon helemaal niets ruilen.

Ik had al snel in de gaten dat ze de verkeerde kant op gingen, dus snel ons drinken opgedronken, want het is natuurlijk altijd mooi meegenomen om sneller te zijn dan onze oosterbuur... Helaas was de GPS ontvangst slecht en vond onze germaan de cache net iets eerder dan wij. Nadat wij even gewacht hadden kwamen ze weer naar beneden en nu deden ze weer wat vreemds.... In plaats van terug te lopen naar het parkeercoordinaat waar hun auto stond, liepen ze terug naar het laatste waypoint. Daarna zelf de cache snel gevonden, en weer wat vreemds.... Onze voorganger had NIET gelogd. De cache zelf was niet zo goed gevuld, dus zelf maar even het één en ander er in gedaan. Daarna in de stromende regen terug naar de auto gelopen, waar de auto van de mede cachers nog steeds stond...
Je maakt een onbekende aardig verdacht op deze wijze. Misschien wil hij helemaal niet loggen en geniet hij van de omgeving of was hij zo verstandig ergens te schuilen voor de regen.

Op weg naar huis begon er iets aan me te knagen.... Ik heb zo'n vermoeden dat deze "cachers" caches af lopen om goodies te scoren, maar niet om er wat in achter te laten.... Heb dus zo'n idee dat ze even terug zijn gelopen, om vervolgens weer terug te komen om te zien of ik er wat leuks in had achter gelaten..

Misschien heb ik het verkeerd, maar bij thuiskomst bleek echter dat ze de cache ook niet op internet gelogd hebben....

Het kan ook zijn dat dit een beginnend team is wat wilde kijken of jij een TB of Geocoin erin had gedropt om die dan te kunnen meenemen en wel kunnen loggen. Dat er (nog) niet gelogd is kan ook betekenen dat "onze germaan" nog op vakantie is?

Zie ik spoken, of is dit inderdaad vreemd ? Ben benieuwd of dit vaker gebeurd...
Hou het wat mij betreft nog maar even op het eerste, niet zomaar iemand verdacht maken. Bovendien, wat schiet je ermee op? Ik kan me wel een beetje in je verhaal inleven, maar zo iemand (onze germaan) op het forum neerplempen met allerlei verdachtmakingen lijkt me niet de bedoeling.

Voor de rest, even goeie vrienden en denk erom............be careful, it's a jungle out there ;)

Geplaatst

Voor alle duidelijkheid, ik wil ze niet verdacht maken. Maar ik vind persoonlijk dat als je een cache gevonden hebt toch op z'n minst even het logboekje kan invullen ? De maker heeft er toch tijd ingestoken en op deze manier kan je hem er daar toch even voor bedanken...

Kleine moeite, groot plezier.....

Bedankt voor je reactie ! ;)

Geplaatst
Voor alle duidelijkheid, ik wil ze niet verdacht maken. Maar ik vind persoonlijk dat als je een cache gevonden hebt toch op z'n minst even het logboekje kan invullen ? De maker heeft er toch tijd ingestoken en op deze manier kan je hem er daar toch even voor bedanken...

Kleine moeite, groot plezier.....

Bedankt voor je reactie ! ;)

Misschien was het de maker zelf...? bezig met een controle. :rolleyes:

Ik zou er niet direkt teveel achter zoeken. :thumbup:

Geplaatst

In geval van een cache controlle heb je toch geen print-out nodig....

Ik had er gewoon een slecht gevoel over. Komt mede omdat de inhoud van caches die ik in deze omgeving van Duitsland gevonden heb, over het algemeen een aanfluiting was... Van een rolletje isolatietape waarvan het grootste gedeelte al gebruikt was, en van een beveilingclip uit een spijkerbroek wordt ik niet echt vrolijk.....

Ik vind dat zo zonde, de caches liggen echt op hele mooie plekken.... De makers hebben er echt moeite voor gedaan. ;)

Ik verwacht echt geen dure dingen in een cache, maar dit was COTI (cache out, trash in)

Maar goed deze discussie wordt elders op het forum al gevoerd....

Geplaatst
Een beetje slimme ripper zal zich immers niet kenbaar maken of misschien juist wel? Wie zal het zeggen....

Volgens mij (ik kan de site niet zo snel opnoemen, maar het was iets van cachepirates) is het voor die

(geschikt voor kids modus)

vervelende mensen

(/geschikt voor kids modus)

wel een "sport" met rankings e.d.

;)

Zielig.... maar dat schijnt er tegenwoordig bij te horen: Heeft iemand een leuke hobby, verziek het dan maar.

Jammer,

Bytheway

Geplaatst (bewerkt)
Zielig.... maar dat schijnt er tegenwoordig bij te horen: Heeft iemand een leuke hobby, verziek het dan maar.

Bekend verschijnsel helaas....

Andere hobby van mij is flashmobbing. Was nog maar net bekend of er kwamen al sites in de lucht voor anti-mobbers. Ik snap dit soort mensen echt niet. Als je de hobby van een ander niet leuk vind, is dat uiteraard je goed recht en dat mag je altijd zeggen. Maar je gaat toch echt te ver als je dan besluit om de hobby van de ander te gaan saboteren..... ;)

bewerkt door Team Tammo
Geplaatst
Was nog maar net bekend of er kwamen al sites in de lucht voor anti-mobbers.

bedoel je soms deze site? :thumbup:. Blijkbaar is mobbing ook een term voor het pesten van collega's op het werk ;) . In dat geval ben ik wel anti-mobbing :rolleyes:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...