Spring naar bijdragen

Welke Garmin GPS heeft jullie voorkeur en waarom ?


Aventurijn

Welke Garmin GPS heeft jullie voorkeur en waarom ?  

31 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke Garmin GPS heeft jullie voorkeur en waarom ?

    • Garmin GPS 60
      17
    • Garmin eTrex Venture
      2
    • Garmin eTrex Legend
      12
    • Garmin Geko 201
      0


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een goede GPS om mee te beginnen, door deze poll wil ik graag jullie mening weten om zo tot een juiste beslissing te komen.

 

Garmin GPS 60

Garmin eTrex Venture

Garmin eTrex Legend

Garmin Geko 201

 

De prijsklasse heb ik gehouden op ongeveer 200 - 250 Euri's

 

Ook ik ben van mening (hoe begrijpelijk ook :D ) dat het uitgangspunt, namelijk een bepaald bedrag, niet de juiste is! Je hebt nu al een GPS, dus je hebt het voordeel dat je weet wat je handig vind in je huidige GPS en welke functies je toch mist of graag erbij wilt hebben. Zet eerst eens op een rijtje waaraan je toekomstige GPS zou moeten voldoen en stel dan de vraag opnieuw. :thumbup:

 

Vervolgens maak je een keus en ga je kijken waar die GPS het goedkoopste is, met een goede service erbij. Je hoeft je trouwens niet te beperken tot Garmin, ook Magellan maakt bijzonder goede en betrouwbare GPS-apparatuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Helaas, mijn soort staat er niet bij. Als er geen Sensor in zit mag je hem houden.

 

Hier nog een wederom: mijn keuze staat er niet bij.

Maar ik dweep al jaren met een 60 cs :thumbup:

 

Sensoren als : hoogte meter, barometer, digitaal kompas enz enz je kan ut zo gek niet bedenken of het ding heeft het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey,

 

Ik heb een legend. En samen met de mapsource software is dit wat mijn betreft het standaard model voor Geocaching. Je kunt er alles mee. Zowel al legger als loper.

 

En over het ontvangst: ik cache vaak met mensen die een 60CS hebben en ik heb even goed ontvangst, soms beter, soms slechter.

 

Je vroeg je af: "Kan ik beter een met digitaal kompas nemen of een met 'kaart in display'". Degene die ik ken zetten het kompas vaak uit omdat die batterijen vreet. terwijl ik altijd switch tussen de kaart en de pijl display. Dus kaart heeft mij voorkeur. Daarom ook de legend==> meer geheugen voor kaarteb dan de Venture.

 

Dus voor mij de legend ook al heb je dan geen:

 

1) Route miep functie (Bliep, Bliep)

2) Electronische kompas.

3) Barometer.

4) uitgebouwde antenne.

5) groot kleurenscherm.

6) staff kaarten

7) status.

 

Maar who cares :thumbup:

bewerkt door Vinnie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben op zoek naar een goede GPS om mee te beginnen, door deze poll wil ik graag jullie mening weten om zo tot een juiste beslissing te komen.

 

Garmin GPS 60

Garmin eTrex Venture

Garmin eTrex Legend

Garmin Geko 201

Als je toch als een navigatie aparaat heb denk ik dat de GPS 60 de beste keus is.

De GPS 60 is van de jongste generatie en wordt geleverd met usb kabel.

Voor die andere 3 moet je rekening houden met de aanschaf van een seriele kabel a minimaal 10,00 euro.

De beide Etrexen hebben een rubberen bandje wat na ca. 2 jaar loslaat (wordt vaak gratis gerepareerd, want het is in feite een fabrieksfout) en de clickstick werkt na 2 jaar ook niet meer zo fris. Die clickstick lijkt zo mooi en handig tot dat er problemen mee op treden.

Aan het kaart gebeuren van de Etrexen heb je niet zoveel als er een pda naast gebruikt.

Tsja, de Geko 201, duur halskoord a 16 euro, een leuk ding, ik heb hem zelf ook.

De grootste beperking van de Geko 201 is dat de waypoints maar 6 karakters lang mogen zijn.

 

Deze prijsklasse van aparaten, uitgezonderd de beide Etrexen, durf ik wel in de VS te bestellen en daarmee de garantie te laten schieten.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan het kaart gebeuren van de Etrexen heb je niet zoveel als er een pda naast gebruikt.

