Spring naar bijdragen

Approver


MegaHeks

Aanbevolen berichten

Willen ze dan ook per direct stoppen met zicht te profieleren als organisatie voor alle geocachers !

Of ze dat expliciet zo doen, dat weet ik niet. Maar je hebt gelijk: als je niet of nauwelijks overlegt met je "achterban" verlies je daarmee ook het recht namens hen afspraken te maken.

Lijkt mij wel.

 

Ze zien je anders al aankomen als je alleen maar namens een handje vol mensen komt.

 

Nee, er zal best trots verteld worden dat ze namens / voor honderden geocachers spreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik geloof niet dat de 'functies van .nl en .com door elkaar worden gehaald'. Het moet zo langzamerhand toch duidelijk zijn dat .com zijn zaken in NL geheel laat behartigen door .nl. De praktijk wijst uit dat het .nl-team kennelijk carte blanche heeft. De een zal dit toejuichen, de ander niet.

Misschien heb je gelijk. Maar ik kan me toch moeilijk voorstellen dat men "carte blanche" heeft, want dat zou suggereren dat men het beleid van .com los zou kunnen laten. Ik denk eerder dat men daar met handen en voeten aan gebonden is.

Ik ben dan ook van mening dat men in de gemaakte afspraken met de verschillende (natuur)organisaties vooral de belangen van de .com/nl en de organisaties zelf behartigt, en in mindere mate die van de cachers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig is het mijn probleem niet, denk ik maar even hardop.

Dit probleem van jullie hobby die tegelijk een hobby is van al die andere deelnemers toch? Terwijl een aantal van deze mensen jullie hobby staan te verzieken terwijl zij dezelfde hobby staan uit te oefenen door zo fanatiek met hun hobby om te gaan, waarvan zij menen dat het weer in het belang van jullie hobby is, maar geeneens jullie mening vragen toch. (lekker quoten zulke zinnen)

Best complex hoor?

 

In democratische processen zou je een beweging opnieuw kunnen opzetten en aanhangers kunnen werven voor een vereniging bijvoorbeeld. Of ook een site beginnen zodat jij lekker de baas bent.

Klagen op het forum als ik het zo zou mogen omschrijven, gaat niet werken Dit is niet de eerste keer.

Het is je goed recht. Vrijheid van meningsuiting.

 

Even voor de eigen beeldvorming. Het is maar in welk perspectief het geplaatst wordt.

Maar hoe soepel stel je jezelf op als het gaat om samen op een leuke en constructieve manier een onderwerp uit te diepen. Zoals mening draadje lijkt te verzanden. Goed het is een forum, maar toch.

Dat is toch zo goed is niet mogelijk want iedere johnnie de zelfkikker begint te janken omdat hij/zij zijn zin niet krijgt en niet zozeer het gemeenschappelijk belang voor ogen heeft als wel het rijzen van de eigen ster.

Het is maar een indruk, maar ja leeft wel bij mij.

 

Mijn mening, die ik dat toch ook maar weer zonder jullie van te voren gevraagd hebbende geef, is ga nou eens bijvoorbeeld iets waar je veel verstand van hebt goed uitdiepen met nog een paar geinteresseerden en zet wat weg inplaats van je energie hier te verspillen en te zeuren om een brevet van onvermogen.

Gratis toegestuurd bij 1000 quotes.

 

Daarom vind ik het super dat Megaheks het event opzet, maar jammer dat ze langs deze weg haar stem wil doen gelden zonder dat dit tot constructieve resultaten leidt, tenzij ik het had moeten lezen als een aanzet om en democratische vereniging op te zetten. Waar moet ik stemmen op wie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor de eigen beeldvorming. Het is maar in welk perspectief het geplaatst wordt.

Maar hoe soepel stel je jezelf op als het gaat om samen op een leuke en constructieve manier een onderwerp uit te diepen.  Zoals menig draadje lijkt te verzanden. Goed het is een forum, maar toch.

