Spring naar bijdragen

dag record caches


hurbie

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik kan alleen maar zeggen, als het lukt dan heb je nog onvoldoende gecached :crybaby: .

 

 

Of je kan natuurlijk over de grens kijken Thex. ;)

 

Gr Twinlife :dribble:

Zeker was mijn gulzige oog gevallen op de bevallige hoeveelheid raapsels in noord duitsland.

Daar heb ik inderdaad nog te weinig gecached (helemaal niet dus) :cool2: .

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leest dit draadje en vraagt zich wat af. Als je je caches loged voor het dagrecord tussen welke tijden word er gemeten door de server?

begrijp dat de het verder eigenlijk niet uitmaakt welk lang/gebied je loged, want G.C loged ze toch wel?

ik ben nu druk met het opbouwen van onze eigen caches maar het is wel een leuke uitdaging om het dag record te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan alleen maar zeggen, als het lukt dan heb je nog onvoldoende gecached :D .

 

ik snap niet precies wat je bedoeld eigenlijk. maar ik vermoed omdat er dan meer dan 75 nog niet gevonden zijn door mij ? dat kan wel kloppen ja heb er pas 70 gevonden.... :blink:

 

wat bedoeld wordt is waarschijnlijk:

 

Hoe minder caches je tot nu toe gevonden hebt, hoe meer keus je hebt om een efficiente route met hoog scoringspercentage te maken.

 

Als je, zoals Wilxllii, Thex, Barny en nog ruim 40 kilocachers alles in je nabije omgeving en ver daarbuiten al gedaan hebt. is de cachedichtheid op je eigen kaartje te klein voor een goede score.

Voor die mensen is zo'n dagrecord heel moeilijk haalbaar.

(tenzij je natuurlijk uitwijkt naar bijv. Noord Duitsland ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou 20 november 2006 was het dan zover. Hjerre en ik (gpscaching.nl) hadden een prachtige lijst gemaakt met coordinaten cache namen hints etc etc etc erop en in verschillende programma's routes gemaakt die redelijk met elkaar overeen kwamen. Ons doel? 100 traditionals op 1 dag in Noord-Oost Nederland. Absurd idee natuurlijk maar ja beter teveel dan te weinig op je lijst. Maar who cares: de laptop ging mee (die we overigens de hele route niet gebruikt hebben) en de caches waren met geobuddy vrolijk in mijn garmin 12XL geladen. En we hadden een ov2 bestandje met dezelfde caches erin voor onze trouwe vriend Tom(tom).

 

Bij het krieken van de dag (half 7) reden we vol goede moed in de stromende regen weg vanuit mijn woongehucht: nijkerk om naar een ander gehucht te rijden te weten: Assen... waar we aan onze 600 km lange route zouden beginnen en onderweg af en toe zouden stoppen om 100 van die dingen op te rapen en te loggen. Aangekomen in Assen was het meteen raak... want ongeacht het gehucht waar je bent: als het regent stapt de complete beroepsbevolking in de auto ipv op de fiets om voor vrouw/man en kids de kost te gaan verdienen. Het was dus #$%#$%# druk en zo verspeelden we snel een half uur om bij de eerste cache te komen. Daar aangekomen was hij snel gevonden (nog steeds in de stromende regen) en scheurden we snel door naar de volgende. Nou zo ging het enige tijd door en na een uur of twee hadden we al door dat het onmogelijk werd om ook maar enigzins in de buurt van het oude record (75) te komen dus besloten we om het IETS rustiger aan te doen en gewoon te kijken waar het schip strandde en waar dat door kwam om de volgende keer beter beslagen ten ijs te komen.

 

33 founds

2 not founds

5 die we besloten om over te slaan voor we er waren.

en 2 drijfnatte pakken.

 

Omdat het maar een spelletje is waar niets mee te winnen valt en ik niet de beroertste ben om andere mensen die een poging willen wagen te behoeden voor dezelfde stomme fouten:

 

1. als het regent blijf dan thuis :lamo:

2. ga geen caches doen in een grote stad of bos. Deze kosten een hoop tijd omdat je in het verkeer vast komt te zitten of omdat je niet kan parkeren of omdat je een eind moet lopen. Als je voor het grootste aantal gaat moet je die tijd dus besparen :huh:

3. Probeer het in de ZOMER je hebt dan een uurtje of 10 meer de tijd :blush:

 

Ondanks dat het geen record is zijn we best blij met onze 33 founds die we nu toch mooi even kunnen bijschrijven. Voor mijzelf was het zelfs genoeg om over de 100 te gaan en we besloten de dag met :thumbup:

bewerkt door gpscaching.nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou 20 november 2006 was het dan zover. Hjerre en ik (gpscaching.nl) hadden een prachtige lijst gemaakt met coordinaten cache namen hints etc etc etc erop en in verschillende programma's routes gemaakt die redelijk met elkaar overeen kwamen. Ons doel? 100 traditionals op 1 dag in Noord-Oost Nederland. Absurd idee natuurlijk maar ja beter teveel dan te weinig op je lijst. Maar who cares: de laptop ging mee (die we overigens de hele route niet gebruikt hebben) en de caches waren met geobuddy vrolijk in mijn garmin 12XL geladen. En we hadden een ov2 bestandje met dezelfde caches erin voor onze trouwe vriend Tom(tom).

 

Bij het krieken van de dag (half 7) reden we vol goede moed in de stromende regen weg vanuit mijn woongehucht: nijkerk om naar een ander gehucht te rijden te weten: Assen... waar we aan onze 600 km lange route zouden beginnen en onderweg af en toe zouden stoppen om 100 van die dingen op te rapen en te loggen. Aangekomen in Assen was het meteen raak... want ongeacht het gehucht waar je bent: als het regent stapt de complete beroepsbevolking in de auto ipv op de fiets om voor vrouw/man en kids de kost te gaan verdienen. Het was dus #$%#$%# druk en zo verspeelden we snel een half uur om bij de eerste cache te komen. Daar aangekomen was hij snel gevonden (nog steeds in de stromende regen) en scheurden we snel door naar de volgende. Nou zo ging het enige tijd door en na een uur of twee hadden we al door dat het onmogelijk werd om ook maar enigzins in de buurt van het oude record (75) te komen dus besloten we om het IETS rustiger aan te doen en gewoon te kijken waar het schip strandde en waar dat door kwam om de volgende keer beter beslagen ten ijs te komen.

 

33 founds

2 not founds

5 die we besloten om over te slaan voor we er waren.

en 2 drijfnatte pakken.

 

Omdat het maar een spelletje is waar niets mee te winnen valt en ik niet de beroertste ben om andere mensen die een poging willen wagen te behoeden voor dezelfde stomme fouten:

 

1. als het regent blijf dan thuis :crybaby:

2. ga geen caches doen in een grote stad of bos. Deze kosten een hoop tijd omdat je in het verkeer vast komt te zitten of omdat je niet kan parkeren of omdat je een eind moet lopen. Als je voor het grootste aantal gaat moet je die tijd dus besparen :P

3. Probeer het in de ZOMER je hebt dan een uurtje of 10 meer de tijd :thumbup:

 

Ondanks dat het geen record is zijn we best blij met onze 33 founds die we nu toch mooi even kunnen bijschrijven. Voor mijzelf was het zelfs genoeg om over de 100 te gaan en we besloten de dag met :beerchug:

 

 

Zullen we van de zomer samen gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...