Spring naar bijdragen

Approval: hoe, wat, wanneer, waarom.


Team Ramses

Aanbevolen berichten

Misschien is hier al lang en breed over gepost (kon het niet 1,2,3 vinden) maar ik zou wel wat meer inzicht willen krijgen in hoe caches approved worden.

We zijn natuurlijk afhankelijk van vrijwilligers :rolleyes: waardoor het even kan duren al met al maar.....

wat ik me afvraag is hoe gaan ze te werk.

Krijgen ze automatisch een lijst met nieuwe caches (lijkt me wel).... sellecteren ze ook op het type cache....

gaan ze elke dag op pad of om de dag.....??? hoeveel vrijwilligers zijn er nu? Hebben ze allemaal een regio toegewezen gekregen?

 

Ik heb Gimli een mailtje gestuurd over mijn cache die approved moet worden, het gaan om een Mystery cache waarbij geen cache op de coordinaten ligt, tis meer een virtuele/interactive cache. Zoiets kan in principe in no time approved worden want ze hoeven niet naar de coordinaten om een cache te zoeken.

 

Hoe gaat zo iets?

 

:dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Laatst nog deze ontmaagd

:lol:

 

Kan dat met virtuals? Hoe weet je dat je de eerste bent?

Doet me denken aan: "Ik ben geen homo, ik ben geen hetero, ik ben hubo!" ;)

Mag dit woord wel gebruikt worden? "Kets/ ketsen" werd namelijk ook niet op prijs gesteld...

 

Groetjes Quaerens :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Virtuele caches worden anders nog prima toegelaten, hoor. Maar er moet dan ook wel iets speciaals te zien zijn.

Bij het approven wordt op een absurde manier met twee maten gemeten. De bloembak naast de ingang van McDonald's wordt afgekeurd als virtuele cache, want is niet speciaal genoeg. Stop je er echter een filmkokertje in, dan wordt deze creatie direct opgenomen in de database. Wat is er zo speciaal aan de vele verkeersborden, picknicktafels, afvalbakken, vangrails, openbare toiletten, regenpijpen, tankstations en viaducten die zijn voorzien van een micro?

 

Blijkbaar is het bij virtuele caches wel mogelijk om te beoordelen of deze speciaal genoeg zijn. Kunnen dezelfde criteria niet worden gehanteerd om ondermaatse micro's te weren (het liefst met terugwerkende kracht)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, dan moet je eerst alle neuzen in heel europa dezelfde kant op krijgen.

Da's al een behoorlijk onbegonnen werkje.

Maar ik ben het wel met je eens dat een cache toch iets speciaals moet hebben, maar dat hoeft niet altijd een speciale plek te zijn.

Een wat minder speciale plek na een spectaculaire zoektocht maakt het voor mij niet minder.

Een microcache op een speciale plek heeft overigens wel mijn voorkeur t.o.v. een virtuele cache.

 

Dan heb ik liever een coordinaten-database met mooie plekjes. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Virtuele caches worden anders nog prima toegelaten, hoor. Maar er moet dan ook wel iets speciaals te zien zijn.

Bij het approven wordt op een absurde manier met twee maten gemeten. De bloembak naast de ingang van McDonald's wordt afgekeurd als virtuele cache, want is niet speciaal genoeg. Stop je er echter een filmkokertje in, dan wordt deze creatie direct opgenomen in de database. Wat is er zo speciaal aan de vele verkeersborden, picknicktafels, afvalbakken, vangrails, openbare toiletten, regenpijpen, tankstations en viaducten die zijn voorzien van een micro?

 

Blijkbaar is het bij virtuele caches wel mogelijk om te beoordelen of deze speciaal genoeg zijn. Kunnen dezelfde criteria niet worden gehanteerd om ondermaatse micro's te weren (het liefst met terugwerkende kracht)?

Ik vind dat je daar de spijker op de kop slaat! En ben het dan ook helemaal met je eens, maar helaas is dit nu eenmaal een consequentie van het beleid bij gc.com.

Vraag is dan ook of je nu de virtuals nu goedgekeurd zou willen hebben, danwel micro's afgekeurd ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het approven wordt op een absurde manier met twee maten gemeten. De bloembak naast de ingang van McDonald's wordt afgekeurd als virtuele cache, want is niet speciaal genoeg. Stop je er echter een filmkokertje in, dan wordt deze creatie direct opgenomen in de database.

Dat komt omdat we doen aan geoCACHING. We zijn op zoek naar iets wat verborgen is.

De virtuals zijn dus de uitzondering, en dat merk je in het veld ook, als je aan het einde niet kunt zoeken. Zelfs die foto brengt je dan niet het gevoel dat je het gevonden hebt.

Waar de ene hunter het zoeken de uitdaging vindt, en het loggen op een microvel als eindzege meer dan voldoende vindt, zo zal de andere hunter pas tevreden zijn met een vol speelgoed gevulde ammobox. Die verschillen blijven hoe dan ook bestaan. Feit is dat een micro een volwaardige cache container is, waar ook gewoon officiële stickers voor te koop zijn.

