JandeBeHanger Geplaatst 23 november 2004 Geplaatst 23 november 2004 Wat ik in deze zaak niet snap is het volgende. Ik heb nu het idee dat iedereen bij SBB maar wat doet. Wat ik me ook afvraag is wat er met die leges kosten gebeurt. Komen die keurig in de grote pot van SBB terecht of in de zak van de boswachter? <{POST_SNAPBACK}> Die leges moeten kontant worden afgerekend.Zou je dan kunnen verwachten dat dit bedrag in de boeken terecht komt?
Camelion Geplaatst 23 november 2004 Geplaatst 23 november 2004 Wat ik in deze zaak niet snap is het volgende. Ik heb nu het idee dat iedereen bij SBB maar wat doet. Wat ik me ook afvraag is wat er met die leges kosten gebeurt. Komen die keurig in de grote pot van SBB terecht of in de zak van de boswachter? <{POST_SNAPBACK}> Die leges moeten kontant worden afgerekend.Zou je dan kunnen verwachten dat dit bedrag in de boeken terecht komt? <{POST_SNAPBACK}> Tamelijk suggestief richting SBB. Alsof het per definitie frauduleuze personen zijn. Nogal een ongepaste opmerking, wat mij betreft Maar mocht je inderdaad contant moeten afrekenen, vraag je toch gewoon een kwitantie?
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 23 november 2004 Geplaatst 23 november 2004 JandeBeHanger: "Die leges moeten kontant worden afgerekend. Zou je dan kunnen verwachten dat dit bedrag in de boeken terecht komt?" Ja dat doe ik. Het is een waanidee te denken dat boswachters de hele tijd het bos lopen te bewaken. Zeker een paar uur per dag zijn ze bezig met de administratie. SBB is al een oude organisatie met vele ambtelijke trekjes en de papierwinkel (ze hebben daar tegenwoordig computers voor) zal vergelijkbaar zijn met zeg die bij de politie. M.a.w. het lijkt mij dus stug dat een boswachter kostenplichtige vergunningen e.d. kan uitschrijven zonder dat inkomsten in de kontante kas opduiken. Er zijn landen waar je een verkeersovertreding handje kontantje kan betalen voor de halve prijs zonder bon of voor de volle mep met een bon. Zo'n land hebben wij hier niet. Je kunt het niet vergelijken met het legen van parkeermeters in Amsterdam waarbij (zo zegt men) wel eens wat muntjes in de verkeerde zak terecht komen.
JandeBeHanger Geplaatst 23 november 2004 Geplaatst 23 november 2004 (bewerkt) Wat ik in deze zaak niet snap is het volgende. Ik heb nu het idee dat iedereen bij SBB maar wat doet. Wat ik me ook afvraag is wat er met die leges kosten gebeurt. Komen die keurig in de grote pot van SBB terecht of in de zak van de boswachter? <{POST_SNAPBACK}> Die leges moeten kontant worden afgerekend.Zou je dan kunnen verwachten dat dit bedrag in de boeken terecht komt? <{POST_SNAPBACK}> Tamelijk suggestief richting SBB. Alsof het per definitie frauduleuze personen zijn. Nogal een ongepaste opmerking, wat mij betreft Maar mocht je inderdaad contant moeten afrekenen, vraag je toch gewoon een kwitantie? <{POST_SNAPBACK}> Waarom suggestief?Ik bedoel het helemaal niet suggestief richting SBB. In de ingescande brief stond dat het het alleen mogelijk was om kontant af te rekenen. Terwijl de heersende maatschappelijke richting steeds meer is van elektronisch betalen of naar een bankrekening overschrijven en het liefst nog automatische incasso. Daarom kijk ik wat vreemd aan tegen kontant betalen en dat heeft niets maar dan ook niets met SBB te maken 23 november 2004 bewerkt door JandeBeHanger
mc gregor Geplaatst 26 november 2004 Geplaatst 26 november 2004 (bewerkt) ik denk dat de afspraken niet zo hard zijn en dat WE ????????????? het schijnt dat WE ??? harde afspraken hebben ???? met sbb zie dit draadje http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=2454 maar ja wie zijn WE en waar staan die harde afspraken op deze vraag nog geen antwoord gekregen ??? ik weet niet of deze harde afspraken eigelijk wel zo hard zijn <{POST_SNAPBACK}> 26 november 2004 bewerkt door mc gregor
mgr Geplaatst 2 december 2004 Geplaatst 2 december 2004 Weinig nieuwe caches de laatste tijd van 8BG...
