Spring naar bijdragen

De kwaliteit van de cache-inhoud ... - Wie is daar verantwoordelijk vo


Peetee

Aanbevolen berichten

In de USA komen er voor diverse natuurgebieden regels. (vergunningen systeem).

Dan maken de beheerders uit wat er kan en niet.

Zoals:

 

2. Caches are to be monitored monthly and maintained as a family friendly cache. Caches should contain no food, alcohol, firearms, drugs, dangerous items or adult items.

 

Dit laatste amerikaanse euphemisme kende ik nog niet.

"Adult Items". Zijn dat die dingen die ze hier in sex-shops gewoon verkopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast 90-1015262279

Yup, da's spul voor boven de 18, legally spoken. Ik moet zeggen dat ik er een warm voorstander van ben om dergelijk materiaal buiten caches te houden. De vraag is dan natuurlijk wat je hier precies onder rekent... Zo lees ik een enkele maal in een log dat er een condoom in een cache is gestopt, wat voor mij een reden is om die cache met mijn kids maar even niet te bezoeken.

 

Begrijp me goed, dat heeft niets met preutsheid of zo te maken, uitsluitend met het gegeven dat ik bij voorkeur zelf de tijd, plaats en mate uitkies waarop ik mijn kinderen voorlicht. Bijvoorbeeld als onze jongste van 3 er niet bij is... En onze dochter van 13 krijgt deels andere informatie dan onze zoon van 11, wat ietwat onhandig is als ze naast elkaar over de cache gebogen staan   ;)

 

Zenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Kortom:

Gewoon een beetje logische nadenken als je er wat in stopt.

Houd rekening met kids, toevallige vinders, bos-eigenaren en media.

Lijkt me niet zo heel moeilijk ;)

 

Daarnaast lijkt het mij een taak van de plaatser om de cache (on)regelmatig te controleren en eventueel aan te vullen.

 

Groeten van Team Blokhut :cool: ,

Bob

 

 

 

Edited By TeamBlokhut on okt. 22 2002 at 19:19

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Altijd lastig.....cache inhoud....

Vaak controleren en voor de vinders, haal er niet meer uit dan je er in stopt en let op bij wat je erin stopt.....(soort van korte samenvatting van de voorgaande postjes)

 

Als we dat met zijn allen in gedachte houden zouden we toch een heel end moeten kunnen komen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Ik ben nog een beginnende geocacher en heb er zelf ook nog geen geplaatst, maar ik vraag me af wat jullie mening is over het herbezoeken van een cache en dan bedoel ik dus niet door de maker zelf. Natuurlijk is de lol van het zoeken er dan wel van af maar je zou eens kunnen gaan kijken om te zien hoe het er bij ligt en misschien wel om nog een keer iets te ruilen of zelfs iets leuks toe te voegen. Of zeg je dan neem even de moeite om zelf een cache te plaatsen? :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat jullie mening is over het herbezoeken van een cache

Lijkt mij dat daar niks tegen is ...

 

Ik zou niet weten wat voor problemen iemand zou kunnen hebben met het feit dat iemand zijn/haar cache meerdere malen bezoekt.

 

Als jij dat een leuk aspect van de hobby vindt: vooral doen! :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar ik vraag me af wat jullie mening is over het herbezoeken van een cache

Ik zou zelfs zeggen: geen probleem! Zelf doe ik het bij caches bij mij in de buurt ook wel als er sprake is van een aanwezige travelbug of hitchhiker maar ik ben ook niet te beroerd om een cache te controleren op aanwezigheid als daar vrees voor bestaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zowel de katten als mijn vriendin

 

Mmmm, ik zit er wel eens over te denken om mijn katten in een cache te stoppen. Vooral als ze (door de lente waarschijnlijk) om 05:00 heel actief worden en besluiten om ons maar eens uit bed te halen :(

 

Ik probeer nu zelf in de caches iets meer persoonlijks te plaatsen. Onder onze vele hobby's valt ook geologie (is ook een soort geocaching), dus zullen een flink aantal mensen nu zelf gevonden ammonieten uit Frankrijk in hun cache vinden.

 

Helaas weinig geocaching nu door lichamelijk letsel van mijn vrouw :blink: Maar dat komt wel weer goed en dan gaan weer weer goed op stap!

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Mmmm, ik zit er wel eens over te denken om mijn katten in een cache te stoppen.

 

Stop je katten in de cache "12 steden, 13 ongelukken: Eindhoven", hierin kwam ik afgelopen zondag een blikje whiskas tegen, verhongeren ze ook niet. Het munitiekistje is alleen aan de kleine kant.

 

Sinds niet al te lange tijd ben ik ook aan het geocachen en vind het soms ook jammer wat voor niet boeiende en niet wenselijke dingen ik soms tegenkom in zo'n doos: tandpasta, kattenvoer, Mc Donalds happymeal zooi, halve spelletjes (zoek de dobbelstenen enzo door de hele doos heen), enz :beerchug: .

 

Er zijn een aantal categorien goodies naar mijn mening:

1. Dat heb ik altijd al willen hebben

2. Dat is handig, dat neem ik mee

3. Dat is handig, maar heb ik al

4. Dat is leuk/aardig, dat neem ik mee

......

5. Leuk voor iemand anders, maar ik heb er niets aan

6. Misschien leuk voor iemand anders, maar ik vind er geen bal aan

7. Wat een rotzooi, wie neemt dat nou ooit mee?

 

Helaas komen 5, 6 en 7 te vaak voor en neem ik iets mee, wat het minst onaardig is. Laatst heb ik ook iets in een cache gestopt, die ik eerder uit een andere cache meegenomen had. Het slingerde thuis rond en valt meer in de categorie 5. Dat kan natuurlijk ook als je niet te veel geld aan goodies wilt uitgeven.

