Spring naar bijdragen

Allround Wandelschoenen


Zero CooL

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn Lowa's bij Bever gekocht (Bever Haarlem) Ben diverse keren terug geweest, twijfelde tussen twee types na er een stuk of 15 gepast te hebben. De jongens daar hadden echt alle tijd voor me. Fijn was ook dat ik iedere keer weer dezelfde jongen terug kreeg, ook al was hij met een andere klant bezig, dat scheelde het herhalen van wat we de vorige keer al ontdekt hadden. Uiteindelijk een van de twee voor een paar dagen mee naar huis gekregen, geen probleem. Toch besloten het andere paar te kiezen en ook die op de zelfde voorwaarde mee gekregen. Die was perfect en daar loop ik nu nog steeds op, zij het niet elke dag. Voor dagelijks gebruik (werk) gebruik ik nog steeds mijn 'kisten'. In mijn kisten loop ik met twee paar sokken (Falke) zomer en winter en dat is toch iets koeler dan Lowa's (goretex) met 1 paar sokken. Ik heb die Lowa's ook met twee paar sokken geprobeerd maar dat werkt niet bij zulke schoenen, die moeten passen. Kisten met 1 paar sokken vind ik een ramp, daar zijn ze veel te hard en te scherp (van binnen) voor.

Kortom: Passen!! Neem er de tijd voor, koop niet de eerste dag al meteen een paar ook al passen ze perfect, slaap er nog eens een nachtje over. En vergeet vooral de sokken niet, 50% van je loop comfort komt uit je sokken!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dit is inderdaad heel persoonlijk. Mij worden altijd Meindl's afgeraden omdat ik smalle voeten heb, maar ik kom altijd met een paar Meindl's thuis omdat ze nu eenmaal het lekkerst zitten. Paar tips:

Ze moeten in de winkel al lekker zitten. Geen gezeur met dat rekt wel op of je moet ze "inlopen".

De hiel moet stevig zijn. Niet kunnen induwen met je handen.

De zool moet stevig zijn. Probeer de neus omhoog te doen. Dubbelvouwen is uit den boze.

Probeer de neus te draaien (als een wokkel). Dit moet niet kunnen.

Dit geldt overigens ook voor "gewone" schoenen.

Verder vooraf bedenken wat je er mee wilt doen. Als je er vaak mee in Nederland wilt lopen zou ik persoonlijk niet voor hoger dan B/C gaan (wordt nogal zwaar).

 

Succes, Marcel / Tammerat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je echt waterdichte schoenen wilt, zou ik leren schoenen met Goretex nemen. Ja, je krijgt er wel zweetpoten in, maar goede sokken verhelpen veel. Afgelopen zomer een halve Tour de Mont Blanc gelopen op mijn Hanwags met daarin Falke Walkies (de oude nog) en geen problemen! Voor in Nederland, met minder ruig terrein vind ik Lowa's beter, daarvan zijn de zolen niet zo stug. B-schoenen zijn voor Nederland wel goed genoeg, maar als je ook regelmatig in de bergen of ander ruig terrein bent, is de B/C schoen geschikter. Let bij hoge schoenen ook goed erop of je achillespees niet teveel naar binnen gedrukt wordt: kan akelige ontstekingen opleveren! In 's-Hertogenbosch is een mooie wandelschoenenwinkel: "The World of Walking". Ontstaan toen een orthopedische schoenenmaker het te druk kreeg met mensen die speciale wandelschoenen wilden. Ze hebben daar echt goed advies en genoeg tijd. En verstand van 'lastige voeten'! Dus, als je toch al lang zin had in een echte Bossche Bol en de Sint Janskathedraal nog nooit bezichtigd hebt, zak je een keertje af naar het zuiden.... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je "lastige voeten" hebt, moet je misschien eens naar een dokter. Schijnen reuze veel te weten van menselijke lichamen, die figuren :D

 

Verder moet je gewoon lekker van alles proberen. Ikzelf loop de meest dure schoenen in no-time stuk omdat ik nogal brede voeten heb.

Geld zegt zoals bij alles in deze tijd dus helemaal geen ene reet meer, dus speciaalzaken kun je rustig overslaan, tenzij ze er al een hele lange tijd zitten, en de verkoper niet meer puistjes heeft dan een clearasil-reclame. Dan nog alleen voor enige expertise, maar meningen vragen in een forum zegt je vaak al snel meer.

