Arista Geplaatst 2 juni 2005 Geplaatst 2 juni 2005 (bewerkt) Heyhey, Nu ik toch al 2 weken in bezit ben van Mio 168 zou ik graag in het weekend een cache doen(1e). maar vraag me af hoe ik dat moet doen met de software. Ik kan in de gps instelling van Tomtom3 zien waar ik me bevind (coördinaten) maar ergens iets ingeven van Coördinaten lukt niet. Heb ik hier andere software nodig? Hoe pak ik het het beste aan. Groeten Nick Beetje aan het googlen en aan het forum searchen geweest blijkt dat: 1)Ozi handig lijkt te zijn 2)stafkaarten ** verwijderd door moderator ** ingescand 3)Er blijbaar nog geen freeware geocashing proje is of iets dergelijks 4) Het ingewikkelder is om vertrokken te geraken dan ik dacht 5) ik eerst had moeten lezen voor het posten. 6) Ik eigenlijk nog geen 1 stap verder ben met het lezen van alles 2 juni 2005 bewerkt door camelion
dmace Geplaatst 2 juni 2005 Geplaatst 2 juni 2005 In DIT draadje wordt over de MIO gepraat. Software voor de Mio schijnt miomap te heten en is van Maptech. Schijn je ook mee te kunnen cachen. Misschien dat de TS (=Topic Starter) van dat draadje je meer kan vertellen over zijn ervaring ermee.
CreenMachine Geplaatst 2 juni 2005 Geplaatst 2 juni 2005 Hoi ! Voordat we een Garmin Geko 301 aangeschaft hadden, deden we het cache-werk ook met een mio168... Het programmaatje dat we daar voor gebruikte was Vito Navigator II. Dat kun je downloaden van deze site: http://vitotechnology.com/en/products/navigatorii.html Je mag het dan eerst 2 weken uitproberen , en als je het dan wilt aanschaffen is het nog steeds niet duur... Werkt heel leuk... Groeten Frank...
Team-Eppie Geplaatst 2 juni 2005 Geplaatst 2 juni 2005 Hoi ! Voordat we een Garmin Geko 301 aangeschaft hadden, deden we het cache-werk ook met een mio168... Het programmaatje dat we daar voor gebruikte was Vito Navigator II. Dat kun je downloaden van deze site: http://vitotechnology.com/en/products/navigatorii.html Je mag het dan eerst 2 weken uitproberen , en als je het dan wilt aanschaffen is het nog steeds niet duur... Werkt heel leuk... Groeten Frank... <{POST_SNAPBACK}> Dat ziet er grappig uit, ga ik eens mee aan de gang. Thnx voor deze tip !
Kruimeldief Geplaatst 2 juni 2005 Geplaatst 2 juni 2005 En, misschien ten overvloede, alle software dat geschikt is voor de Mio is natuurlijk voor welke PPC dan ook geschikt. Ieder PPC heeft windows als OS. Er zijn wel meer programma's voor de PPC waarmee je iets kunt doen tijdens het cachen. Ik zou niet alleen googelen maar ook de searchfunctie van dit forum eens proberen. Veel software dat gebruikt wordt op een PPC, dat geschikt is voor het geocachen of GPSgebruik, staat hier wel ergens op het forum besproken of genoemd. Vito Navigator II is een van de softwareapplicaties voor een PPC dat gebruikt kan worden voor het cachen. In dezelfde prijsklasse zijn er nog wel een paar andere te noemen. Als je wilt dan kun je bij de softwareboeren als Pocketgear en Handango gewoon zoeken op GPS. Bijvoorbeeld: GPSTuner 4.0 (Basic) $ 25,00 GPS-tuner 4.0 $ 35,00 Vito Navigator (I) $ 16,00 Vito Navigator II $ 19,95 GPSdash (1) $ 24,00 GPSdash (2) $ 34,00 Needle GPS $ 19,95 Navio $ 24,95 Op GPSNeedle na heb ik ze allemaal hier, geregistreerd en al. Dus niet alleen de trialversies die of gelimtieerd zijn in gebruiksdagen of in het gebruik zelf. De al eerder genoemde Vito Navigator II is leuk, maar ieder stukje softare heeft weer wat moois, wat de ander niet heeft. Als je ze koopt bij een van deze softwareboeren, vergeet dan niet dat de uiteindlijke prijs weer een tikkie hoger ligt. (VAT) We betalen hier nu eenmaal meer belasting dan in Amerika. En, je betaalt via een creditcard. Ik koop mijn software al jaren bij deze boeren en heb nooit problemen gehad met de betaling. Ook een update kun je meestal later gewoon weer downloaden. Toch gebruik ik eigenlijk geen enkele meer. Ik heb ze niet eens meer geïnstalleerd staan op de PPC. Het is leuk, het werkt goed tot perfect, maar blijft ver achter bij de goedkoopste "echte" GPSr Voor iemand die al in het bezit van een GPS is en een PPC, waarschijnlijk via BT met elkaar verbonden, en eens kennis wil maken met geocachen of ander gebruik van GPS dan alleen navigeren als met TomTom, zijn dit leuke programma's om eens te proeven. Als het geocachen voor jou de hobby wordt, ben ik er van overtuigd dat je voor het geocachen een standalone GPSr erbij neemt. Al was het alleen maar omdat de PPC gewoon niet voor outdoor gebruik bedoeld of geschikt is. Wat ik ooit de beste vond? GPStuner 4.0 Vooral Handango heeft nog meer leuke GPSprogramma'tjes. Ook voor het omrekenen enz enz. Dit was Kruimel's bijdrage, suc6 If Elvis was still alive, he would be dead by now.
