Spring naar bijdragen

Geocaching.com / Aanvullende spelregels - Praten helpt !


Rovertje

Aanbevolen berichten

Please do not bury the container unless you have express permission of the landowner or manager. An exception would be covering the cache with dead branches, bark, etc. to conceal the container.

 

Dit is wat de .com site schrijft. Ze hebben dus de tekst aangepast en verwachten dus dat wij hem ook aanpassen ;) .

 

Men schrijve voortaan: "de stash in een kuil geplaatst en bedekt met takjes, bladeren, zand, klei, modder", of wat je ook maar los in de buurt hebt kunnen vinden zonder de natuur te schaden  :D

 

Dan is er volgens mij niets meer aan de hand     ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Misschien is het handig om erbij te vermelden dat de toestemming om een cache te verstoppen in een natuurreservaat of om hem te begraven expliciet erbij vermeld moet worden voor de 'keuring'. En dat het aan te raden is om eerst een stuk of tien caches zelf te zoeken, zou ik niet vermelden, want de kans dat men een 'begraven' cache erbij heeft zitten is dan groot. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu een 7-tal caches verstopt, waarvan ik er niet een heb begraven. Ik heb ze verstopt onder varens, achter hekjes, onder bruggetjes, onder takkenbossen, etc.

Zelf voel ik er ook niets voor om een cache geheel te begraven: het gaat er volgens mij ook niet echt om om het vinden van de cache op de cacheplek zelf zo moeilijk mogelijk te maken, maar om met behulp van navigatie-apparatuur de juiste omgeving te vinden.

De opzet van de zoektocht naar de juiste cache-plek biedt naar mijn mening voldoende mogelijkheden om je cache een bepaalde moeilijkheidsgraad te geven, d.m.v. navigatie-truukjes, puzzels, vraagstukjes e.d.

Bij een cache als "de Luttenberg" vind ik bv. dat de grond veel te veel is omgewoeld. Kritiek van een natuurorganisatie vind ik in een dergelijk geval niet meer dan logisch !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

<knip> Zie je ooit een gebied helemaal omgeploegd? Ik niet. De enige cache waarbij dat eens gebeurde is gelijk aangepakt.

<knip>

Hmmm, Death Valley wel 's gezien? Was op zich een mooie cache op een schitterend plekje, maar was vrij lastig te vinden. (een ingegraven zuurkoolton met deksel boven de grond). In een straal van 10m eromheen werd alles omgewoeld en afgegraven.

Dus eigenlijk was deze cache niet echt begraven, maar had wel als onbedoelde oorzaak dat de wijde omgeving werd vernield.

Persoonlijk vind ik het eigenlijk niet kunnen om met een schep de natuur in te gaan. Je kan wel zeggen, een klein kuiltje voor de cache moet geen probleem zijn, maar als tientallen mensen gaan graven en prikken en woelen?

Als gewoon wordt afgesproken dat de cache (in ieder geval gedeeltelijk) bovengronds blijft kunnen de scheppen ook thuis blijven.

 

Ik weet wel dat het lastig is om in Nederland een goede plek te vinden waar een cache weinig risico loopt, maar ik denk dat de geocachers zich (juist in Nederland) aardig in de vingers kunnen snijden met half of heel begraven. Geocachen begint al een echte hype te worden volgens RTL4 (zie post van Joseph).

 

En misschien heb ik niet zo'n recht van spreken met 10 caches gevonden, maar daarvan was in ieder geval 90% niet begraven, dus het kan wel.

-------

Hmm, ik had beter de nieuwe 'Handleiding en regels om een Cache te maken en  verstoppen' even door kunnen lezen, daar staat het al allemaal in...  :D  Maarre, lijkt me duidelijk dat ik me daar wel in kan vinden.  ;)

 

 

 

Edited By oller on sept. 28 2002 at 10:44

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De doodsteek voor veel bestaande caches ....

Niet juist. Als ik het Amerikaande forum mag geloven geldt e.e.a. alleen voor nieuwe caches.

Raar is wel dat bewegende objecten niet meer als cache aangemeld mogen worden. Wat is daar de reden van?

 

Hawkeyes?? Kan je deze twee punten nader uitleggen?

 

Dat de regels zijn aangescherpt m.b.t het graven vindt ik logisch. Het tolereren van graven is juist een doodsteek voor onze hobby.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat de regels zijn aangescherpt m.b.t het graven vindt ik logisch. Het tolereren van graven is juist een doodsteek voor onze hobby.

Nogmaals: je hebt graven en graven.

Als je een cache zo plaatst dat de deksel gelijk ligt met het maaiveld en wat rommel er over doet dan is er niets aan de hand. Zo is een groot deel van de caches en je moet er totaal niet gravend naar gaan lopen zoeken, dan ben je wel erg stupide bezig. Lichtjes op de grond prikken is dan meer dan zat en je beschadigt dan niets.

Als je een cache begraaft in een grote zandvlakte zoals First Dutch (aan de rand van een eilandje) dan is graven ook niet beschadigend. Het zand gaat gewoon weer terug in het gat. Alleen moet er wel een [u:post_uid0]goede[/u:post_uid0] aanduiding zijn [i:post_uid0]waar[/i:post_uid0] te graven zodat je niet een gigantisch gebied hoeft om te spitten en de cache moet niet achterlijk diep gelegd worden. 20cm blijkt al lastig genoeg te zijn en is dus meer dan zat.

Als er dus niet zo specifiek iets staat over zandvlakte en graven, ga dan ook niet gravend lopen zoeken. Het kan gewoon subtiel. Op die manier zorg je ervoor dat er geen beschadigingen ontstaan rond de cache en zo hoeft een ietsjes in de grond liggende cache [b:post_uid0]helemaal[/b:post_uid0] geen probleem/doodsteek te worden voor geocaching.

 

Dat hele gedoe over graven wordt veel te veel overtrokken. Gebruik gewoon je verstand allemaal, gedraag je verantwoordelijk en netjes. Dan is er niets aan de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben al heel wat caches bezocht  :D, en de caches die echt begraven zijn zijn op 1 hand te tellen. Deze liggen (voor zover wij weten) altijd in het zand. De meeste caches zijn bedekt of verstopt. Slechts een enkele cache ligt in een gebied waarvan wij denken "moet dat nou". 't is niet de manier van verstoppen/begraven/enz, maar meer de plek waar het ligt. Te gevoelig voor meer dan twee paar mensenvoeten. Wat ons het meest stoort (maar ook niet meer dan een enkel keer!) zijn de omgeploegde plekken. Dit gebeurt niet omdat de cahe begraven is, maar meer omdat de zoekers geen prikker hebben?? Of anderszinds onervaren of misschien wel enthousiast zijn?? Een beetje rondkijken naar verdachte takjes, dode stukjes mos of een mooie boomstam levert meestal direct het gewenste resultaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...