 

Ikzelf loop graag op Merrell's, en die gaan heel lang mee. Vroeger waren het meestal kangaroes, die ook erg goede hiking-shoes maken (zo niet de beste in hun prijsklasse). Van Gore-tex heb ik geen hoge pet op, want van meer ademen is nauwelijks sprake. Die zit inmiddels al in hetselfde mapje als de tell-sell-schoonmaakmiddelen.

 

m.a.w. Maak vooral je eigen keuze, en goedkoop is niet altijd duurkoop. Duurkoop wordt echter nooit goedkoop.

bewerkt door dmace
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je "lastige voeten" hebt, moet je misschien eens naar een dokter. Schijnen reuze veel te weten van menselijke lichamen, die figuren  :blink:

Dokters hebben veel verstand van lichamen, maar weinig van schoenen.

De tips die in dit draadje staan zijn erg goed. :yes:

Het is -zoals al gezegd- een kwestie van passen en nog eens passen en daarbij goed opletten of het niet drukt of klemt of te los zit. Tevens moet de schoen stevig zijn.

Ach, alles is al gezegd. Gewoon naar de kenners luisteren en niet naar de dokter.

 

Groet,

 

Dokter Gerard :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn Meindls gekocht bij de Bever en ben er zeer tevreden over.

De service vond ik er in ieder geval wel goed. Heb 4 maal een paar schoenen mee naar huis gehad en die mag je dus terug brengen als je ze maar IN HUIS inloopt. Ze gaan ervan uit dat ze dan niet slijten en dat je dan in een paar uur kunt voelen hoe ze zitten. Bij mij heel belangrijk omdat mijn tenen snel in slaap vallen, ook al zit de schoen helemaal goed. Voelde me elke keer wel een beetje vreemd, alweer met een paar schoenen terug, maar ze deden er echt niet moeilijk over!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb Lowa Renegade gtx mid Lady met Falke sokken. Dat het voor vele te warme schoenen zijn is voor mij juist een voordeel omdat ik in principe altijd koude voeten heb. Dit zijn ook een van de weinige schoenen waar ik geen blaren in heb gelopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb Lowa's met goretex en nooit last van zweetvoeten, mijn voeten worden wel warm van flink lopen maar dat worden ze zelfs in sandalen :blink: .

 

Wat wel van belang is is dat je er goede sokken in draagt. ik gebruik coolmax sokken van Falke, en deze combo is perfect. Toen deze sokken eens in de was waren en ik dus mijn oude wollen falke walkies aan moest trekken merkte ik het verschil meteen. Dit was meteen de enige keer dat ik wel zweetvoeten had.

 

het grote voordeel van goretex vind ik dat je rustig kilometers door het natte gras kunt lopen. ik heb nog nooit eerder een paar schoenen gehad die dit droog doorstonden, ondanks goed invetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:thumbup:

Wow... zoveel informatie, allemaal BEDANKT!!!

 

 

@ The Crow 666:

Als ik er niet uitkomt ga ik roepen, oke.

 

@ Schatzoeker:

Zou je dat adres aub, kunnen pb'en, plaatsen?

 

@ Mijk:

Zou jij ook aub het adres kunnen pb'en, plaatsen?

 

Ga een zaterdag eens rondkijken :ph34r::o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel eens aan kaplaarzen gedacht?

Ik gebruik ze altijd voor cachen in het laagland, tot volle tevedenheid.

Wel goeie kopen, met stevig profiel. Zijn niet goedkoop maar zeer blubberbestendig.

Ik draag ze van het merk Hunter - zijn van natuurrubber - dus geen zweetpoten! Ze passen als een fluwelen handschoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik was op zoek naar Wandelschoenen. Op aanraden van Mijk ben ik naar "The World of Walking" geweest in Den Bosch. Ben erg tevreden over deze zaak. Prima advies en aardige mensen. Ik heb de Sarek GTX van Lowa gekocht.

 

groeten, Maarten

Team LesMarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al eens over klompen na gedacht?

Prima tegen agressieve honden.

Ik heb al eens in een Frans tankstation toen de bediende dat dat hij een 2e 250 franc biljet kreeg voor de lpg, met m'n klomp in de hand gestaan.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...