Team-Eppie Geplaatst 2 juni 2005 Geplaatst 2 juni 2005 Sluit ik mij aan bij Kruimel, dat cachen met PDA eigenlijk gewoon gestuntel is. (denk alleen eens aan een beetje regen. Heb ik het nog niet over echt slecht weer )
jowi Geplaatst 2 juni 2005 Geplaatst 2 juni 2005 Sluit ik mij aan bij Kruimel, dat cachen met PDA eigenlijk gewoon gestuntel is. (denk alleen eens aan een beetje regen. Heb ik het nog niet over echt slecht weer ) <{POST_SNAPBACK}> Hear, hear. Of wanneer mijn teamgenoot al starend naar de PDA weer eens een boomwortel mist . Daar kan een echte GPS ontvanger toch veel beter tegen.
cve.gps Geplaatst 2 juni 2005 Geplaatst 2 juni 2005 (bewerkt) Klopt jouw vraag: hoe krijg ik een positie in TomTom3? Niet in 'navigator' maar in 'kaart': Extra - Ga naar positie... al klaar! Wel even omrekenen, 1000-sten * 0,6 Voorbeeld: 52° 14.450 wordt 52° 14'27" 2 juni 2005 bewerkt door cve.gps
Kruimeldief Geplaatst 2 juni 2005 Geplaatst 2 juni 2005 Klopt jouw vraag: hoe krijg ik een positie in TomTom3? Niet in 'navigator' maar in 'kaart': Extra - Ga naar positie... al klaar! Wel even omrekenen, 1000-sten * 0,6 Voorbeeld: 52° 14.450 wordt 52° 14'27" <{POST_SNAPBACK}> En dan nog kun je niet geocachen met TomTom. Tenminste, niet met coördinaten die niet aan een bestaande weg liggen. Laat TomTom alleen maar groen zien. En, je moet bij tomTomNavigator 3 blijven,. Versie 5 die sinds gisteren te koop is, kent geen inklopmogelijkhden meer voor coördinaten. Alle andere manieren om een positie in TTN te krijgen alsof het een POI (Point of Interest) is, kun je uitvoerig hier lezen.
Arista Geplaatst 3 juni 2005 Auteur Geplaatst 3 juni 2005 Thx voor de info. Ik ga proberen een how to cash with pda te maken zodat dit niet weer 100keer gevraagd moet worden op het forum. Greetz en je zult wel wat horen cya.
PeKa Geplaatst 9 juni 2005 Geplaatst 9 juni 2005 En, je moet bij tomTomNavigator 3 blijven,. Versie 5 die sinds gisteren te koop is, kent geen inklopmogelijkhden meer voor coördinaten. Alle andere manieren om een positie in TTN te krijgen alsof het een POI (Point of Interest) is, kun je uitvoerig hier lezen. <{POST_SNAPBACK}> of je kan hier eens kijken...
Kruimeldief Geplaatst 9 juni 2005 Geplaatst 9 juni 2005 (bewerkt) En, je moet bij tomTomNavigator 3 blijven,. Versie 5 die sinds gisteren te koop is, kent geen inklopmogelijkhden meer voor coördinaten. Alle andere manieren om een positie in TTN te krijgen alsof het een POI (Point of Interest) is, kun je uitvoerig hier lezen. <{POST_SNAPBACK}> of je kan hier eens kijken... <{POST_SNAPBACK}> Ik heb je URL even bekeken maar begrijp niet wat je er mee wilt zeggen. Het is een programma om de coördinaten gemakkelijk te converteren maar als je geen coördinaten meer kunt invoeren in versie 5 dan heb je aan een conversieprogramma ook niets. Als je bedoelt dat je het kunt gebruiken in plaats van de url die ik opgaf, klopt het ook niet. Er zit nu eenmaal verschil in coördinaten invoeren en in een POI Programma's voor een PPC om coördinaten te converteren zijn er legio te vinden op het Internet. Van gratis tot behoorlijk prijzig. 9 juni 2005 bewerkt door Kruimeldief
Cachemier Geplaatst 9 juni 2005 Geplaatst 9 juni 2005 Ik heb je URL even bekeken maar begrijp niet wat je er mee wilt zeggen. Het is een programma om de coördinaten gemakkelijk te converteren maar als je geen coördinaten meer kunt invoeren in versie 5 dan heb je aan een conversieprogramma ook niets. Als je bedoelt dat je het kunt gebruiken in plaats van de url die ik opgaf, klopt het ook niet. Er zit nu eenmaal verschil in coördinaten invoeren en in een POI Programma's voor een PPC om coördinaten te converteren zijn er legio te vinden op het Internet. Van gratis tot behoorlijk prijzig. Het programma (OS GPS Convertor) is veel meer dan een conversieprogramma en het is weldegelijk een manier om naar een coordinaat te navigeren in Tomtom. Het is bovendien de perfecte workaround voor het gebrek in TT5 !!! Je hoeft dus helemaal niet bij TT3 blijven ! En zelfs al blijf je bij TT3 dan nog is het een veel gebruiksvriendelijkere manier om naar een coordinaat te navigeren. Toch maar beter even uitproberen Kruimeldief !