Het blijft spijtig dat steeds weer de grootte van de container gelijk wordt gesteld aan de kwaliteit van de cache, of van de cache-lokatie. En dat is een verband wat je niet kunt leggen. Als je veel caches hebt gedaan, dan weet je dat er vele prachtige caches bestaan die gebruik maken van micro's. En zo ook vele flutcaches waar een grote doos ligt. Maak je borst maar nat, want vanaf 2008 wordt het nog veel en veel erger. Ik voorspel dat het stukken kleiner gaat worden dan micro nu al is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet weer over micro's gaan zeuren alsjeblieft. Micro's zijn heel nuttig, zeker als ze bij tankstations zijn verstopt. Het is natuurlijk heel zielig als een vertegenwoordiger in driedelig grijs op weg naar de klant na het tanken nog snel even de struiken in duikt om een micro te scoren, maar dit heeft wel een therapeutische waarde. De simpele ziel heeft dan het idee dat hij die dag iets heeft gepresteerd en hij kan op feestjes vertellen dat hij aan geocaching doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijft spijtig dat steeds weer de grootte van de container gelijk wordt gesteld aan de kwaliteit van de cache, of van de cache-lokatie. En dat is een verband wat je niet kunt leggen.

Het gaat helemaal niet om de grootte van de cache, maar of die speciaal is en iets toevoegt. Een ingegraven mega-ton bij een tankstation is net zo 'ondermaats' als een micro op dezelfde plaats en een micro verborgen op de bovenste verdieping van de Eiffeltoren kan zowel letterlijk als figuurlijk een topcache zijn.

 

Wat een cache speciaal maakt is de locatie en/of de prestatie die je moet leveren om die locatie te bereiken. Veel micro's zijn nu eenmaal verstopt op oninteressante plekken waar je op weg naar opa en oma alleen maar even hoeft te remmen. Daarom is het begrip 'micro' voor veel cachers besmet, maar dat heeft niets te maken met de afmetingen van de container.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De simpele ziel heeft dan het idee dat hij die dag iets heeft gepresteerd en hij kan op feestjes vertellen dat hij aan geocaching doet.

De laatste keer dat ik iemand hoorde praten over simpele zielen was vorige week op de ochtend na een feestje van het Tilburgse studenten corps St. Olof. We werden wakker getoeterd door een vuilniswagen beneden in de straat omdat een stapel aan elkaar gebonden fietsen de doorgang versperde. Toen de fietsen waren weggehaald vertelde de praeses dat hij de simpele ziel op de vuilniswagen te verstaan had gegeven dat hij zich niet zo druk moest maken en ook gewoon even aan had kunnen bellen.

 

Ik ben bang dat ik mij bij Olof nu helemaal onmogelijk heb gemaakt omdat ik tijdens het ontbijt aan tafel opmerkte dat de wereld gewoon door zou draaien als alle studentenverenigingen als bij toverslag zouden verdwijnen terwijl onze samenleving binnen enkele weken zou vastlopen als alle vuilnismannen in het niets zouden oplossen. De praeses keek mij vernietigend aan en maakte duidelijk dat een groentje zich bescheiden moet opstellen. Toen ik daarop zei dat ik het ongepast vond dat een groentje de grijzende chauffeur van de vuilniswagen terecht had gewezen waren de rapen helemaal gaar.

 

Hagar, waarom moet jij zo uit de hoogte doen tegenover mensen die van eenvoudige micro-geocaches houden? Iedereen beleeft geocachen op zijn of haar eigen manier. Een intellectueel stelt heel andere eisen aan een cache dan een arbeider of kantoorklerk. Die intellectueel wil misschien ook een intellectuele uitdaging of informatie over een gebied en wat er allemaal te zien is en hoe dat er gekomen is. Voor hem is de tocht zelf misschien belangrijker dan het vinden van de geocache. Voor mensen met een eenvoudige belevingswereld doet dat er allemaal niet toe. Zij zien geocachen misschien meer als een wedstrijd en willen gewoon een geocache vinden om te scoren en hoe sneller en simpeler dat kan hoe beter.

 

Voor jou zijn dat misschien simpele zielen, maar hou die wijsheid alsjeblieft voor je want je kwetst mensen daarmee alleen maar. Niet iedereen is gezegend met zo'n scherp verstand en diepe inzichten als jij, maar daarom hoef je anderen nog niet simpel te noemen. Of ga je soms ook zo te keer tegen kinderen en dieren die jouw intellectuele vermogens evenmin delen?

 

Iedereen beleeft geocachen op zijn eigen niveau en ongecompliceerde mensen gaan voor ongecompliceerde geocaches. Daar is niets mis mee en als jij niet wilt stoppen voor een micro-geocache bij een tankstation dan rij je maar lekker door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...