Spring naar bijdragen

Allround Wandelschoenen


Zero CooL

Aanbevolen berichten

Ik zie dat ze trouwens niet waterdicht zijn maar waterproof! Dat betekend dat na een tijdje in vochtig terrein lopen de schoen gaat lekken! Kun je oplossen door goed in te smeren met allerlei middelen waar ik voor de rest niet op in ga maar dan wordt de schoen minder ademend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zie dat ze trouwens niet waterdicht zijn maar waterproof! Dat betekend dat na een tijdje in vochtig terrein lopen de schoen gaat lekken! Kun je oplossen door goed in te smeren met allerlei middelen waar ik voor de rest niet op in ga maar dan wordt de schoen minder ademend!

 

Klopt, het is het één of het ander. Ik zocht een schoen voor elk seizoen en deze kwam daar redelijk goed in de buurt. Heeft wel als consequentie dat je hem zo af en toe moet behandelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé, hardstikke bedankt voor alle leuke reacties op die ANWB-schoen. Ik heb ze inmiddels gepast net zoals Meindl's, Iowa's en nog iets. Helaas geven ze (ANWB) mij geen optimaal wandelgenot. De zool is te hoekig en dat voel je bij iedere afzet; het is net of je loopt te huppen en dat is niet prettig. Stiekum weet ik ook al dat ik voor de Meindl ga (wel € 100 duurder :thumbdown: , maar dan heb je ook wat), maar ik blijf nog even shoppen.

Mijn huidige schoenen zijn nog niet helemaal af, maar helaas niet meer waterdicht (ook niet meer te krijgen). En net zoals GPSearching, Siegurd aangeeft vind ik dat zeer belangrijk i.v.m. lopen door gras/ regen en modderige wandelpaden e.d.

wandelschoenen.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vind ik dat zeer belangrijk i.v.m. lopen door gras/ regen en modderige wandelpaden e.d.

 

En lopen door nat gras is pas de echte test voor waterdichte schoenen!!! Modderige wandelpaden en kleine beken oversteken is meestal geen probleem!

 

Ik heb zelf Meindl en Hanwag en heb ze al jaren waarvan de een paar Meindl al 10 jaar en nog steeds loop ik erop :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke schoenen zijn ook in maat 47/48 te koop?

Manlief Kees zoekt al jaren maar kan niets vinden!

 

Ik "leef" ook op redelijk grote voet, maat 46/47 (met bijbehorende problemen dat je relatief smalle voeten hebt) en de enige schoenen die ik tot nu toe heb gevonden die daar reddelijk bij passen -en ik dus zelf ook heb- zijn Lowa Trekker :

1729-134017-d.jpg

 

Ik vermoed dat dit die schoen ook wel in 47/48 te koop zijn (heb de mijne gekocht bij die winkel "met die breede staart").

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke schoenen zijn ook in maat 47/48 te koop?

Manlief Kees zoekt al jaren maar kan niets vinden!

 

Ik "leef" ook op redelijk grote voet, maat 46/47 (met bijbehorende problemen dat je relatief smalle voeten hebt) en de enige schoenen die ik tot nu toe heb gevonden die daar reddelijk bij passen -en ik dus zelf ook heb- zijn Lowa Trekker :

1729-134017-d.jpg

 

Ik vermoed dat dit die schoen ook wel in 47/48 te koop zijn (heb de mijne gekocht bij die winkel "met die breede staart").

 

Ook een heerlijke schoen by the way de Lowa Trekker!

 

Grote maten zijn inderdaad moeilijk te vinden maar elk grote buitensport zaak moet ze in huis hebben al is het maar een paar van elk merk! Winkels als Zwerfkei, Bever, De Vrijbuiter en Kathmandu moeten ze wel op voorraad hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik toch iets zie over nat gras...

Wie heeft er een tip voor het waterdicht maken van schoenen? En dan met name Lowa. Het team loopt gemengd op Lowa / Meindl (inderdaad, andere voeten = andere lekkerzittende schoenen). Met de Meindls nooit last, met de Lowa's regelmatig wel. Invetten met Nikwax helpt nauwelijks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Ik gebruik voor onze schoenen(Hanwag alaska gore) Snoseal.

Dit is perfect.

 

Ik maak de schoen eerst schoon, en dan smeer ik het er op, dan neem ik een haar fohn en verwarm de hele schoen. Je ziet het er gewoon intrekken, het overtollige haal ik weg met een doek.

 

Hoewel goretex van zich zelf al waterdicht is blijft het leer van de schoen toch ook droog. En verzorgd het leer ook nog (tegen uitdrogen)

 

Ik wil niets anders meer op onze schoenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom heeft een outdoorzaak als Bever eigenlijk geen kisten? Kisten zijn toch ontworpen voor de meest extreme situaties?

 

Kan iemand mij de voor- en nadelen van kisten t.o.v. een "survival-schoen" uitleggen?

