Spring naar bijdragen

Wedstrijd cache?


Nahal

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

je kan ook ander soort wedstrijden houden als de snelste,

zoals: de orgineelste verstop plek ,moeilijkste tocht en met een

beetje fantasie kun je er zelf ook meer bijverzinnen.

ik ben nog een beginnen met +- 35 cache's maar ik heb wel

2 zelf geplaatste en de laatste (langs de oever) is ook over nagedacht

en zevender en een beetje afgezaagt zijn ook niet de eerste de beste plek verstopt, :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm een wedstrijd cache klinkt opzich leuk, alleen waarom geen reality spel?

Is mooi dat kruimel tegenwoordig revieuwer is zodat hij gelijk vanuit dat oogpunt kan kijken of iets dergelijks haalbaar is.

 

Het idee is een beetje gebaseerd op wat het vroegere veronica nog eens heeft uitgezonden "de hunt".

Ik zit te denken aan een soort cluedo opzet, een cache die over meerdere schijvan loopt en uiteindelijk zal leiden naar een vaste eindcache die dan tevens na het spel blijft liggen als "traditional cache".

 

Het spel:

De hunter laat op de cache page gedurende bijvoorbeeld een jaar steeds nieuwe aanwijzingen achter over of de cache of wie deze mysterieuze hunter is.

Lukt het je om de hunter te traceren en hem aan te spreken, zal hij je het coördinaat van de cache geven.

Lukt het cachers niet om de hunter te spotten zal na een jaar het coördinaat op de cache page aangepast worden naar het punt van de cache.

En is de hunt voor dat jaar voorbij.

 

Dit is even een snelle brainwave, een gedachten spinsel, spel regels en verdere uitwerkingen komen wel al blijkt dat men hier oren naar heeft, het lijkt mij in ieder geval erg leuk. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MM,

 

Even twee dooddoeners en dan een serieuze opmerking over de wedstrijdcache

 

Elke cache wordt een wedstrijd cache als je hem met twee of meer teams loopt. Want wie juicht er niet als hij/zij de aanwijzing het eerste vind :-)

 

Verder ontketend elke nieuwe cache ook al een wedstrijd. Namelijk de FTF wedstrijd.

 

Dus er zitten al twee `wedstrijd elementen` in het Geocaching.

 

Maar als je verder gaat brainstormen kun je natuurlijk allerlei extra wedstrijd elementen verzinnen.

 

1) Maak een quiz cache. elk goed antwoord geeft het volgende coordinaat. zo kun je elkaar aftroeven op kennis.

 

2) Maak een cache op een trimbaan en zeg dat je alle toestellen moet uitproberen anders vind je de strip met eind coordinaat niet.

 

3) Publiceer een spel op intranet en de geocachers die sneller zijn dan een bepaalde tijd krijgen het eind coordinaat.

 

4) enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, het soort verhaal van Veronica ken ik nog van een lokale omroep van JAAAAAAAAAAREN terug. Via de radio kreeg je aanwijzingen wat leidde naar een stuk weiland alwaar enkele munten in kisten begraven waren. Om een bepaalde tijd mocht je dat weiland op om te zorgen dat je één of enkele van die kisten zou vinden. Boer blij, z'n hele weiland werd omgeploegd. Was eigenlijk een soort vossenjacht.

Je zou zoiets kunnen organiseren met een event nabij een net gehakselde maiskavel.

Aanwijzingen verstoppen langs een route en vanaf een bepaalde tijd mag je graven op die kavel. Nadeel van een event is dat je met 30 man of meer achter elkaar aanloopt (maar dat is een ander verhaal ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is dus net niet mijn opzet.

Het idee wat veronica toen had was als volgt: je neemt een team van 2 personen, die laat je een afstand A - B afleggen van bijvoorbeeld 400 Km.

Halen ze de eindstreep zonder dat ze ook maar worden gespot dan krijgen ze 5000 gulden, worden ze gespot, maar niet aan gesproken, dan krijgt de spotter 200 gulden van hun prijzen geld, worden ze aangesproken en herekend dan krijgt die spotter zelfs 1000 gulden van het prijzengeld, hoe meer ze dus gespot worden hoe minder zo over houden aan het einde.

 

Nou zijn wij geen veronica met een bank slado van tig duizend euro dus bij ons gaat het alleen om de roem.

In plaats van 1 persoon kan natuurlijk ook een team zich verspreiden met verdeeld iedereen een deel van het eind coördinaat.

De opdracht voor dit team is natuurlijk om te proberen de cache tot het einde verborgen te houden.

 

Je zou het op een event kunnen lanceren, met wat tactische tips, alles is mogelijk in principe.

Je kunt het zo lang of zo kort laten duren als je wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een reactie van onze kant.

Ik denk niet dat wedstrijd caches erg zullen aanslaan, al dat gejaag enzo. daarentegen is het voorstel van Crow juist niet zozeer een wedstrijd maar weer een vernieuwende vorm hoe een cache te kunnen vinden.

Op zich denk ik dat elke attractieve nieuwe vorm altijd uitdagend is voor een bepaalde groep mensen.

Kortom gisteren is op IRC Geacaching chatkanaal al een beetje gesproken hoe e.e.a. zou kunnen werken.

Mogelijk dat er daar wel iets uit komt, geen garantie natuurlijk.

 

even over die wedstrijd, ik heb al weleens een event in Oostenrijk gezien waarbij tijdens het event wel een wedstrijd werd gehouden, met een echte starttijd en eindtijd en de winnar was degene die de meeste caches in die periode had gelogd.

Het is niet mijn ding hoor want het leidt ook tot gevaarlijk weggedrag bijvoorbeeld, want je wilt snel op de volgende plek zijn.

Misschien wordt dit het komend jaar wel weer gehouden dus wie zich geroepen voelt.

 

Groeten Team kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Ach, als mijn conditie wat toch beter was, dan zou ik misschien nog wel meedoen ook

 

Wedstrijdcachen? Ik denk dat dan de sport voetbal een beter alternatief is. Laten we er nou geen Jury of wedstrijdsport van gaan maken!

 

Is het eigenlijk al geen sport/wedstrijd om zoveelmogelijk caches te verzamelen?

 

Martijn

bewerkt door mart3223
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Zo lieve mensen.

 

Vanuit de optiek voor ieder wat wils is er nu ook een wedstrijdcache ontstaan.

Nee geen wedstrijd wie de snelste is maar wie het beste kan inschatten.

 

Voor degenen die het leuk vinden succes, voor de anderen er liggen nog ongeveer 2500 andere caches in den lande.

 

Zie link in volgende postje.

 

Namens de IRC cachehunt.

Kapitein Haak.

bewerkt door Kapitein Haak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...