Dat is toch zo goed is niet mogelijk want iedere johnnie de zelfkikker begint te janken omdat hij/zij zijn zin niet krijgt en niet zozeer het gemeenschappelijk belang voor ogen heeft als wel het rijzen van de eigen ster.

Het is maar een indruk, maar ja leeft wel bij mij.

 

Ik denk dat je de point (opnieuw?) mist. Het gaat er niet om of je wel of niet je zin krijgt. Het gaat erom dat er mensen zijn die beslissingen nemen die voor jou gevolgen hebben, terwijl jij vindt dat zij zich daar beter niet zouden kunnen bemoeien.

Als ik jouw verhaal zou mogen geloven, dan kun je maar beter kritiekloos door het leven gaan, en alles accepteren zoals het op je pad komt.

 

Mijn mening, die ik dat toch ook maar weer zonder jullie van te voren gevraagd hebbende geef, is ga nou eens bijvoorbeeld iets waar je veel verstand van hebt goed uitdiepen met nog een paar geinteresseerden en zet wat weg inplaats van je energie hier te verspillen en te zeuren om een brevet van onvermogen.

Gratis toegestuurd bij 1000 quotes.

 

Als jij nu eens zou besluiten je niet langer te mengen in een discussie die, zoals je zelf zegt: "jouw probleem gelukkig niet is". Ken je het woord "intrigant"?

 

Daarom vind ik het super dat Megaheks het event opzet, maar jammer dat ze langs deze weg haar stem wil doen gelden zonder dat dit tot constructieve resultaten leidt, tenzij ik het had moeten lezen als een aanzet om en democratische vereniging op te zetten. Waar moet ik stemmen op wie?

 

Megaheks (of ieder ander forumlid) heeft geen andere weg om haar stem te laten gelden dan via dit forum. Dat zou nu toch onderhand wel duidelijk moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als Approver van .COM communiseer je maar via het forum van .COM

Ik kan we niet voor stellen dat ze daar bij .COM niet een hoekje voor in het forum gereserveerd hebben.

 

Het heeft dan dus ook geen enkele meer waarde om een Approver van .COM de status van Reviewer te geven op het forum van .NL

Ieder (geocachend) land heeft een hoekje op het forum, behalve............................Nederland. ;)

Dat vind ik eigenlijk best wel vreemd. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn mening, die ik dat toch ook maar weer zonder jullie van te voren gevraagd hebbende geef

 

******** Lok geen flame war uit! Respecteer andermans mening. Lees de forum regels nog eens door. ******** Geoman

Beste Geoman,

 

Ik denk dat het uitlokken van een flame war toch echt in het stukje erboven plaatsvindt. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me af of er hier wel werkelijk gelezen wordt door degene die het aangaan.

Kruimel, je bent weer geweldig. :lol1:

Je weet weer helemaal mijn mening te vertolken! ;)

Haha Henk, thanx. Ik dnk dat er meer zo over denken. Weet je, "de jongens" komen te weinig op het forum om mee te praten. Als ze al verschijnen is het om je tegen te spreken. Dat si gewoon jammer en dat kweekt een wij tegen zij en dat is klinklare onzin.

 

En ik was 2 oktober niet eens in Amsterdam. Foei, als kaderlid even 5 caches meepikken? Ach ja het geheel duurde ook maar een paar uur niet? Ik was helaas verhinderd. Ik wilde wel maar mocht niet. Ik was net thuis uit het ziekenhuis ;)

 

 

Ik zou toch het idee hebben dat men jou wat serieuzer zou nemen dan mij. Ik vraag me af of er hier wel werkelijk gelezen wordt door degene die het aangaan.

Wat het eerste betreft: ik denk dat je jezelf hier onderschat! Achter alle mogelijke kwinkslagen is jouw serieuze en oprecht gemeende mening duidelijk te herkennen.

 

Bedankt. Wat jij opmerkt is wel mijn intentie. Dat ik soms als een buldozer te keer ga heeft vaak als reden om ten koste van vriendelijkheid de aandacht te nemen en hopen dat men zo nu en dan er iets van waarde in ziet.

