Spring naar bijdragen

"Not founds" loggen, wanneer eigenlijk?


PA1FOX

Aanbevolen berichten

Het overkomt iedereen eigenlijk wel eens. Je zoekt je wezenloos maar geen cache te vinden. Mij is het de afgelopen 4 dagen zelfs vier keer overkomen, terwijl ik in die periode ook naar 4 caches gezocht hebt.. Je gaat je al bijna afvragen of je het verleerd hebt....?

 

Maar even naar het onderwerp. Wanneer dient een cache eigenlijk als "not found" gelogd te worden? Geregeld zie je mensen ook notes plaatsen met de melding dat ze het niet konden vinden. In hoeverre is dat dan anders dan een "not found"?

 

Als je eenmaal een cache 'not found' hebt en je vondt de cache een half jaar later toch, kun je hem dan wel als "found" loggen?

 

Praktisch gezien, de vier pogingen van de afgelopen dagen hebben nog niets opgeleverd, maar behoor ik ze nu wel te loggen, als note, als "not found" of helemaal niet? Ik neem aan dat een en ander wel interessant is voor de loglezers.

 

Wat is dus gangbaar?

bewerkt door PA1FOX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

volgens mij zijn hier geen echte afspraken over, maar doet iedereen wat hij zelf leuk vindt.

Ik log een cache als "not found" als ik op de eindlocatie gezocht heb en de cache niet gevonden heb, meestal heb ik dan echt al een behoorlijke tijd gezocht. Als we halverwege een multi stranden plaats ik meestal een note met opmerking.

Een cache die gemarkeerd is als "not found" kun je later nog een keer loggen als found, dat heb ik ook al vaker gedaan.

 

Persoonlijk hanteer ik dus de regel: als ik er 100% van overtuigd ben dat ik op de juiste locatie gezocht heb, maar dus niets gevonden heb. Log ik een "not found".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe je hem ook logt, log hem, de info kan voor de cachemaker een informatie zijn dat er iets mis is met een tussenpunt of met de route. (een bordje verdwenen, een sticker weg) Ik gebruik gewoon een Not Found om kenbaar te maken dat ik hem niet gevonden heb, volgens mij kun je hem later gewoon nog loggen als found.

 

Groeten Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het overkomt iedereen eigenlijk wel eens. Je zoekt je wezenloos maar geen cache te vinden. Mij is het de afgelopen 4 dagen zelfs vier keer overkomen, terwijl ik in die periode ook naar 4 caches gezocht hebt.. Je gaat je al bijna afvragen of je het verleerd hebt....?

 

Maar even naar het onderwerp. Wanneer dient een cache eigenlijk als "not found" gelogd te worden? Geregeld zie je mensen ook notes plaatsen met de melding dat ze het niet konden vinden. In hoeverre is dat dan anders dan een "not found"?

 

Als je eenmaal een cache 'not found' hebt en je vondt de cache een  half jaar later toch, kun je hem dan wel als "found" loggen?

 

Praktisch gezien, de vier pogingen van de afgelopen dagen hebben nog niets opgeleverd, maar behoor ik ze nu wel te loggen, als note, als "not found" of helemaal niet? Ik neem aan dat een en ander wel interessant is voor de loglezers.

 

Wat is dus gangbaar?

 

Mijn idee hierover is

-1x not found, bij volgende pogingen voor dezelfde cache niets loggen of een note.

-Wanneer je de cache wel vindt, dan log je de cache natuurlijk als found maar niet over de not found heen. Laat die gewoon staan.

-Als je bij WP1 strandt of als je tijdens de cache route opeens naar huis moet door tijdgebrek, dan zou ik er een note van maken i.p.v. not found want dan heb je niet echt naar de cache gezocht.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik log een Not Found ook altijd.

Zelfs als ik halverwege al strand en er een leuk verhaal aan vast zit.

Ik maak ook altijd veel foto's onderweg en vind het zonde om die foto's niet te gebruiken. Dan maar een NotFound met verhaal en foto's.

Zie maar eens deze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn beleving is een not found een belangrijke aanwijzing voor:

 

1. de cache-legger. Misschien iets mis met de cache.

 

2. potentiële zoekers. Je bent gewaarschuwd dat je misschien voor niks gaat zoeken.

 

Als ik denk dat de cache weg is, voel ik mij verplicht een not found te loggen.

 

Als ik zeker weet, dat de cache er wel ligt, maar ik kan hem niet vinden, dan voel ik mij niet verplicht een not found te loggen. Wel komt de cache dan op mijn frusti-lijst. En die is al aardig lang... :lol1:

bewerkt door Williii Carrotte
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik plaats een not found als ik de cache miet kan vinden en gezien heb dat de omgeving van de vermoedelijke verstopplek van de cache omgewoeld is.

 

Ja dat doen wij ook. Als we hem echt niet kunnen vinden en denken dat we warm zaten. Maar ook als we bijvoorbeeld bij het lopen een multicache door het maken van een eigen leesfout verkeerd uitkomen. Dat loggen we ook wel als een not found met een beschrijving van waar we in de fout gingen.

Vandaag was ik in Assen en wilde die van jou op het TT-circuit ook even meenemen.

Maar voordat we het terrein opreden zag ik al dat er een motorevent werd gehouden. Het was er vreselijk druk. Nou zoiets log ik dan niet. Dit was meer de intentie om ergens heen te gaan, die werd belemmerd door een legioenmotorfanaten. :lol1:

 

atv.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijkt dat er toch nog wat verschillend over gedacht wordt. De reacties lopen toch nog wel wat uiteen. Het is wel frappant dat er eingelijk geen vast argument is.

