Jan en Jany Geplaatst 6 maart 2005 Geplaatst 6 maart 2005 Ik ben op zoek naar een progje wat alleen nieuwere bestanden kopieerd Vroeger was er Norton Commander waar dit heel goed mee ging. Wie weet of er een Windows progje is die dit ook doet.
DearHunter Geplaatst 6 maart 2005 Geplaatst 6 maart 2005 Kijk dit eens. Dit is Norton Commander, maar dan voor XP. Weet alleen zo niet of het gratis is, maar ze hebben vast een test versie.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 6 maart 2005 Geplaatst 6 maart 2005 Ik gebruik iets dat FileSync heet. Werkt prima met incremental backups. Er is zelfs een vinkje om het systematische tijdverschil tussen NTFS en FAT32 filesystemen weg te werken. Veel zaken zijn configureerbaar, ook automatiek.
Camelion Geplaatst 6 maart 2005 Geplaatst 6 maart 2005 Misschien kan je hier wat mee. SyncBack is freeware.
joske Geplaatst 6 maart 2005 Geplaatst 6 maart 2005 Ik ben op zoek naar een progje wat alleen nieuwere bestanden kopieerdVroeger was er Norton Commander waar dit heel goed mee ging. Wie weet of er een Windows progje is die dit ook doet. <{POST_SNAPBACK}> Goedkoop maar niet gratis: http://www.secondcopy.com
Camelion Geplaatst 6 maart 2005 Geplaatst 6 maart 2005 Owja, het kan ook moeilijk. Installeer CygWin (Linux op Windows platform) en dan kan het met een 'find -newer'.
LesMarten Geplaatst 6 maart 2005 Geplaatst 6 maart 2005 Of gebruik Total Commander (voorheen Windows Commander). Met Total Commander kun je nieuwere bestanden kopieren. Dit programma lijkt qua opzet op Norton Commander.
mgr Geplaatst 6 maart 2005 Geplaatst 6 maart 2005 Of gewoon mbv "xcopy /s /d" vanaf een originele Windows XP opdrachtprompt (cmd.exe). Gr.M.
SN@G Geplaatst 6 maart 2005 Geplaatst 6 maart 2005 (bewerkt) SmartBackup (gebruik ik voor backups) en Gyula's Navigator 6 maart 2005 bewerkt door SN@G
Nico Bartels Geplaatst 6 maart 2005 Geplaatst 6 maart 2005 Of gebruik Total Commander (voorheen Windows Commander). Met Total Commander kun je nieuwere bestanden kopieren. Dit programma lijkt qua opzet op Norton Commander. <{POST_SNAPBACK}> Ik zou ook nooit meer zonder willen. Bij een nieuwe installatie van Windows is dit het eerste progje wat ik installeer. Ik heb het ook altijd bij me op een memory-stick als ik iemand met z'n PC ga helpen ofzo.. Nico.
Kruimeldief Geplaatst 7 maart 2005 Geplaatst 7 maart 2005 Of gebruik Total Commander (voorheen Windows Commander). Met Total Commander kun je nieuwere bestanden kopieren. Dit programma lijkt qua opzet op Norton Commander. <{POST_SNAPBACK}> Ik zou ook nooit meer zonder willen. Bij een nieuwe installatie van Windows is dit het eerste progje wat ik installeer. Ik heb het ook altijd bij me op een memory-stick als ik iemand met z'n PC ga helpen ofzo.. Nico. <{POST_SNAPBACK}> Idem hier. Ik gebruik Total Commander (Windows Commander) al vanaf 1993 en heb nu versie 6.03 geïnstalleerd staan. Ik wil ook niet anders en kan eigenlijk niet eens met verkenner werken. Ik installeer het ook eerst op elke PC als ik daar mee aan het klooien moet.
dmace Geplaatst 7 maart 2005 Geplaatst 7 maart 2005 Ik gebruik Total Commander (Windows Commander) al vanaf 1993 en heb nu versie 6.03 geïnstalleerd staan. Ik wil ook niet anders en kan eigenlijk niet eens met verkenner werken. FYI: Versie 6.50 is al een tijd beschikbaar. Ik kan echter geen interessante voordelen ontdekken. TC is wel een heerlijk proggie, al kun je 99% ook zelf met standaard voorhanden software. Ik gebruik het vooral voor vergelijken, logs lezen en het combineren van files.
Kruimeldief Geplaatst 7 maart 2005 Geplaatst 7 maart 2005 Ik gebruik Total Commander (Windows Commander) al vanaf 1993 en heb nu versie 6.03 geïnstalleerd staan. Ik wil ook niet anders en kan eigenlijk niet eens met verkenner werken. FYI: Versie 6.50 is al een tijd beschikbaar. Ik kan echter geen interessante voordelen ontdekken. TC is wel een heerlijk proggie, al kun je 99% ook zelf met standaard voorhanden software. Ik gebruik het vooral vooral voor vergelijken, logs lezen en het combineren van files. <{POST_SNAPBACK}> Ik kan al een aantal versies lang weing nieuws zien Het netwerkgedeelte is iets veranderd heb ik begrepen. Natuurlijk kun je met verkenner ook werken, alleen zit er zoveel verschil in dat ik op een PC zonder TC helemaal niet uit de voeten kan. Het is een tig keer gebruiksvriendelijker en overzichtelijker naar mijn mening
blazez Geplaatst 7 maart 2005 Geplaatst 7 maart 2005 Of kijk eens op www.karenware.com voor de karenware replicator, is ook wel een leuke tool on directies te repliceren zonder dat je iedere keer hoeft te kijken wat je moet kopieren. Edwin
nl1ede Geplaatst 7 maart 2005 Geplaatst 7 maart 2005 (bewerkt) Ik gebruik ook al tijden Total Commander, nu versie 6.53 (nieuwste versie) voorheen Windows Commander, in de dos periode hadden we Norton Commander al deze progjes lijken qua opzet op elkaar. Ik zou niet zonder kunnen.... En voor de prijs hoefd je het niet te laten die is best ok. uiteraard is het programma ook in het NL of een andere taal naar keuze.. Linkje er heen. Total Commander groeten van erik.. 11 juni 2005 bewerkt door nl1ede
Aanbevolen berichten