 

Wat het tweede aangaat: ik vond het inderdaad tekenend dat Reintje een van de eersten was die zich (ten onrechte!) door de verschillende epistels aangesproken voelde. Ik hoop dat ook de anderen nog gaan reageren.

Het kan ook betekenen dat Reintje gewoon vaker online is en het forum leest. In een ander draadje heb ik hem wel "horen vertellen" dat hij de draadjes wel leest ;)

Ik heb vaak het idee dat "de anderen" niet alleen niet reageren omdat ze dat niet zouden willen, nee, ik denk oprecht dat "de anderen" zo goed als niet online zijn.

 

 

Welnu, dan DJ Bel. Ik wil eigenlijk niets van de man lezen. Als er een ignore mogelijkheid zou zijn hier dan zou hij daarachter verdwijnen. Waarom? Te belerend, te moraliserend, ophitsends, opruiend, altijd het vingertje naar anderen opheffen en de hele situatie alleen maar opblazen. Als dan de grond te heet onder de voeten wordt doordat teveel mensen hem aanspreken zich er lafhartig vanaf maken door te zeggen dat het een grapje was en dan heel kinderachtig ook nog gaan melden dat hij nog lang van dit grapje zal nagenieten. Het ook nog vreemd vinden dat zijn enige vrienden zijn kinderen zijn en dat ook alleen maar omdat ze van hem afhankelijk zijn, nog wel.

 

Ik had een heel verhaal geschreven en om de een of andere reden (hogere macht?) is alles door een druk op de verkeerde knop verdwenen en dus reageer ik alleen maar meer op het stukje waarin ik met name genoemd wordt.

Zou DJ bel ongeschonden door de approval van Kruimeldief komen als caches onder die naam gingen? De indruk heb je bij in ieder geval niet achtergelaten dat het goed kersen eten is.

Normaal wordt er gezegd, er is geen goed kersen eten met hem of met haar. Ik weet niet helemaal wat je er hier mee bedoeld. Of het met mij of met jou geen goed kersen eten is, is niet duidelijk.

 

Maar even terzake. Jij vraagt je af hoe jouw caches ge-approved zouden worden, mocht ik toentertijd approver zijn geworden.

Ik zal je daar een eerlijke en oprechte antwoord op geven. Allereerst wil ik verschil maken tussen approver en moderator. Als ik hier zou modereren zou jij niet meer op dit forum zitten. Kijk alleen maar naar hetgeen ik hierboven heb omschreven. een beetje forumbezoeker hier weet welk draadje ik bedoel. En in meerdere draadjes ben je evenzo vervelend geweest.

 

Maar, wat nu als ik approver zou zijn geworden? Dan had ik direkt deze forum als lezer en schrijver vaarwel gezegd. Al de tijd die ik nu steek en vooral heb gestoken in mijn vele postings, zou ik benutten om de aangevraagde caches te bekijken en eventueel goed te keuren. Het bekijken vanuit de luie stoel natuurlijk.

Ik wil ook geen enkele betrokkenheid hebben met .nl. Ik wordt namelijk aangesteld door .com en heb niets te zoeken op de site en het forum van .nl.

Nergens zou er ook maar een connectie zijn tussen mij als approver en deze club hier.

 

Doe nu niet flauw door te vragen of ik wel zonder mijn geleuter hier op het forum kan, ja dat kan ik, er zijn meerdere fora waar ik mij ei kwijt kan.

 

Ik kom dus niet op het forum, ter bescherming van mezelf en van de cachers. Iemand die problemen heeft met zijn cache, mocht het niet goedgekeurd worden, kan mij altijd mailen of via MSN life chatten.

 

Ik bemoei me alleen maar met het goedkeuren. niet met het randgebeuren wat nu wel gebeurd. Ik heb namelijk tijdens het cachen een cacher ontmoet die mij wist te vertellen dat hij de opmaak van zijn cachepagina moest veranderen en zelfs ongevraagd is veranderd door Hawkeyes, omdat Hawkeys dat zelf mooier of beter vond. Als dit echt waar is dan is dat schandalig.