 

Off Topic : Jan de Behanger.. gefeliciteerd trouwens met je 1000e post !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo PA1FOX,

 

Not Found betekent "niet gevonden". De reden dat je hem niet hebt gevonden kan divers zijn, zie ook voorgaande logjes. De belangrijkste reden/ het argument voor ons is om met een Not Found aan te geven voor volgende speurders dat er iets aan de hand is met de cache of dat we last hadden van een cache black-out. Ook de cache-eigenaar kan na een Not Found de boel controleren of misschien iemand helpen met een extra hint via een PM. Wanneer een Not Found na ons toch gevonden wordt is de druk extra groot om hem alsnog te gaan vinden. Maar de meeste Not Founds door ons zijn meestal verdwenen of geript, behalve deze :blush:;)

Later kan je overigens ieder logje wat je gemaakt hebt "editten".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag was ik in Assen en wilde die van jou op het TT-circuit ook even meenemen.

Maar voordat we het terrein opreden zag ik al dat er een motorevent werd gehouden. Het was er vreselijk druk. Nou zoiets log ik dan niet. Dit was meer de intentie om ergens heen te gaan, die werd belemmerd door een legioenmotorfanaten. :blush:

Ik ben er siteravond (zaterdagavond) not op fiets langs geweest.

Zoeken naar de cache was geen probleem geweest, want de meeste motorrijders hebben meer aandacht om zo snel mogelijk door de bocht te komen.

Verder hebben de mensen in de buurt vaak meer aandacht voorr het drinken van bier, het stokken van kampvuren en het braden van vlees.

Als je gaat zoeken, maak dan de kinderen duidelijk dat ze niet op de weg komen en niet in het stroompje vallen!

Ik ga nu op de fiets een nieuwe cache bij het gat van Dries ontmaagden.

Off Topic : Jan de Behanger.. gefeliciteerd trouwens met je 1000e post !

Dank je! ;)

Het ging gewoon van zelf!

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[;) MODUS AAN]

JandeBeHanger Geplaatst op Vandaag, 10:23
(kipchen @ September 04 2005, 09:45:24 )

Vandaag was ik in Assen en wilde die van jou op het TT-circuit ook even meenemen.

Maar voordat we het terrein opreden zag ik al dat er een motorevent werd gehouden. Het was er vreselijk druk. Nou zoiets log ik dan niet. Dit was meer de intentie om ergens heen te gaan, die werd belemmerd door een legioenmotorfanaten.

 

Ik ben er siteravond (zaterdagavond) not op fiets langs geweest.

Zoeken naar de cache was geen probleem geweest, want de meeste motorrijders hebben meer aandacht om zo snel mogelijk door de bocht te komen.

Verder hebben de mensen in de buurt vaak meer aandacht voorr het drinken van bier, het stokken van kampvuren en het braden van vlees.

 

Het is vandaag WK Superbikes, gisteren en vanochtend was het een drukte van jewelste op de A28. Nu is het stil, maar vanmiddag kan je beter niet van Assen richting Zwolle/Amersfoort gaan. Net zoals bij de TT heb je meestal dikke files....

 

Ik ga nu op de fiets een nieuwe cache bij het gat van Dries ontmaagden.
Suc6, ik zag hem gisterenavond ook verschijnen ;) en gelijk even bekeken waar het lag.

[/ :blush: MODUS UIT]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor ons hoort het gewoon bij het spel. Zie het maar als Risk. Als mijn legers op zijn, blijf ik toch kijken wie er gaat winnen. Ik kan natuurlijk weggaan, want ik doe niet meer mee aan het spel. Stel we doen een multi, het na afloop via een note, found of no found vertellen hoe het gegaan is, hoort er dan gewoon bij. Is ook voor ons leuk om na een jaar eens terug te kijken. Helaas lukt het niet altijd, want soms heb je het gewoon te druk. Maar volgens mij maakt iedereen zijn eigen spelregels. Dat anderen wat hebben aan de informatie is natuurlijk erg fijn en absoluut reden twee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik post alleen een Not found wanneer

a - de cache er echt niet is, al denk ik zeker te weten van wel, toe nu toe 1 keer gebeurd, dat de cache inderdaad geript was.

b - als die zover van huis is dat ik voorlopig niet van plan ben terug te komen, dat heb ik nu twee keer gehad.

 

Als ik zeker weet dat ik 'm uiteindelijk op korte termijn toch ga vinden, maak ik een note, om toch mijn verhaaltje kwijt te kunnen. En als iets niet duidelijk is stuur ik een mailtje naar de eigenaar. Bij gebrek aan hulplijntjes ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nogal zuinig met DNF's te loggen.

Voor een cache-eigenaar (en dat ben ik zelf ook bijna zo'n 40 keer) is dat vaak een alarmsignaal en voor niets controle gaan uitvoeren is niet prettig.

Ik heb daarom ook een hekel aan de zgn. Peter-en-de-wolf-logs.

 

Als ik mijn rijtje met meest recente DNF's overloop.

De laatste was een cache in Luxemburg, misschien eerder een DNWTF-log dan een DNF uit ontevredenheid over de omstandigheden waarin we moesten zoeken. Uit de logtekst zou het duidelijk moeten geweest zijn dat de cache niet noodzakelijk of waarschijnlijk niet weg was.

 

Daarvoor, een archiveringsverzoek (dat werd ingewilligd) omdat de eigenaar al twee jaar lang niet meer ingelogd had en de cache meermaals na elkaar niet gevonden was.

 

Er zijn er meerdere die ik niet meld, omdat ik een cache die ik maar half kan doen wegens tijdsgebrek niets met een DNF te maken heeft en omdat anderen ook niks aan die informatie hebben.

 

Met andere woorden, ik log als ik denk dat de informatie in de log ook bruikbaar kan zijn voor de eigenaar of voor cachers die na mij komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...