Spring naar bijdragen

Dit wordt een duur geocache seizoen!


Aanbevolen berichten

Dit las ik ergens op internet. Als dit echt zal zijn dan wordt het nog een duur geocache seizoen!

 

Onze regering heeft weer iets nieuws bedacht. Ja en als goed luisterend oor heb ik uiteraard de primeur! Vanaf komende zomer komen er wachters te staan bij de paden naar de bossen en stranden. Zij staan er met een chipkastje en een ieder dient 1 euro te betalen om het gebied te mogen betreden. Dit om het behoud van de bossen en stranden te kunnen bekostigen.

 

Ach waarom niet he .... oh je mag ook een weektarief betalen 5 euro voor 6 dagen .... wel op te maken binnen 10 dagen!

 

Een maand abonnement kost 20 euro! Dit alles per persoon uiteraard. Kinderen half tarief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dit las ik ergens op internet. Als dit echt zal zijn dan wordt het nog een duur geocache seizoen!

 

Onze regering heeft weer iets nieuws bedacht. Ja en als goed luisterend oor heb ik uiteraard de primeur! Vanaf komende zomer komen er wachters te staan bij de paden naar de bossen en stranden. Zij staan er met een chipkastje en een ieder dient 1 euro te betalen om het gebied te mogen betreden. Dit om het behoud van de bossen en stranden te kunnen bekostigen.

 

Ach waarom niet he .... oh je mag ook een weektarief betalen 5 euro voor 6 dagen .... wel op te maken binnen 10 dagen!

 

Een maand abonnement kost 20 euro! Dit alles per persoon uiteraard. Kinderen half tarief.

 

Geloof dit maar niet, zal een vervroegde 1 april grap zijn. Hiermee zou onze regering niet alleen de geocachers tegen zich in het harnas jagen maar tevens:

 

Wandelaars

Natuurliefhebbers

Vogelspotters

Ouders met kinderen

Scouting

Kampeerders

En ga zo nog maar even door.

 

Degene die dat heeft geschreven, ben ik bang voor slaat de plank lelijk mis.

Dit zou een behoorlijke politieke rel kunnen veroorzaken als het waar was.

 

Maar ik ben met je eens ik hoop dat dit soort dingen niet waar zijn.

 

Groeten Kapitein Haak.

 

P.s. Zou trouwens wel een aardige oplossing zijn voor het werkgelegenheidsprobleem, denk je eens in hoeveel paadjes er vanaf de rand van de bossen, bosinwaarts gaan.

bewerkt door Kapitein Haak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier en daar is het al zover. In grote delen van de duinen bijvoorbeeld. En de Hoge Veluwe, vanouds een particulier landgoed.

Het Cairnteam verwacht dat vroeg of laat meer natuurbeheerders overstappen op betalingssystemen. De argumenten kun je zo bedenken. Met de huidige politieke wind is het verbazingwekkend dat het ministerie van LNV nog steeds niet stimuleert dat de beheerders het profijtbeginsel toepassen.

Vroeger schijnt het heel normaal geweest te zijn dat boseigenaren aan bezoekers geld vroegen. Van onze vrienden bij Natuurmonumenten hoorden wij bijvoorbeeld dat de voormalige particuliere eigenaren van de Kaapse Bossen in Doorn allerlei objecten in de bossen plaatsten om betalende bezoekers te lokken, zoals een uitzichttoren, een molensteen, de Kei van Doorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit las ik ergens op internet.  Als dit echt zal zijn dan wordt het nog een duur geocache seizoen!

 

Onze regering heeft weer iets nieuws bedacht. Ja en als goed luisterend oor heb ik uiteraard de primeur! Vanaf komende zomer komen er wachters te staan bij de paden naar de bossen en stranden. Zij staan er met een chipkastje en een ieder dient 1 euro te betalen om het gebied te mogen betreden. Dit om het behoud van de bossen en stranden te kunnen bekostigen.

 

Ach waarom niet he .... oh je mag ook een weektarief betalen 5 euro voor 6 dagen .... wel op te maken binnen 10 dagen!

 

Een maand abonnement kost 20 euro! Dit alles per persoon uiteraard. Kinderen half tarief.

Doe eens een bron! Ik heb zelden zulke onzin gelezen.

Draadje kan beter richting off-topic of slowchat. ;)

 

Maar als vervroegde 1 april grap is het zeker leuk, en al helemaal als op 1 april (opening van het seizoen) er echt boswachters met een collectebus rondlopen. ;)

Dan lach ik me werkelijk een bult, en ik zal er nog geld ingooien ook. (Hmmm, 1 april zit ik met de scouts op kamp.... in een bos ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verbaas me ook niet erg over de ontwikkeling. Zoals GR2 al zegt: op een aantal plaatsen is het al zover.