 

Die onzin heb ik geen zin aan, geen tijd voor en gaat me zelfs niets aan, ben ik niet eens voor aangesteld. Jouw cachepagina is jouw verantwoordelijkheid en als het grammaticaal niet klopt, so what?

Als het zo afzichtelijk is dat het niet te lezen valt, zal je cache lang maagd blijven en daarna weinig bezocht worden. Heb ik als approver niets mee te maken. Daarvoor kun je dan het forum weer gebruiken en iemand vragen je mee te helpen je cachepagine op te leuken.

 

Wat doet een approver? Caches goedkeuren. Niet caches die door mij goedgekeurd zijn levenslang blijven controleren. Dus van mij zou je nooit een bericht krijgen dat je cache ineens gearchiveerd is. Al die onzin is niet nodig en gaat van de tijd af waarvoor je in het leven geroepen bent en dat is %^&*@#% goedkeuren en niets anders.

 

Heb je toestemming van de grondeigenaar en ik zie op de kabouterkaart dat je cache op een veilige plek ligt? Goedgekeurd.

 

Weet je mij duidelijk te maken dat je cache goed ligt in niemandsland dan zoek ik dat uit en als dit klopt, goedgekeurd.

 

Klopt het niet? Afgekeurd en maak het maar kloppend. Overleg is mogelijk, discussie met een welles nietes niet.

 

Het forumverleden ben ik dan al lang weer vergeten en ik kan jou zeggen, je gelooft me maar of je gelooft me maar niet, jouw aangevraagde caches worden net zo snel en net zo goed beoordeeld en goedgekeurd als van mijn eigen KralenFee.

 

Je vraagt vandaag aan, dan krijg je, nood en dood daargelaten, dezelfde dag nog antwoord dat ik je aanvraag heb ontvangen en wanner ik het denk af te ronden. Dan kan binnen een paar dagen gewoon geregeld zijn. No nonsens caches zijn binnen een paar seconden goedgekeurd.

 

Het enige probleem die ik hierbij heb is dat de overgrote deel van aanvragers, de eindcoördinaten ook meteen doorgeven om te bewijzen dat ze op legaal terrein geplaatst hebben. Ik zou dus deze caches niet meer kunnen gaan zoeken. Ik weet namelijk niet of ik wel zo eerlijk ben om daar geen notitie van te maken.

Ik zou dus pleiten voor regios met evenveel approvers. Maar wel approvers die net zo denken als ik met dezelfde simpele instelling dat echt niet tegen de grondbeginselen van .com ingaat met op Nederland aangepaste regels volgens Nederlandse wetten.

En dan wil ik natuurlijk een regio approven, waar ik normaliter nooit kom te cachen.

 

Duidelijk? Tevreden? Helaas ben ik geen approver en zal ik het nooit worden. :huh:

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je je stem wilt laten gelden dan heb je daar een passende organisatie voor nodig.

 

Deze site is nog steeds een particulier initiatief. Een forumlid heeft geen enkele status dan zich te houden aan de voorwaarden.

 

Wat sta je hier nu te roepen?

 

Helemaal niemand is verplicht te luisteren want daar is de organisatie niet op geeent. En wie waren daar nou de grootste voorstander van die platte organisatie; The Chief c.s. dus nou niet zeuren als het politieke spectrum wat van voorkeur verandert. Ieder voordeel heb zijn nadeel.

 

En als je die organisatie niet hebt en niet op wilt richten zal je gebruik moeten maken van je sociale vaardigheden om toch enigszins in practische zin een luisterend oor te krijgen.

Of zoals ik al eerder zei zelf ergens anders te beginnen.

 

Inderdaad Jan, zo zijn er ook verschillende kerken in de wereld gekomen. Goede opmerking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn mening, die ik dat toch ook maar weer zonder jullie van te voren gevraagd hebbende geef, is ga nou eens bijvoorbeeld iets waar je veel verstand van hebt goed uitdiepen met nog een paar geinteresseerden en zet wat weg inplaats van je energie hier te verspillen en te zeuren om een brevet van onvermogen.

Gratis toegestuurd bij 1000 quotes.

