Spring naar bijdragen

DE Aroma Rood


Goonies Oosterhout

Aanbevolen berichten

Zo gauw ik weer in de Biesbosch ben (waar ik wekelijks met mijn kayak probeer te zijn, winter of zomer...) wil ik een peddel-multi uitzetten. Als container zit ik te denken aan een Douwe Egberts glazen pot (kijk eens naar de Aroma Rood oploskoffie in de supermarkt).

Deze potten produceer ik met mijn koffieliefde 1 per maand, zet ze in de vaatwasser en bewaar er van alles en nog wat in. Sticker erop en uitzetten, lijkt me zo. Er passen een aantal (kleine) spulletjes in, en een klein notitieboekje met pen.

Ziet iemand praktische bezwaren in een dergelijke container? Gebruikt iemand deze al?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je noemt het woord 'peddelen''. Zodoende dacht ik:

Er moeten ergens een paar onderwater caches zijn die gebruik maken van glazen weckflessen, je weet wel, met een ijzerdraad klemsluiting en een rubber ring ter afdichting. Te koop bij de Xenos, Giraffe, Blokker, Wibra....

Als jouw pot sluit mbv. iets van plastic (schroefdop) - ik ken bedoelde pot niet - dan zou ik zeggen: vergeet het. Dat gaat lekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat hier dus om een glazen pot met een stop (glazen deksel met een zachtplastic onderkant, moet je met enige kracht ca. 2cm in de pot duwen). Aangezien nog maar beginner ben (al helemaal met het verstoppen) zal de eerste niet onder water liggen, maar volgende caches misschien wel (vind ik een uitdaging...), in dat geval zijn weckflessen wel een optie...

 

Groet,

Rolf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat hier dus om een glazen pot met een stop (glazen deksel met een zachtplastic onderkant, moet je met enige kracht ca. 2cm in de pot duwen).

Ik ben niet zo'n liefhebber van een glazen pot vanwege het breuk risiko aangezien er veel geocachers zoeken met een prikstok.

Naar mijn idee is een kunstof pot met afschroefbaar deksel en een gummi pakking meer geschikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo gauw ik weer in de Biesbosch ben (waar ik wekelijks met mijn kayak probeer te zijn, winter of zomer...) wil ik een peddel-multi uitzetten.

Zoiets als LineCrosser ?

Geen idee wat daar de cache verpakking is.

 

De verpakking van Line Crosser is beslist geen glazen potje.

 

Het is een ammobox van een formaat wat ik nog niet eerder zag

(er passen denk ik zo'n 250 handgranaten in) ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is volgens mij nooit hufter proof.

Kijk je moet het zo zien, als jij die pot sluit doe je dat met beleid, je drukt het deksel er rustig op zodat hij netjes blijft en goed blijft sluiten.

Als dat ding meerdere malen gevonden wordt is na een paar keer de sluiting al dusdanig vervormt dat de pot gaat lekken.

Immers de cache zit vol goodies en die ene TB die al maanden in je rugzak zit moet toch echt nog even in de pot erbij, proppen dus, Ah dekesel sluit niet meer helemaal even de voet erop, zo dicht..... ( natuurlijk zijn er cachers die dit nooit zullen doen maar je hebt erbij...)

Niet nadenkend dat inmiddels de zachtplastic ring is kapot gescheurd of erger het deksel lek is geraakt.

Bakjes zijn daar in tegen weer wat beter, dan is de inhoud beter te verdelen, maar het tupperware kunstof is niet prikstok bestendig, en vaak gaan ze toch lekken.

In een drassig /nat gebied zou ik gewoon een kunstof zuurkool vaatje nemen ( die ken je als kanoër vast wel)

Goed water dicht, stevig kunstof, schroefdeksel met rubber seal, en er kan lekker veel in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat zo'n glazen pot, of beter de inhoud, geen lang leven beschoren is.

Probeer het anders zelf eens uit.

Neem een pot en vul hem voor de helft met SUIKER.

Goed sluiten en zet hem buiten in een, met water gevulde, emmer.

Wekelijks de pot eruit halen, openen, sluiten en terug in de emmer.

Bekijk het resultaat eens na twee maand.

 

Waarschijnlijk één grote klomp suiker.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed, dus geen DE-potten, voldoende overtuigende argumenten.... Ammoboxen kan ik vast halen bij de legerdump in Waspik bij mijn ouders in de buurt. Maar zuurkoolvaatjes lijken me ook een goede optie.

Als kajakker gebruik ik oprolbare droogtassen (ben vouwkajakker, dus alles moet draagbaar en compact zijn, rij in een 205, geen defender...), en die zijn te duur om weg te leggen (de eerste varende cacher neemt de tas meteen mee en laat de goodies achter...). DE-potten zouden gratis zijn. Waar haal ik goedkope zuurkoolvaatjes?

 

Dank voor de inbreng!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...