 

Nahal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Ik gebruik voor onze schoenen(Hanwag alaska gore) Snoseal.

Dit is perfect.

 

Ik maak de schoen eerst schoon, en dan smeer ik het er op, dan neem ik een haar fohn en verwarm de hele schoen. Je ziet het er gewoon intrekken, het overtollige haal ik weg met een doek.

 

Hoewel goretex van zich zelf al waterdicht is blijft het leer van de schoen toch ook droog. En verzorgd het leer ook nog (tegen uitdrogen)

 

Ik wil niets anders meer op onze schoenen.

 

Ik heb inderdaad ook jaren Snoseal gebruikt (al was het alleen omdat het lekker ruikt!!), maar een ding moet van mijn hart toen ik bovenste las: je mag in principe nooit je schoenen droog fohnen als je ze hebt ingewaxt!!!!! Dat geldt ook voor natte schoenen (van binnen en buiten). Kranten in je schoenen en niet al te dichtbij de kachel! Ik zeg dit omdat ik dat vroeger ook altijd deed en zo gaat de kwaliteit van het leer sterk achteruit. Dat kreeg ik te horen van de leverancier van Hanwag en van Meindl, en dat was nog waar ook!!! Nu doe ik dat niet meer en het scheelt wel!

 

Ook belangrijk is om weinig snoseal erop te smeren want je krijgt je schoen wel waterdicht maar ademen doen ze ook niet meer want je smeert alle porien van het leer dicht!

 

Waarom heeft een outdoorzaak als Bever eigenlijk geen kisten? Kisten zijn toch ontworpen voor de meest extreme situaties?

 

Kan iemand mij de voor- en nadelen van kisten t.o.v. een "survival-schoen" uitleggen?

 

Nahal

 

Kisten zijn, in tegendeel wat veel mensen denken, niet te vergelijken met goede wandelschoenen als het gaat om comfort! In het Amerikaanse leger gebruiken ze bij de commando's en mariniers echt geen kisten meer maar volwaardige wandelschoenen. De reden waarom je ze wel vaak in het leger ziet is omdat dat de meest goedkope oplossing is, al denk ik dat het aan het veranderen is.

Voor de rest kan ik je niet veel vertellen over de voor- en nadelen van kisten want daar heb ik te weinig op gelopen vroeger... het zou misschien een leuke test voor het Op Pad blad zijn... moeten we maar even voorstellen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

KISTEN ;) . Dan moet ik weer aan een akelige verplichting van een jaartje of wat terugdenken :thumbup: . Wanneer je de hele oude of tegenwoordig misschien nieuwe kisten hebt zijn ze van fatsoenlijk leer met een goede pasvorm.

De kisten die de dienstplichtige soldaat kreeg tot 1990 hebben zeker een miljoen blaren opgeleverd bij een hoop pechvogels. In combinatie met die fantastische bruine sokken was een kapotte hak of enkel gegarandeerd na je eerste mars van 10 km in de regen over de hei met volle bepakking. Daarna poetsen om de volgende dag weer zo'n route te lopen, maar dan wat langer. Heb zelfs nog geoefend voor de 4-daagse met die dingen. Gelukkig waren er altijd trukjes om ze sneller soepel te krijgen zoals wapenolie of de schoensmeer in de brand te zetten en dan vloeibaar erop te smeren.

 

kisten.jpg

Voordeel: ze zijn zeker steun gevend aan je enkels door de hoge schacht en redelijk waterdicht. Nadeel: de zool was altijd spekglad in de regen zeker op metalen ondergrond (echt levensgevaarlijk vooral op voertuigen klimmen ed) en de binnenkant gaat snel stuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even ter aanvulling van Professor X aan hen die geen dienstplicht kenden.

De wapenolie werd in de schoen gedaan en dan gedurende twee weken schuin geplaats op de hak in je PSU kast. Daarna waren ze heerlijk soepel.

Het schoensmeerverhaal had twee voordelen. Ze werden waterdicht 'gebrand' en waren erna makkelijk te poetsen met bhv een panty zonder schoensmeer.

Het grootste voordeel was tevens ook het grootste nadeel. Ze waren er alleen in twee maten. Te groot en te klein..

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meindle's zijn perfecte schoenen voor mensen met een brede voet, terwijl een schoen als Lowa voor smalle voeten worden gemaakt. Je keus zal dus af moeten hangen van het soort voet dat je hebt..

Zelf heb ik goede ervaringen met Sportsworld in Leerdam (en het is lekker dichtbij).

 

Wel wil ik je adviseren om je schoenen NIET op zaterdag te kopen (geldt voor bijna elke winkel) omdat de kans dan groot is dat je wordt geholpen door een zaterdagwerker. De kans dat zo'n zaterdagwerker echt veel van schoenen weet is erg klein, de mensen die er doordeweeks werken weten er vaak meer van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...