 

Maar een pda heb ik niet (wel een laptop), en dan trekt het kaartgeheugen van de Legend toch wel aan! Tegelijkertijd zijn de nieuwste technische snufjes toch wel leuk en heb ik voor mijn laptop een usb kabel nodig, dus dan wordt het een GPS 72. Maar die is weer wat duurder.

Let wel mijn Etrex Euro voldoet al ruim 3 jaar en heeft een redelijke ontvangst (de oude GPS12 is wat dit betreft natuurlijk beter), maar je wilt ook weleens wat anders. Ik zit me alleen af te vragen wat de GPSmap76 meer kan dan de 72?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik op zoek was naar een GPS was de Garmin Quest net uit. Navigatie voor in de auto, op de fiets, te voet en zelfs op het water.

 

Nu al die functies in een apparaat te gebruiken beschikbaar waren ging ik er toch over nadenken en met behulp van wat reviews uiteindelijk ook gekocht.

 

Inmiddels bijna een jaar in gebruik en ik ben erg erg tevreden mee. Is wel wat prijziger dan de genoemde modellen, maar dan krijg je ook wat.

 

NB. Hij gaat waarschijnlijk goedkoper worden wanneer de Quest 2 op de markt komt. En dat zal niet zo lang meer duren waarschijnlijk.

bewerkt door hiker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas, mijn soort staat er niet bij. Als er geen Sensor in zit mag je hem houden.

 

Sensor!?!? Wat voor een sensor?

 

Zie de types in het lijstje van GPSr dat eerder gepost is in dit draadje. Alle toestellen die een S achter de naam hebben, hebben een Sensor.

De Sensoren meten de luchtdruk, wat voor mij niet zo belangrijk is, maar deze toestellen hebben een ingebouwde electronische goedwerkende compas, dat het ook doet als het ontvangst van de Sats wegvalt.

Natuurlijk kun je een goedkopere "normale"compas erbij aanschaffen, maar dan loop je weer met 2 apparaten rond. De electronische compas kun je tegelijk met de GPS gebruiken en dat heeft mij al vaak geholpen met caches waarvoor je een compas nodig bent. Ook als je stilstaat wijst het de goed kant op.

 

De "neppers" die in de andere GPSr zitten werken dan niet en werken sowieso eigenlijk in het geheel niet :thumbup:

 

Een paar jaar terug heb ik mijn Venture (Zonder S) vervangen door een 76S en dat bevalt zo goed dat wat voor GPSr ik ook ooit weer koop, met of zonder kleurenscherm, met of zonder kaartmogelijkheden, de S moet er in zitten en anders, zoals gezegd, hou hem maar.

 

Die kleurenscherm, navigatiemogelijkheden en ook de ruimte voor kaarten enz interesseren me in het geheel niet.

 

Toch, als ik een nieuwe GPSr zou kopen dan zou het toch waarschijnlijk een 76CS worden of de iets goedkopere 60CS.

Waarom? Omdat ik vind dat dat deze toestellen moderner ogen dan de nog nieuwere 60.

Kleurenscherm doet toch moderner aan dan een monochroomschermppje. Maar dat is puur cosmetisch gevoelsmatig.

Als ik een nieuwe TV koop is het ook een kleuren en geen zw/w.

Die kaartoptie doet me niets. Die heb ik nu ook en er zit nog kaartmateriaal in van Linburg, terwijl ik dar al langer dan een jaar niet geweest ben. Heb ik dus niet nodig. Idem met navigeren. Lijkt leuk,maar ik ben gewend aan TomTom in de PDA en dan is voor mij het navigeren met een GPS zoals de 60CS echt 3x nix

 

Edit: Posting was nog niet af en door verkeerde knop al verzonden.....

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knip

Idem met navigeren. Lijkt leuk,maar ik ben gewend aan TomTom in de PDA en dan is voor mij het navigeren met een GPS zoals de 60CS echt 3x nix

 

Ja ben ik met je eens tot op het punt dat die route planners het oppeens niet meer weten met nieuwbouwwijken enzo of bospassages dan is met 2 drukken op de knop de optie "hemelsbreed navigeren" toch net even wat makkelijker en dat kan dom dom nou net niet :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dames en Heren,

 

Let er wel op dat ik een newbie ben en dus dit wil proberen en kijken of ik na bijvoorbeeld 1 jaar nog steeds leuk vindt, dan kan ik altijd nog een duurdere versie kopen :D

 

Ik heb wel gemerkt dat er ontzetten veel verschillende reactie's komen, ik dacht dat ik het bijna wist, het zou een Etrex worden en dan de legend of de vista dus toch iets meer dan ik eigenlijk uit wilde geven ;)

 

Maar als na 2 jaar het rubbertje en joystick al versleten zijn dan begin ik toch te twijfelen of de GPS serie niet beter is. en dan de GPS60

 

Laat maar komen alle op en aanmerkingen :thumbup:

 

Groeten

P@rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak je niet druk om dat rubbertje. Dat was bij een paar van die Etrex serie het geval. Bij mijn weten is er nog niet een geweest die het toestel niet gratis gerepareerd heeft gekregen of zelfs een gehele nieuwe. De importeur van Garmin (Sailtron) doet daar niet moeilijk over.

