Camelion Geplaatst 8 februari 2005 Auteur Geplaatst 8 februari 2005 Niet mopperen. Jouw ervaringen zijn een logisch gevolg van het beleid van geocaching.nl. Die neerwaartse spiraal zet door zolang de keurmeesters uitsluitend letten op verkregen toestemming (tot plaatsing) en niet op de kwaliteit van caches. <{POST_SNAPBACK}> Ho, stop, wacht even. Hier maak je een fout. Geocaching.nl is niets meer of minder dan een extra service voor de nederlandstalige geocacher. Deze heeft weliswaar een soortgelijk uiterlijk als geocaching.com, maar daarmee is de overeenkomst ook klaar. Caches worden gemeld bij en gehost door geocaching.com. Hawkeyes en Gimli zijn beide approver voor geocaching.com. Hawkeyes is tevens administrator voor geocaching.nl. Deze twee taken staan volledig los van elkaar. De goede man heeft dus twee petten op. Het beleid van geocaching.nl staat in geen enkele relatie tot de approval-regels van geocaching.com. En als ik dit fout heb geconcludeerd, dan moet Hawkeyes me maar corrigeren. Daarnaast is het voor elke approver fysiek onmogelijk om op basis van vrijwilligerswerk de kwaliteit van caches te gaan bepalen. Ten eerste omdat er daar onvoldoende approvers voor zijn, ten tweede omdat wij als cachers al heel snel gaan klagen dat het zo verrekte lang duurt dat caches eindelijk approved worden, en ten derde omdat het bepalen van de kwaliteit door 1 persoon altijd subjectief is.
gr2 Geplaatst 8 februari 2005 Geplaatst 8 februari 2005 Nepcaches trekken nepcachers aan, die op hun beurt nog meer nepcaches plaatsen om de puntenhonger te stillen. De geocacher als natuur/cultuurminnende wandelaar is al lang ingehaald door de prullenraper die in zijn logje klaagt dat hij vanaf de parkeerplaats wel een k%*$#”-eind (100 meter) heeft moeten lopen om die k$#*$%-doos te scoren. <{POST_SNAPBACK}> Ik weet niet of het zo werkt. Wijzelf moeten soms constateren dat onze langeafstandkwaliteitscaches worden bezocht door notoire buitensporters met vierkante kin die op de fora camaraderie en hoogstaande ethische beginselen uitdragen, maar vervolgens wel een nieuwe muziek-cd inpikken in ruil voor twee servetten. Meestal gaat het niet zo. Meestal wordt een voorwerp geruild voor een ding van net iets minder waarde. Uiteindelijk zit je dan toch met een blik vol vuilnis. Wij hebben ons hierbij neergelegd. Het is wel zo dat het erger lijkt te worden.
SN@G Geplaatst 8 februari 2005 Geplaatst 8 februari 2005 (bewerkt) Ik ben nu op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen het geocachen; de kwalicache of zo. Maar hoe ik dat moet bewerkstelligen, dat weet ik nog niet. <{POST_SNAPBACK}> Members Only. Blijkbaar is de GPSr zo'n gemeengoed geworden dat elke kl**thommel zo'n ding in zijn zak heeft. Misschien is $ 30 voor een Premium Membership nog een drempel of het kaft van het koren te scheiden. <{POST_SNAPBACK}> Sorry hoor, misschien vat ik het verkeerd op, maar omdat jij 2 jaar eerder lid was en aan het cachen was, maakt nu elke latere geocacher ineens een kl**thommel???? 8 februari 2005 bewerkt door SN@G
antarctica Geplaatst 8 februari 2005 Geplaatst 8 februari 2005 Geocaching is voor mij een middel, geen doel. Ik wandel veel en vaak. Heel soms doe ik een cache. Vanaf de eerste keer dat ik een cache vond viel me al op dat er vaak rommel in de caches zit. Ruilen vind ik dan ook niet zinvol. Ruilen doe ik niet meer, alleen een TB kan ik soms niet laten liggen. De wandeling, de plekken in de natuur, de inventiviteit van sommige puzzels; dat is voor mij cachen. Toen ik mijn eerste cache (TOPE) plaatste groef ik een gigantische zuurkoolton (25 liter) in de grond, vol met CD's en andere (in mijn ogen zinvolle) spullen. Na een paar maanden was de inhoud veranderd in allerlei dingen die ik minder interessant vond. Troep dus. Geen probleem: als ik een cache maak, stop ik er iets in om anderen te belonen voor hun zoektocht. Dus om de paar maanden alle rommel eruit en leuke dingen erin. Inmiddels is de ton overigens verdwenen omdat de boswachter de plek niet goed vond (!) Voor mijn tweede cache (Birds) heb ik een totaal andere strategie gevolgd: een lange afstand (15 km), lastige opdrachten, niets te ruilen op het eindpunt, bovendien moet men zich per Email aanmelden (!). Gevolg: alleen fanatieke, enthousiaste en positieve cachers. Veel persoonlijke contacten en na elke log een positief gevoel. Nooit iets vernield, zelfs de portokosten voor het toezenden van de benodigde bescheiden wordt keurig vergoed. De caches die ik zelf ga zoeken kies ik zorgvuldig uit: kort geleden De Bakens van Malpigi: met bewondering genoten van het vakmanschap van de maker. Momenteel bezig met Hoogtepunt: veel denkwerk voor iemand die een deuk heeft op de plek waar anderen een wiskundeknobbel hebben. Ik denk dat er veel mensen onderweg zijn die snel willen scoren, met gevolg dat er steeds meer rommel in caches beland. Maar er zijn ook heel veel kanjers die hun tijd en energie stoppen in het maken, onderhouden en bezoeken van caches. Ik blijf het positief zien, misschien tegen beter weten in. Waarschijnlijk kristalliseert het zichzelf uit: drive-in caches vervuilen steeds meer (moet je je maar bij neer leggen) en de lastiger, inventievere caches worden steeds meer door een select publiek bezocht (mooi dus).