8BG Geplaatst 2 december 2004 Auteur Geplaatst 2 december 2004 Weinig nieuwe caches de laatste tijd van 8BG... Nog steeds actief hoor. Maar eerst even de sintcache in elkaar draaien. Bij nader inzien blijken er nog genoeg gebieden in Nederland die niet onder beheer van SBB vallen. Wanneer kunnen we eigenlijk een nieuwe HKS cache verwachten?
mgr Geplaatst 2 december 2004 Geplaatst 2 december 2004 Wanneer kunnen we eigenlijk een nieuwe HKS cache verwachten? <{POST_SNAPBACK}> Ja, HKS laat ook maar schandelijk op zich wachten. Zelfs het zoéken van caches ligt op het moment op een veel te laag pitje. De eerstvolgende HKS-telg zal zijn weer irgendwo in Z/W Drenthe, zoals ik pas(?) geleden in forum al beetje verklapte. Binnenkort moet daar door ons weer een stukje hout uitgedund worden, dus dan komen we ook wel weer in de gelegenheid verstoppertje te spelen. Ik meende vaag te herinneren dat er ook nog een raadselachtige 8BG-cache ergens in de N/O polder was gepland? Of is dat dit verhaal, nee toch? Grtz, M.
gr2 Geplaatst 3 december 2004 Geplaatst 3 december 2004 [binnenkort moet daar door ons weer een stukje hout uitgedund worden, dus dan komen we ook wel weer in de gelegenheid verstoppertje te spelen. <{POST_SNAPBACK}> Ik zou hier niet teveel mee te koop lopen: Bomensloper teistert Emmer bossen EMMEN (ANP) <ndash> Staatsbosbeheer in Emmen heeft de jacht geopend op de geheimzinnige bomensloper. In de afgelopen vijf jaar heeft de bomensloper zeker vijftien tot twintig bomen gekapt of beschadigd in de Emmerdennen. Dat zei boswachter G. Kruidhof vrijdag. De dader is met name in de herfst actief en heeft een herkenbare werkwijze. Een boom wordt gekapt en twee andere beschadigd. In het weekeinde sneuvelde opnieuw een grote berkenboom en werden twee andere beschadigd. Het gaat om bomen langs drukke fiets- of wandelroute's. Boswachter Kruidhof sluit uit dat het om liefhebbers van openhaardhout gaat. De gekapte bomen worden namelijk gewoon achterlaten. Staatsbosbeheer is verontwaardigd over de zinloze vernieling van de Emmer natuur. Bosbezoekers zijn opgeroepen extra alert te zijn. De boswachter is zelfs bereid de bomensloper gecontroleerd te laten kappen. Staatsbosbeheer moet sowieso een aantal bomen kappen. ,,De bomensloper mag hier met plezier een handje komen helpen.''
Team Diesel Geplaatst 4 december 2004 Geplaatst 4 december 2004 Vandaag binnengekomen; schriftelijke vergunning voor het plaatsen van een geocache op SBB terrein, geen kosten aan verbonden. Is een jaar lang geldig. Heeft wel 3 weken geduurd maar nu dus toch gekregen. De voorwaarden zijn alleszins redelijk (toonplicht vergunning en geen schade veroorzaken) Volgende week gaan we hem plaatsen, dit weekend is het net even niet mogelijk.
Twumi Geplaatst 4 december 2004 Geplaatst 4 december 2004 Volgende week gaan we hem plaatsen, dit weekend is het net even niet mogelijk. <{POST_SNAPBACK}> Mooi !! Weer een nieuwe cache in de buurt. Het wordt toch wel weer in de buurt van Bennekom, Ede, of Wageningen????
Team Diesel Geplaatst 4 december 2004 Geplaatst 4 december 2004 Jazeker zet de fiets of de wandelschoenen maar vast klaar; ongeveer 30 kilometer! Je zult door Bennekom, Wageningen en Renkum komen. We moeten hem nog even nalopen, dat lukt dit weekend niet meer maar volgende week vast wel.