Niet dat ik verwacht dat er boswachters met chipknip-automaatjes door de bossen zullen cruisen, want dan kost het alleen maar. Maar ik denk wel dat we er rekening moeten houden dat er meer kaartjesautomaten bij parkeerplaatsen zullen komen te staan. En bij de overige paden de waarschuwing dat zonder geldig toegangsbewijs het wandelen in het gebied niet is toegestaan.

 

Er zijn zelfs al ontwikkelingen waar ik me wel erg over heb verbaasd. Zo hoorde ik een weekje of drie, vier geleden op de radio van Omroep Friesland een oproep van SBB waarin men vrijwilligers opriep om bepaalde SBB-taken over te nemen, omdat SBB niet meer in staat was die werkzaamheden uit te voeren. Men moest dan vooral denken aan werkzaamheden als het bewaken van gebieden als de Boschplaat op Terschelling en zo. En dan vooral in de weekends.

Verder moest men vooral niet denken aan een leuk weekendje op kosten van de overheid, want er moest wel wat gebeuren. En de opleiding was ook pittig, en bepaald niet vrijblijvend.

Kortom, het kwam op mij over als: we hebben er zelf het geld niet meer voor; misschien dat we een paar mensen kunnen vinden die bereid zijn (lees: zo gek zijn) het voor niks te doen.

Ik vind dit persoonlijk een vreemde en ongelukkige ontwikkeling, maar wellicht een van de onontkoombare gevolgen van de bezuinigingswoede bij de overheidsdiensten.

 

Deze week nog hoorde ik een spotje waarin mensen werden opgeroepen als vrijwilliger bij de politie aan het werk te gaan. Waarschijnlijk dezelfde overwegingen.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze week nog hoorde ik een spotje waarin mensen werden opgeroepen als vrijwilliger bij de politie aan het werk te gaan. Waarschijnlijk dezelfde overwegingen.

Dat is niet nieuw. Vrijwillige politie en vrijwillige brandweer bestaan al tientallen jaren.

Vrijwillige boswachter ken ik nog niet.

 

Ja, juist op de Veluwe is deze ontwikkeling gaande. Daar lopen sinds een jaar of twee onbezoldigde toezichthouders rond. Bekeuren mogen ze (nog) niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, juist op de Veluwe is deze ontwikkeling gaande. Daar lopen sinds een jaar of twee onbezoldigde toezichthouders rond. Bekeuren mogen ze (nog) niet.

Ach, de Veluwe is best groot. Weet je ook waar op de Veluwe deze twee heren (M/V) rondlopen?

 

Het is wel bekend dat de belangen op de Veluwe ver uit elkaar liggen.

Natuurbeschermers willen zoveel mogelijk mensen het bos uit en doorgaande wegen afgesloten (inclusief de doorgaande weg Wezep-Heerde).

Gemeente en provincie willen afhankelijk van de politieke partij, of de boel dicht om bovengenoemde reden, of juist verder open ivm de economie. Boeren op de Veluwe is nagenoeg onmogelijk geworden (en dan bedoel ik niet een boer laten, maar agrarier zijn).

Het rijk wil dat we met z'n allen in de Randstad gaan wonen zodat de Veluwe kan zijn zoals het was. Hetgeen weer kolder is, want Veluwe staat voor Vale Ouwe, een schrale grond waarop niets groeide behalve heide en grassoorten. En een verdwaalde boom. Hier en daar een bos.

 

Bestuurders? Breek me de bek niet open... Maar gelukkig wordt de soep nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze week nog hoorde ik een spotje waarin mensen werden opgeroepen als vrijwilliger bij de politie aan het werk te gaan. Waarschijnlijk dezelfde overwegingen.

Dat is niet nieuw. Vrijwillige politie en vrijwillige brandweer bestaan al tientallen jaren.

Vrijwillige boswachter ken ik nog niet.

 

Vrijwillige brandweer is er inderdaad al zolang er brandweer is. En ook de vrijwillige politie was er, maar die werd vooral ingezet bij grotere evenementen (regelen van het verkeer, e.d.).

Tegenwoordig worden ze zelfs ingezet bij de echte politietaken, zij het niet de risicovolle, zoals je hier kunt lezen. Maar ik vind dat toch een vreemde ontwikkeling. De een wordt betaald, maar de ander niet, voor goeddeels dezelfde werkzaamheden...

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zo echt super gezellig, ik kom steeds meer tot de ontdekking dat het kind zijn nooit helemaal verdwijnt. Ga zo lekker verder, ik kijk met genoegen naar jullie berichtjes. De één hoeft maar iets te zeggen en de ander weet weer iets meer. Ik blijf het gewoon een 1 april grap vinden.

 

Misschien komt het wel door het slechte weer, iedereen achter de PC over een paar weken gaat dit vanzelf over, dan ontmoeten we elkaar gewoon weer in het bos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...