8BG Geplaatst 12 november 2004 Geplaatst 12 november 2004 Na lange inspanningen is het er vandaag van gekomen . Na al mondeling toestemming te hebben gehad van de boswachter van SBB, stond ik vandaag op zijn stoepje. Waarachtig kreeg ik nog een mooi formuliertje in handen, met hierop de voorwaarden en een kaartje van het gebied. Op dit kaartje staat netjes aangekruisd waar ik de caches wilde verstoppen (en waar ze inmiddels al liggen), en dat alles met een mooi kleurtje . Waar de boswachter het tot nog toe niet over heeft gehad is de factor geld. Voor deze toestemming (lees papiertjes, drie stuks dus, waarvan eentje in kleur) vraagt de boswachter 15,00 Euri's . Exclusief BTW. Inclusief komt dit neer op 17,70, zo valt te lezen . Nu is mijn vraag of dit een normale procedure is van SBB. Kortom heeft iemand anders ook toestemming van SBB gehad (schriftelijk of mondeling) en kreeg hij of zij dan ook achteraf een rekening voorgeschoteld? Het gaat me niet om die 17 euro. Het gaat me erom of dit een gebruikelijke gang van zaken is. Wat zijn bijvoorbeeld die afspraken die geocaching.nl heeft met SBB? Wat staat daarover in?
gr2 Geplaatst 12 november 2004 Geplaatst 12 november 2004 (bewerkt) Jij blij dat je geen bekertje koffie hebt geaccepteerd tijdens dat goede gesprek. 12 november 2004 bewerkt door gr2
Peetee Geplaatst 12 november 2004 Geplaatst 12 november 2004 Nu is mijn vraag of dit een normale procedure is van SBB. Kortom heeft iemand anders ook toestemming van SBB gehad (schriftelijk of mondeling) en kreeg hij of zij dan ook achteraf een rekening voorgeschoteld? Ik heb bij geen van mijn caches (5x SBB) een rekening voorgeschoteld gekregen. Dus regel zal het niet zijn, of men moet het beleid hebben gewijzigd.
Camelion Geplaatst 12 november 2004 Geplaatst 12 november 2004 Ik ging per direct die kistjes weer ophalen. Ik vind het geen goede gang van zaken. Zoiets meld je vooraf.
gr2 Geplaatst 12 november 2004 Geplaatst 12 november 2004 8BG kan het geld terugverdienen door alle loggende bezoekers een rekening na te sturen.
mgr Geplaatst 12 november 2004 Geplaatst 12 november 2004 Als je caches commercieel uitgebuit kunnen worden met officiële Jeep-bugs, sta ik er niet raar van te kijken dat andere clubs ook niet belangenloos mee willen doen. Wel mooi dat je toestemming hebt. Grtz, M.
8BG Geplaatst 12 november 2004 Auteur Geplaatst 12 november 2004 Ik ging per direct die kistjes weer ophalen. Ik vind het geen goede gang van zaken.Zoiets meld je vooraf. Ik had het kunnen weten, na een van de caches tot 'Verrassing!!' te hebben gedoopt. Tja, zit er nu serieus aan te denken om me toch maar bij een bepaalde bond aan te sluiten....
steensnoeper Geplaatst 12 november 2004 Geplaatst 12 november 2004 vraagt de boswachter 15,00 Euri's . Exclusief BTW. Inclusief komt dit neer op 17,70, zo valt te lezen . GeoCachen word GeoKassa
gr2 Geplaatst 12 november 2004 Geplaatst 12 november 2004 Als je caches commercieel uitgebuit kunnen worden met officiële Jeep-bugs, sta ik er niet raar van te kijken dat andere clubs ook niet belangenloos mee willen doen. Wel mooi dat je toestemming hebt. Grtz, M. Dat niet alleen, bedenk ik nu. Er zijn buitensportorganisaties die caches commercieel uitbuiten. In dat licht bezien is het heffen van leges een logische ontwikkeling.
8BG Geplaatst 12 november 2004 Auteur Geplaatst 12 november 2004 Wel mooi dat je toestemming hebt. Schriftelijke toestemming heb ik pas wanneer ik heb betaald. Mondelinge toestemming heb ik wel al. Dit om het nog wat ingewikkelder te maken
gr2 Geplaatst 12 november 2004 Geplaatst 12 november 2004 [Tja, zit er nu serieus aan te denken om me toch maar bij een bepaalde bond aan te sluiten.... De leden van de ballotagecommissie worden al bijeen geroepen.
Tornado Bram Geplaatst 12 november 2004 Geplaatst 12 november 2004 Heb mondeling en schriftelijk toestemming van SBB noord zonder rekening
Kruimeldief Geplaatst 12 november 2004 Geplaatst 12 november 2004 Foei, het is de eerste keer dat ik hoor dat SBB nu ook al geld wil zien. Zo her en der hoor ik al dat de Gemeente ook rekningetjes verstuurd, een vorm van leges. Het is jammer, zo wordt het kunnen/mogen verstoppen van een cache niet alleen een kwestie van toestemming van de landeigenaren, maar ook nog een financiele kwestie. Allerergste vind ik dus dat het geen landelijke regel lijkt te zijn. Wederom willekeur. Het zou toch idioot zijn dat het verstoppen van een doosje een SBBterritorium verderop gratis is en in jouw omgeving een kostenplaatje aan hangt. Heb je al geïnformeerd of de grootte van de cache (doos, kist) er ook toe doet? Straks is een munitie kist een keer duurder dan een tuppewaredoos tien keer duurder dan een fotorolletje. Kruimeldief Inspraak zonder inzicht leidt tot een uitspraak zonder uitzicht.
8BG Geplaatst 12 november 2004 Auteur Geplaatst 12 november 2004 Ik heb in een brief duidelijk gemaakt dat het om munitiekissies gaat. Hij heeft ze zelf bewonderd tijdens de voorbereidingen van ons event in april jl. Dus geen idee of hij andere prijzen vraagt voor ander fromaat.
GeoTeeth Geplaatst 12 november 2004 Geplaatst 12 november 2004 Voor mijn cache "Het Noordsche Veld" (augustus 2004) kreeg ik na mondelinge toestemming alsnog een contract toegestuurd. In dat contract stond dat ik ook ongeveer 15 euro moest betalen. Daarna heb ik hierover een PM naar Hawkeyes gestuurd. Hawkeyes was evenals ik ook verrast. Na nogmaals met de boswachter te hebben gesproken en hem erop gewezen dat er tot nu toe nooit geld werd gevraagd kreeg ik een nieuw contract waarin geen kosten waren vermeld. GeoTeeth
Aanbevolen berichten