Dat is dus wat ik bedoel met de mogelijkheid die ik hier op het forum mis om iemand, met zijn geschriften en al, in de 'ignore" stand te zetten zodat je niks van zo iemand tegenkomt.

 

Verdorie Geoman, je bent bijna nooit zichtbaar online en nu ga je gelijk JanDeBehanger van flamen beschuldigen? Nu eindelijk weer eens iets zinnigs en serieus op het forum wordt geschreven? Jammer. Doe dan wat aan, mocht je het met alle geweld als flamen willen zien, diegene die het heeft uitgelokt.

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is een forum bij uitstek geschikt en ook opgericht om een eigen licht op de zaak te mogen werpen. Een roep om een stukje democratie en wat feedback geven op lopende zaken, wat is daar dan mis mee? Degenen die hier gereageerd hebben doen dat met open vizier, we weten wie het zijn, en zij zijn bereid erover te discussieren met degenen die ze aanspreken.

 

Ik zou niet weten waar DJ zich telkens weer zo druk over meent te moeten maken als het forum als zodanig wordt gebruikt.

 

Gr.M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik loop al even te denken of ik dit in forum zeg of niet, maar er zit me iets dwars.

 

Als veelvuldig forum bezoeker en niet alleen van dit forum vind ik het raar dat er een nieuwe "moderator" gevraagd word en dit allemaal achter de schermen  gebeurd.

Waarom niet gewoon aanmeldingen van personen die zich graag beschikbaar stellen en stemmen van personen die dat niet willen maar wel graag forum bezoeken en stem uitbrengen.(gebeurt overigens op bijna elk ander forum op deze manier).

De procedures rond moderator benoemingen zoals wij die gehanteerd hebben zijn heel normaal in de 'forum wereld' Laatst hadden Tweakers.net en Fok!.nl - ja, ik refereer daar vaker aan omdat zij de groot & trendsetters zijn - weer wat moderators nodig en volgen dezelfde weg als wij, het geocaching.nl team.

 

De aanname van nieuwe moderators word ook daar door het team genomen en komen zeker niet via een poll tot stand. Opmerkelijk te constateren dat daar nooit 'gedoe' is rond dit soort beslissingen en nieuwkomers hartelijk worden begroet. Beide fora hebben eveneens een team structuur bestaande uit liefdewerk oud papier moderators.

 

Laat het overigens duidelijk wezen dat de keus niet aan mij is maar aan Bytheway. De tijd dat de .nl site door twee man gerunt werd is al drie jaar geleden. Voor mij is het dit weekend alleen maar te doen om kennis te maken met de kandidaten. Bytheway zal met de tweede en/of derde man/vrouw samenwerken, aan hem dus de keus.

Niks geen politieke achterkamertjes beslissingen of ballotage commisie.

 

Een poll houden had zo wie zo toch geen zin gehad.

Slechts twee reacties zijn binnengekomen en beide komen wat mij betreft in aanmerking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is dus wat ik bedoel met de mogelijkheid die ik hier op het forum mis om iemand, met zijn geschriften en al, in de 'ignore" stand te zetten zodat je niks van zo iemand tegenkomt.

 

Verdorie Geoman, je bent bijna nooit zichtbaar online en nu ga je gelijk JanDeBehanger van flamen beschuldigen? Nu eindelijk weer eens iets zinnigs en serieus op het forum wordt geschreven? Jammer. Doe dan wat aan, mocht je het met alle geweld als flamen willen zien,  diegene die het heeft uitgelokt.

 

GRTZ

 

Kruimel

Ja sorry hoor, komt misschien bot over maar Jan de behanger speelde écht op de man. Andere deelnemers in dit uitstekende topic uiten zich scherp, kritisch maar wel respectvol naar elkaar.

I.p.v. flame war had er idd beter persoonlijke aanval kunnen staan.

 

Kruimel ik snap je niet. Als ik de log lijsten er op na sla dan zie ik dat naast Lupardi en Megaheks er niemand zoveel online is als ondergetekende...... Afgezien van de afgelopen week, maar dat had een privé reden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...