 

Meestal koop ik iets voor 1 a 2 euro als ik iets leuks in de stad tegenkom. Als je alleen gaat cachen, is 1 a 2 euro misschien een beetje veel indien je veel caches per maand doet, maar als je met een groepje gaat of er niet te veel per maand bezoekt, dan vind ik het nog wel te betalen. Behalve als je in de bijstand zit, maar die hebben denk ik ook geen GPS.

 

Ik plaats altijd een cache op mijn watch-list voor een tijd, nadat ik een cache gevonden heb. Het leukste vind ik dan als mijn goodie gelijk door de volgende bezoeker wordt meegenomen :thumbup: , dan weet je dat je geen zooi heb achtergelaten. Helaas logt niet iedereen wat ie meeneemt.

 

Op de homepage van geocaching.nl links een aantal buttons. Achter de button "verstop een cache" (een ook bij de FAQ's) staat wel wat je vooral niet in een cache moet stoppen, maar achter de button "zoek een cache" (waar een beginneling gaat kijken) staat alleen maar "stop er iets in en haal er iets uit". Misschien is het wat om hier hetzelfde neer te zetten als bij "verstop een cache".

 

Groetjes Marco.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Ik zal wel een minderheidsstandpunt verkondigen, maar ik heb de anarchistische kant van geocachen altijd erg aantrekkelijk gevonden. Ik zie dus werkelijk helemaal niets in het opstellen van regels over de inhoud van de caches. Sterker nog, toen ik van bevriende cachers hoorde dat hierover discussie bestond, kwam het idee in ons op om een politiek incorrecte geocache te maken, met de volgende inhoud: joint, sigaret, rotje, blootboekje etc.

 

Natuurlijk doen we dat niet; het heeft helemaal geen zin om mensen op die manier tegen je in het harnas te jagen en eigenlijk is het gewoon geen leuk idee. Ik vraag me echter wel af hoe een activiteit die ooit (ik heb het dan over een paar jaar geleden) zo leuk begon, door allerlei goedwillende mensen helemaal kan worden verpest. Dat mensen met hun kinderen zijn gaan geocachen, prima, maar daar was het in eerste instantie niet om te doen. Het is geen kinderhobby, maar een grote-mensenhobby. Bovendien zoeken ouders de caches altijd samen met hun kinderen, dus het lijkt me helemaal niet zo'n probleem om dan even tegen je kind te zeggen: nee, dat pakje sigaretten/flesje drank nemen wij niet mee. En hoe vaak gebeurt dit nu? Hoeveel mensen stoppen dit soort dingen daadwerkelijk in caches? Is het het dan wel waard om allerlei regels op te stellen die anderen tegen de borst kunnen stuiten?

 

Ik wilde dit graag even kwijt; ik zou het erg jammer vinden als geocachen verwordt tot een Disney-achtig, politiek correct fenomeen. Daar hebben we er in Nederland al genoeg van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grote mensen hobby? Dat begrijp ik niet. Menig kind vind het leuk om mee te gaan. Maar ja, als het al een grote mensen hobby is dan moeten de grote mensen met kinderen die willen cachen afhaken? Hun kinderen ergens dumpen? Nee, ze kunnen de kinderen ook meenemen natuurlijk. En omdat wij ook denken aan de kinderen die verplicht met hun ouders meegaan, leggen wij geregeld goodies als knikkerzakjes, bellenblaas, kralenkettingen, auto'tjes, lego, wasco, krijtjes enz enz in de caches. Dan vinden kinderen het meestal wel leuk om te gaan cachen. Voor hun is het dan echt een schat. Voor de wat grotere kinderen leggen we CDRometuis neer met een drietal bekende rode puntmuts CD's.

 

Uit jouw woorden denk ik te halen dat je zelf nog niet echt bij de grote mensen hoort of het probleem van het hebben van kinderen nog niet kent ;).

 

Tjonge, de cacheinhoud is toch niet van belang voor ons grote mensen? Voor mij zijn sigaretten, drank, etenswaren enz als goodie uit den boze. Eigenlijk zou zoiets ook zonder regels duidelijk moeten zijn. Niet dat ik een moraalprediker ben. Hier wordt gezopen, gesnoven, geslikt, gevreten en gerookt als of het palingen zijn. Maar je moet een ander er niet mee lastig vallen.

Goodies moeten gewoon niet meer zijn dan iets van een paar euro. Maar die paar euro moeten er dan wel ff voor uitgegeven worden en niet een of ander flutrommelpotje, wat eigenlijk voor de vuilnuisemmer bedoeld was, ervoor te gebruiken.

Ik vind het zelf wel een beetje zielig als een volwassen vent teleurgesteld is als er in de cache niet iets van zijn gading ligt.

Tjee, we hebben net bij Blokker ladingen LEDzaklampjes gekocht, keyfinders, CDRomEtuis. enz enz, en hopen zo een paar jaar vooruit te kunnen met goodies. Hartstikke leuk en alles een of twee euro per stuk. Verder hebben we vliegtuigjes, strandballen enz. Het lijk erop alsof we een drang hebben om opa en opa te worden. Schijnt ook iets natuurlijks te zijn.

Het enige wat voor mij telt in een cache is dat ik tevreden ben over de cache zelf, dat het een leuke dag is geweest en dat ik de cache kan loggen. En dat loggen mag morgen ook. En als je soms zoals ik een IP-ban hebt op GC.com, zelfs een week later :crybaby: .

 

GRTZ

 

Kruimeldief :xmas: Die vanwege een groot hart zijn tekst iets heeft aangepast

 

Hoeveel stront er ook op je afkomt, zorg dat je altijd schoon en fris blijft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...