Kruimeldief Geplaatst 9 juni 2005 Geplaatst 9 juni 2005 Ik heb je URL even bekeken maar begrijp niet wat je er mee wilt zeggen. Het is een programma om de coördinaten gemakkelijk te converteren maar als je geen coördinaten meer kunt invoeren in versie 5 dan heb je aan een conversieprogramma ook niets. Als je bedoelt dat je het kunt gebruiken in plaats van de url die ik opgaf, klopt het ook niet. Er zit nu eenmaal verschil in coördinaten invoeren en in een POI Programma's voor een PPC om coördinaten te converteren zijn er legio te vinden op het Internet. Van gratis tot behoorlijk prijzig. Het programma (OS GPS Convertor) is veel meer dan een conversieprogramma en het is weldegelijk een manier om naar een coordinaat te navigeren in Tomtom. Het is bovendien de perfecte workaround voor het gebrek in TT5 !!! Je hoeft dus helemaal niet bij TT3 blijven ! En zelfs al blijf je bij TT3 dan nog is het een veel gebruiksvriendelijkere manier om naar een coordinaat te navigeren. Toch maar beter even uitproberen Kruimeldief ! <{POST_SNAPBACK}> Ik denk dat we langs elkaar heen praten Het probleem schijnt te zijn dat de mogelijkheid om coördinaten in te voeren in TomTom zelf, wat dus een functie in TTN3 was, nu in TTN5 niet meer kan. Dat er andere manieren zijn is bekend. Ik prefereer zelf de POI methode omdat ik dan iedere cache ook zie op de kaart. Biertjuh wenst onderweg een gevonden waypoint in TTN5 in te voeren. Dat kan dus nu niet meer. Voor zover ik het begrepen heb, is het progje van jouw URl geen addon op TTN5 en kun je ook met jouw progje de coördinaten niet meer invoeren in TTN5. Ook al kun je ermee converteren en nog meer zoals je schreef, je kunt in TTN5 de coördinaten niet invoeren (volgens Biertjuh dus). Ik zelf zal het niet missen. ik heb nog nooit een coördinaat in TTN ingevoerd. Maar, desalnietemin, het is weer een handig progje. Vooral als het de coördinaten naar TomTom kan zenden als POI, maar ja, dan ben ik mijn eigen geocaching icoontje kwijt. Tenminste dat denk ik. Ook ik kan het nog niet testen, gelijk als op forum van België. Ik heb die uograde nog niet en .... kan er ook niets mee. TomTom heeft om de een of andere reden verschil gemaakt in PPC's. Waarm geen enkele Fujitsu Siemens met TTN5 kan werken snap ik niet. Zelfs de modernste FS schijnt het niet te doen. Maar, er gloort hoop aan de horizon. Ben vandaag bij Belcompany geweest en even rondgekeken. Die kleine PPC van QTEK, ofwel MDA, ofwel TMobile ofwel XDA ofwel SPV enz enz wordt eind september opnieuw uitgebracht, maar dan met WiFi, 128 Mb ipv 64 en .... een ingebouwde GPS. En je kan er nog mee bellen ook.... En tegen die tijd kan ik mijn Orange abo's ook weer laten verlengen en dus is me al een dealtje beloofd. Dit is nog een plaatje van de "oude"
harrie Geplaatst 9 juni 2005 Geplaatst 9 juni 2005 Sluit ik mij aan bij Kruimel, dat cachen met PDA eigenlijk gewoon gestuntel is. (denk alleen eens aan een beetje regen. Heb ik het nog niet over echt slecht weer ) <{POST_SNAPBACK}> Helaas zweer ik bij de PDA want het werkt gewoon lekker en als het regent doe ik er gewoon een afluitbaar zakje om . En het voordeel is dat ik niet voor verrasende slootjes kom te staan . Gr Harrie
Aanbevolen berichten