Camelion Geplaatst 29 maart 2005 Geplaatst 29 maart 2005 Vandaag bij SBB langs geweest. Want ik wil goedkeuring voor een nieuwe Buys Ballot cache die op SBB gebied komt. Klinkt logisch, niet? Het ziet er somber uit Wat blijkt, er zijn wandelaars geweest met hond en GPS die dwars door stiltegebieden sjokten "omdat het pijltje zei dat ze die kant op moesten". Resultaat: 3 dode edelherten. Nou, je begrijpt, die mannen van de SBB helemaal in hun nopjes . Dat heeft dus geresulteerd in een categorisch NEEN bij de SBB voor alles waar een GPS bij komt kijken. Duidelijk dat het niet eens een geocacher hoeft te zijn. Alleen bij de Zandenplas willen ze nog wat. Maar, ik heb die man een heel betoog gedaan, en wil voor mij nog wel zien of hij zijn collega zover kan krijgen, maar ik ben er bang voor Morgen hoor ik meer. Overigens, meneer begon wel over vergunningen. Prima, maar over kosten nog geen woord. En als het doorgaat, houd ik mijn hart vast voor de toekomst. Eén onverlaat, en het bos "gaat op slot". Wat een machteloos gevoel... Maar als het doorgaat heb ik een wandeling van 12 a 15 kilometer door Landgoed Welna (ook ooit van Buys Ballot geweest)
Twinlife Geplaatst 29 maart 2005 Geplaatst 29 maart 2005 En zou SBB onderstaande artikel dan wel goedkeuren????? exloo - Het Toeristisch Platform in Borger-Odoorn heeft een grootschalig wandelproject opgezet. Er zijn twaalf nieuwe wandelroutes ontwikkeld. Ze kunnen gelopen worden met behulp van het elektronische navigatiesysteem gps. Het wandelplan wordt dinsdagavond gepresenteerd aan vijftig recreatieondernemers in Borger-Odoorn. Dat zegt Eppo ter Veen van het Toeristisch Platform. Volgens Ter Veen is het wandelproject bedoeld om meer toeristen te trekken. Hij zegt dat uit de terugloop van toeristen blijkt dat er in Borger-Odoorn behoefte is aan een nieuw recreatieproduct. "Hoofddoel is om Drenthe niet alleen als fietsprovincie, maar ook als wandelprovincie te kunnen promoten." ¢ak1 Het wandelproject begint in Borger-Odoorn, maar kan worden uitgebreid naar andere Drentse gemeenten. Ter Veen heeft zelf de twaalf nieuwe wandelroutes uitgestippeld. "Ze worden ook gelopen door een testloper." De routes zijn zeven tot zeventien kilometer lang en kunnen in een dagdeel worden gelopen. Ze hebben een dorp als beginpunt. "De wandelaar keert in dezelfde plaats terug." De routes liggen in en rond Borger, Exloo, Buinen, Valthe en Odoorn. Ze voeren daarnaast door Drouwen, Eesergroen, Bronneger en Klijndijk. Er wordt door de bossen, de essen en door de dorpen gewandeld. In elke route is een 'wandelcafé' opgenomen. Drie routes zijn vorig jaar al gepresenteerd. "Het blijkt dat er een grote behoefte aan is", zegt Ter Veen. "Wandelen is mateloos populair." Bijzonder aan het wandelproject is volgens Ter Veen de aansluiting op gps. Recreatieondernemers kunnen een route via internet downloaden en op een speciaal apparaatje invoeren. Een wandelaar kan dat gebruiken voor de routebeschrijving. "De ondernemer moet dat apparaatje zelf aanschaffen." De folders met de routebeschrijvingen komen ook beschikbaar in het Duits en het Engels. Het streven is om de routebeschrijvingen zowel digitaal als op papier vanaf mei te verspreiden. Ze zijn dan verkrijgbaar bij recreatieondernemers, VVV-kantoren en de wandelcafés. Gps-wandelen Het global positioning system (gps) ontvangt signalen van satellieten die om de aarde draaien en berekent de locatie. Bij gps-wandelen wordt er naar bepaalde punten gelopen. Het apparaat - dat lijkt op een mobiele telefoon - helpt bij het vinden van die punten. Als in de GPS-ontvanger een route is ingevoerd, wordt daarop aangegeven in welke richting een wandelaar moet lopen Gr Twinlife
JandeBeHanger Geplaatst 29 maart 2005 Geplaatst 29 maart 2005 (bewerkt) Dat heeft dus geresulteerd in een categorisch NEEN bij de SBB voor alles waar een GPS bij komt kijken<{POST_SNAPBACK}> Dit doet me denken aan het verhaal van platenmaatschapijen, cd branders, mp3's, internet en iets waar we het hier niet meer over zouden hebben. 29 maart 2005 bewerkt door JandeBeHanger
Aanbevolen berichten