Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben in Brussel twee caches tegengekomen die een glazen pot als container hadden. (Zie bijvoorbeeld hier.)

Degene op het plaatje is een stevige pot die niet snel stuk zal gaan. Bij de andere zat er nog een soort plastic doosje om heen. Ik zat er zelf aan te denken voor een cache zoiets te gebruiken. De inhoud zal dan nooit nat worden. Ik zie wel potentieel gevaar, als de pot kapot gaat en een volgende cacher gaat vervolgens in de glasscherven zitten graaien... dat wil je natuurlijk niet hebben. Aan de andere kant, zo'n stevige weckpot zal niet snel kapot gaan. Als je nog er een plastic doos of zo omheen doet lijkt het me helemaal geen kwaad kunnen.

Wat vinden jullie hiervan?

Geplaatst

Wel leuk natuurlijk, met een goed rubber er tussen wordt er zeker niets nat. Maar hier in Drenthe worden nog wel eens caches verstopt waar ook hooglanders lopen, en stel je nou eens voor dat zo'n 10 tonner nou nmet op je potje gaat staan... :beerchug:

Geplaatst
Ik ben in Brussel twee caches tegengekomen die een glazen pot als container hadden. (Zie bijvoorbeeld hier.)

Degene op het plaatje is een stevige pot die niet snel stuk zal gaan. Bij de andere zat er nog een soort plastic doosje om heen. Ik zat er zelf aan te denken voor een cache zoiets te gebruiken. De inhoud zal dan nooit nat worden. Ik zie wel potentieel gevaar, als de pot kapot gaat en een volgende cacher gaat vervolgens in de glasscherven zitten graaien... dat wil je natuurlijk niet hebben. Aan de andere kant, zo'n stevige weckpot zal niet snel kapot gaan. Als je nog er een plastic doos of zo omheen doet lijkt het me helemaal geen kwaad kunnen.

Een chocopastapot of een winterpeenpot (niet te verwarren met een unox- soep- pot) onder een brug op een opstaant metalen of houten randje is perfect en ongevaarlijk. :beerchug:

Geplaatst

Degene op het plaatje is een stevige pot die niet snel stuk zal gaan.

...

Zoals anderen zeggen: het ligt aan de verstopplek.

Als je een maatje grotere wekpot zou willen gebruiken, bij de Ikea kun je die prima vinden, voor maar een paar euro.... (en die zien er nog steviger uit dan het model op de foto)

Geplaatst

het ligt inderdaad aan de plak waar je hem wil verstoppen,

het is een goed idee, je hebt tegenwoordig bij de xenos allemaal van die potten in verschillende kleuren en die zijn inderdaad goed waterdicht! succes ermee

Geplaatst (bewerkt)

Zoals misschien bekend werk ik nogal met glazen potten als cache. :beerchug:

Daarin stop ik een canister met loglijst.

Het voordeel hiervan is, dat de loglijst droog blijft. Bovendien kan de pot een (niet al te grote) TB bevatten. Ook zie ik als voordeel dat je onmiddellijk ziet, dat het ongevaarlijk is. Hoewel munitiekistjes ook ongevaarlijk zijn, kunnen ze op niet-adepts de indruk wekken wel gevaarlijk te zijn met alle gevolgen van dien.

By the way, de volgende pot staat alweer klaar. Nog even een leuk plekje bedenken... ;)

bewerkt door Williii Carrotte
Geplaatst
mijn cache is eeb glazenpot!!! hij is nog niet stuk!!(hoop ik) :eek:  ;)  :beerchug:

Ach het gaat vast wel goed. Je moet alleen hopen dat FTF-ders geen wilde vreugdedans met de glazen pot uitvoeren. Dan heb je kans dat ie uit volledige vrolijkheid valt en sneuvelt.

En ach.....scherven brengen in die uitzonderlijke gevallen dan echt geluk ;)

Geplaatst
De enigste in de praktijk bruikbare waterdichte houder voor een onderwatercache is inderdaad een wekpot met rubber ring en klemsluiting. Bij de Xenos b.v. te koop tot in maten van wel 1 liter.

Ja klopt prof maar die zit ook nog in een tonnetje om de pot te beschermen ;)

Geplaatst

Al meerdere caches in een glazen pot gevonden. Nog nooit een kapotte tegengekomen.

Meestal zijn deze ook vaak een stuk schoner en droger dan munitiekistjes.

Geplaatst

Je kunt vanalles gebruiken om je cache te maken. Qua degelijkheid en waterdichtheid redt niets het echter tegen een munitiekist of zuurkoolton/ kanoton met schroefdeksel. Deze ligt al tijden onder water en is kurkdroog vanbinnen (en is lastig te vinden :beerchug: ). Munitiekisten zijn namelijk lucht- en waterdicht i.v.m. het voorkomen van corrossie op de kogelhulzen en het vochtig worden van kruit. Overigens worden caches vaak nat van binnen doordat er gelogd wordt in de regen zonder paraplu o.i.d. Jampotten en weckpotten zijn ook goed waterdicht maar erg kwetsbaar. Broodtrommels en andere tuperware met een zakje erom worden vaak toch vochtig, tenzij je ze onderdak geeft :eek: . Juist door het zakje kan het vocht niet weg en kruipt in de plastic trommel. Wij hebben zelf naast munitiekisten ook twee metalen blikken van babyvoeding en daarin een glazen pot van melkpoeder die groot genoeg zijn voor een logboek en TB's en kleine goodies. Ook staat er nog een dikwandige PVCpijp klaar met verlijmde bodem en een schroefdop ;)

Kortom...genoeg variatie mogelijk afhankelijk van de verstopplaats

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...