Twin Peaks Geplaatst 9 februari 2005 Geplaatst 9 februari 2005 (bewerkt) Nederland is vergeven van nepcaches, die alleen zijn neergelegd voor de puntjes. Nepcaches trekken nepcachers aan, die op hun beurt nog meer nepcaches plaatsen om de puntenhonger te stillen. Weer de bermprullen en leg de lat wat hoger. Dan gaan de nepcachers/puntenjagers vanzelf op zoek naar andere (meer eenvoudige) manieren om het zelfrespect op te vijzelen. Er zijn niet teveel geocachers, maar teveel nepcachers die van onze hobby een karikatuur maken. <{POST_SNAPBACK}> #### Bericht volledig verwijderd door moderator. Vergelijken met een bepaalde groepering van 60 a 70 jaar geleden dat veel ellende heeft veroorzaakt en nu nog in leven zijnde slachtoffers kent is uit den boze. Verder was het bericht teveel op de persoon gericht #### 9 februari 2005 bewerkt door Kruimeldief
Kapitein Haak Geplaatst 9 februari 2005 Geplaatst 9 februari 2005 Volgens mij kunnen we voor dit hele topic één verzamelnaam maken, en wel "verantwoordelijk geocachen". Zonder dat er verder hele bevolkingsgroepen ge-algemeniseerd moeten worden, kunnen we toch simple zeggen: Of nieuw of oud geocacher, met dure apparatuur of simpel spul, Premium lid of (zoals ik) Jan op de Boerenfluitjes, alles wat van U wordt gevraagd is verantwoordelijk geocachen. Verder denk ik dat het dus geen zin heeft naar links of rechts uit te halen, omdat je daarmee nu eenmaal mensen beschadigd, vandaar de term Verantwoordelijk Geocachen. Greetz Kapitein Haak. (die nog niet geheel nuchter is van het carnaval maar die toch even schrok van de verwijtten in dit draadje)
Wij Drie Geplaatst 9 februari 2005 Geplaatst 9 februari 2005 (bewerkt) #### Quote logischerwijs gedeleted door Moderator #### Vind je niet dat je nu een beetje te ver ben gegaan?! Niemand binnen 'ons clubje' verdient het om vergeleken te worden met die engnekken van 60 jaar geleden. Ik ben het ook niet met Geowolf eens, maar ik blijf wel beleefd. tot cache, team Wij Drie 9 februari 2005 bewerkt door Kruimeldief
Quaerens Geplaatst 9 februari 2005 Geplaatst 9 februari 2005 (bewerkt) #### Quote logischerwijs gedeleted door Moderator #### Het is niet echt zinvol om deze dingen te vergelijken. Ik zou het haast met GeoWolf eens gaan zijn! Groetjes Quaerens 9 februari 2005 bewerkt door Kruimeldief
Team Professor X Geplaatst 9 februari 2005 Geplaatst 9 februari 2005 De laatste berichtjes zijn niet echt on topic en zeker niet voor herhaling vatbaar . We sluiten wat dat betreft ons aan bij Wij Drie. Waar het draadje over gaat is het (per ongeluk) slopen/beschadigen van caches en dit niet melden. En het omruilen van goodies uit de cache voor wat mindere goodies. Tja, smaken verschillen, maar je treft wel regelmatig rommel en/of een vieze smeerboel aan. Vooral wanneer een kist nat begint te worden is het hek van de dam. Wijzelf proberen natte caches altijd wat schoon te maken en geven een PM aan de cache-eigenaar. Ook wat goodies betreft houden we rekening met het omruilen; dat wil zeggen, we stoppen er iets in wat we zelf ook wel leuk vinden (voor grote en kleine cachers). Enkele 2e hands dingetjes, maar veelal nieuwe goodies die in partijen worden aangeschaft wanneer Blokker of Action iets leuks heeft. Wel is het zo dat er geen gruwelijke bedragen omgaan in het goodie cirquit (de TB is het duurste ). Dat hoeft ook niet...het logboekje is belangrijker voor met name de grote cachers. Wel is het zo dat we in Nederland toch echt wel verwend zijn, en dat is niet denigrerend bedoeld. We hebben inmiddels aardig wat caches buiten Nederland gedaan Duitsland, Belgie, Canada en Kreta. Maar hier treft je meestal alleen maar sleutelhangers, stickers, snoep of kapotte prullaria aan. Daar houden we dan ook rekening mee voor met name onze twee jongste members om juist het vinden van de cache als grootste en spannendste gebeurtenis te beschouwen. Zit er iets leuks in, dan is dat letterlijk meegenomen. Maar goed.....om een lang verhaal kort te houden...ruil iets gelijkwaardigs om of ruil niets. En wanneer je dan je kinderen moet teleurstellen heb je je niet goed voorbereid
Geothean Geplaatst 9 februari 2005 Geplaatst 9 februari 2005 De laatste berichtjes zijn niet echt on topic en zeker niet voor herhaling vatbaar . We sluiten wat dat betreft ons aan bij Wij Drie. .... Missen we nu opeens wat berichten? Zou ik net een fijn antwoordje gaan tikken, kan ik nergens meer op quoten.... . Misschien weggehaald door moderator? Beter ook denk ik, alleen mis ik dan een melding daarover... of heb ik ook nog last van karnaval?....