Het is ook niet zo dat allemaal er last van hebben. Bij min weten is dat een bepaalde serie geweest waarbij een verkeerde lijmsoort is gebruikt.

 

Als je echt wilt uitproberen of geocachen wat is en je wilt een niet te dure en toch goede GPS van het merk Garmin, laat je dan niet verleiden door al die frutsels die de meeste niet gemist zouden hebben als het er niet op had gezeten.

 

Je wilt eentje kopen en met een jaar het nog eens bekijken?

 

Zoek een goede 2e handse of ga gewoon een Geko 201 kopen. Die zijn tegenwoordig als nieuw ook niet duur en zijn gewoon goed. Laat dan de etrexserie lekker links liggen als je de rubbers niet vertrouwt. De Geko 201 is gewoon een goed ding.

Trouwens, met allemaal, die van 100 euro en die van tegen de 1000 euro, jun je goed cachen. De duurdere hebben wat meer frutsels en een enkele heeft een ietwat betere antenne en loop je iets minder kans dan in een dicht nat bos je ontvangst wegvalt. Maar dat heeft ook weer zijn charme. Even een open stukje bos zoeken, ff wachten totdat je weer een fix hebt, en je gaat weer verder waar je gebleven was :thumbup:

 

FF zoeken waar je voor een leuk prijsje je een geko 201 kunt kopen. Ik weet dat 80% het nu niet met me eens is, maar liever een aantal euro's duurder en eentje die door de Nedrlandse importeur is ingevoerd dan een grijze import of vanuit de states laten overkomen. Gelet op de garantie en de basemaps.

En voor de prijs van een nieuwe Geko, kan de rompslomp om het uit het buitenland te laten komen al helemaal niet meer uit. Vooral als je in de gaten moet houden dat er een kans bestaat dat de douane jouw pakje er tussenuit haalt en je invoerrechten en een boete laat betalen dat totaal duurder is dan dat je het ding in Nederland zou hebben gekocht. Zo'n naheffing kan wel een half jaar later op je mat liggen.

 

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoek een goede 2e handse of ga gewoon een Geko 201 kopen. Die zijn tegenwoordig als nieuw ook niet duur en zijn gewoon goed. Laat dan de etrexserie lekker links liggen als je de rubbers niet vertrouwt. De Geko 201 is gewoon een goed ding.

 

Inderdaad, niet te druk over maken: neem een Etrex of Geko voor 150 euro en ga er een jaartje mee cachen. Je komt vaak zat andere cachers tegen en dan kun je even vragen wat hij heeft, wat die kan, etc. etc. Na een jaartje zet je de Etrex of Geko op marktplaats en krijg je er nog 100 euro voor. Heb je voor 50 euro een leuk jaar kunnen cachen. Een GPS houdt over het algemeen goed zijn waarde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit me aan de 60cs verhalen, hoe kan het ook anders.

 

Zelf ben ik begonnen met een 2e hands etrex vista en heb daarmee alles uit kunnen proberen, ook het kompas en de weersvoorspelling.

Zo populair als de etrex vista is zo populair is de gpsmap 60cs ook geworden

 

En met 2e hands hoeft niets mis te zijn; ik heb hem voor hetzelfde geld weer kunnen verkopen in dezelfde staat na een jaar. En nu zijn ze voor onder de 300 euro 2e hands op de bekende sites.

Als je kompas kunt gebruiken met voorliggende koers is ontvangst nooit een probleem.

Toen ik begon was er nog geen gpsmap 60cs en mijn overweging was bekijk alle

alle handleidingen (te downloaden van garmin.com) en kies dan wat bij je past voor een goede prijs. Zo weet je precies waar je op moet letten als je een (2e hands) gps koopt.

 

Hier geven ze ook al de laagste prijsgarantie dus dat is geen issue meer en zoals gezegd de importeur is goed.

 

Lees het functieoverzicht van de 60cs en je kunt ook in een stap besluiten voor iets moois te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...