Kruimeldief Geplaatst 9 februari 2005 Geplaatst 9 februari 2005 (bewerkt) #### Moderator Note #### Nou, denk je dat alles rustig is aan het Geocachingfront, krijg je dit. Dat er meningsverschillen zijn over microcaches, Hit and run, stop and go, enz enz, is niet onbekend. En je mag vinden wat je wilt. Of je nu voor of tegen bent, maakt helemaal niets uit. Dat je de ander wilt overtuigen van je gelijk is ook prima. Zolang je het maar niet met alle geweld wilt doen. Ik zou graag zien dat iedereen nu weer helemaal terug gaat naar de Topic en zich aan de Topic houdt. Alweer een Topic dat verder gaat over welles/nietes microcaches en hoe mooi of hoe lelijk ze zijn, was volgens mij niet de bedoeling van de Topicstarter. GRTZ Kruimel ### Edit: Aantal regels de grootte en de kleur veranderd. Misschien dat het nu wel opvalt.... ### 10 februari 2005 bewerkt door Kruimeldief
Kruimeldief Geplaatst 9 februari 2005 Geplaatst 9 februari 2005 De laatste berichtjes zijn niet echt on topic en zeker niet voor herhaling vatbaar . We sluiten wat dat betreft ons aan bij Wij Drie. .... Missen we nu opeens wat berichten? Zou ik net een fijn antwoordje gaan tikken, kan ik nergens meer op quoten.... . Misschien weggehaald door moderator? Beter ook denk ik, alleen mis ik dan een melding daarover... of heb ik ook nog last van karnaval?.... <{POST_SNAPBACK}> Geef de man wel de tijd om te modereren. Kruimel
doolaard Geplaatst 9 februari 2005 Geplaatst 9 februari 2005 (bewerkt) Hallo mede GC-ers, het is allemaal interessant wat ik hier lees. Zoals altijd heeft iedereen wel een goede reden tot klagen. Feit is dat je zelf verantwoordelijk bent voor het plezier in Geocachen (en voor je hele leven). Zoek het niet buiten jezelf. wil je kwaliteit, geef dan kwaliteit. Dat kan ook heel goed met microcaches/hit-and-runs. Zo nu en dan kom je daar heel mooi uitgewerkte oplossingen tegen. het mooie is dan ook dat Gc voor elk wat wils heeft en dat is goed. Dutch Nomad/NLZwerver/Doolaard 9 februari 2005 bewerkt door doolaard
De Roode Loper Geplaatst 9 februari 2005 Geplaatst 9 februari 2005 (bewerkt) Jammer voor camelion dat enkele caches in het ongerede zijn geraakt . Ook jammer voor ons, want we waren net van plan om de hele Buys Ballot serie (met nog 1 te gaan) af te maken. De laatste zal voorlopig dus niet lukken . 9 februari 2005 bewerkt door De Roode Loper
GeoGerard Geplaatst 9 februari 2005 Geplaatst 9 februari 2005 Ik baalde ook hoor, toen de inhoud van onze munitiekist in een plastic zak was gestopt en zo op de grond was gelegd met de camoeflage er gewoon weer op omdat iemand blijkbaar een kistje nodig had. Gelukkig hebben een boel mensen voor die tijd plezier gehad aan de cache. <{POST_SNAPBACK}> Ik denk dat het een goed idee is om een cache-box te markeren, door bijvoorbeeld de naam van het team erin te graveren. Een cacher die deze cache vindt kan dan rapporteren dat de cache-box nu op een plek ligt waar het ding niet hoort te zijn. Wellicht een idee om op dit forum een apart draadje te maken waar gejatte materialen gerapporteerd kunnen worden, kunnen we het voor elkaar in de gaten houden. Ik word echt boos als ik lees dat teams de cache-boxen van andere teams jatten.
Aanbevolen berichten