Spring naar bijdragen

Cache goodies


i am weasel

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Gast Yvonne (GOTCHA)

Bij sommige caches vind ik wel dat je iets behoorlijks moet terug doen. Wij proberen of gelijkwaardig te ruilen of niet te ruilen.

Het is voor een cache-eigenaar best jammer als hij een kist vult met tien leuke dingen die ook nog wat hebben gekost en hij komt bij de eerste cachecontrole er achter dat al die goederen weg zijn (was ook z'n bedoeling) maar dat er in de cache nu alleen nog maar een oude sleutelhanger, een gevonden golfbal, een luier (schoon dat wel), een pakje papieren zakdoekjes, een pleister en een paar stickers zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij sommige caches vind ik wel dat je iets behoorlijks moet terug doen. Wij proberen of gelijkwaardig te ruilen of niet te ruilen.

Het is voor een cache-eigenaar best jammer als hij een kist vult met tien leuke dingen die ook nog wat hebben gekost en hij komt bij de eerste cachecontrole er achter dat al die goederen weg zijn (was ook z'n bedoeling) maar dat er in de cache nu alleen nog maar een oude sleutelhanger, een gevonden golfbal, een luier (schoon dat wel), een pakje papieren zakdoekjes, een pleister en een paar stickers zit.

Maar dat heeft niks met de prijs te maken. Iets heel leuks kan ook heel goedkoop zijn. En trouwens, ik zie nog steeds geen minimum prijs bij bovenstaande kets. Lijkt me overigens ook onmogelijk te controleren of iets duur is, maarja.

 

Ik ruil overigens nooit wat.

 

GQ :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En trouwens, ik zie nog steeds geen minimum prijs bij bovenstaande kets

Het is geen vereiste van de cache zelf maar er staat iets over in de log van Molojo (die overigens zelf niet uitblinkt in het uitgebreid loggen (meestal alleen 'molojo' vermeldt in zijn logs) Misschien moet hij ook eens multicaches gaan doen ipv traditional caches. Meestal zijn de multicaches toch wat beter gevuld dan de traditionals).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry,

blijkbaar ben ik niet helemaal duidelijk geweest :beerchug:

Het staat in de log van een van de bezoekers, die was er niet mee eens dat er 3 mini wasknijpers in de cache bevonden.

 

Die heb ik erin gestopt, en heb er echter daarom ook niets uitgehaald.

Ik probeer er vooral voor kinderen er iets leuks in te doen. Ik neem zelf zelden iets mee uit een cache.

 

Greetzz Marco

 

A.K.A. I Am Weasel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap heel goed wat Yvonne bedoelt. Bij mijn caches begin ik inderdaad altijd met een cache die tot aan randje gevuld is met nieuwe (uit de winkel) goodies. Gewoon een uurtje lekker shoppen bij Wibra, Xenos, Blokker e.d.

Zelf ga ik met goodies ca. tot een euro dus het kost je de kop niet maar als je op die manier een aantal caches vult, ben je wel wat geld kwijt .

En ja, als je dan ziet dat iets nieuws verdwijnt en er wordt een zakdoekje, een persoonlijke note, een oud plastic horloge, een waxine lichtje, enz. ervoor teruggelegd, daar word ik niet blij van nee. Als je zelf die moeite niet neemt iets fatsoenlijks bij je te hebben, geen probleem, ga lekker cachen. Maar blijf dan van de goodies af en log alleen. Tenslotte zou het ook in principe om die wandeling moeten gaan toch?? :lol1:

Ik ben begonnen mijn caches weer -qua inhoud dan- op te knappen. Bij Unieke Dwarreling begonnen en hoop zo t rijtje af te gaan. Ga ook echt op de site bijhouden wat er geruild wordt. Maar als ik merk dat het weer dezelfde kant op gaat, ondanks opmerkingen op de site EN in de cache, dan doe ik daar voortaan geen moeite meer voor. Hobby is leuk maar die moet je wel samen leuk houden. :angry:

Een wandeling uitzetten, er -veel- tijd in steken, leuk, graag, enz. :yes: Maar geld er insteken dat anderen meenemen en vervolgens troep erin doen.......neuh....

Troep? Ja troep. Ik vind het troep als er spul in ligt dat duidelijk afgedankt speelgoed is. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze kids hebben voor achtergelaten troep de term: Team Ferengi is geweest (StarTrek fans weten wel wat we bedoelen).

We proberen zoveel mogelijk gelijk-op te ruilen, soms laten we gewoon iets achter in een cache die aan het eind van een leuke route ligt en al bijna 'leeggeroofd' is. Zo blijft het leuk voor teams die met jongere kinderen op pad gaan.

Inderdaad kom je soms een 'verplicht' ruilbedrag tegen, dat staat een beetje flauw. Mensen die geld achterlaten in de cache is trouwens ook niet geweldig. Even shoppen bij (in ons geval vaak) de Action is toch niet zo'n grote moeite?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hobby is leuk maar die moet je wel samen leuk houden.

 

Daar ben ik het helemaal mee eens. Wat ik ook wel eens tegen kom is mensen die iets mee nemen en daar niets voor terug doen.

Dit vind ik nu NOT DONE.

 

Ik ga binnenkort mijn cache ook weer upgraden met wat beter ruilmateriaal.

 

Ik hoop dat het in de toekoms beter zal gaan.

 

Ik heb daar mn volste vertrouwen in.

 

Greetzzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dit toch wel moeilijk hoor want wat voor de een niets is is voor de ander juist weer wel wat. Zo heb ik al een jaar lang plezier van een sleutelhanger waar een lichtje in zit. Het stelt op zich niets voor en een ander had misschien gedacht van wat een carambalig ding, terwijl wij hem dus wel hebben mee genomen.

Zelf hebben wij ook een aantal sleutel hangers gekocht om in een cache te doen en nog wat kleine dingetjes varierend van opklapbaar borsteltje/spiegel en pen in een, grappige pennetjes (dat vinden wij tenminste), waterballetjes enz.

Als wij vinden dat er niets leuks in de cache voor ons zit dan ruilen we dus niets en zitten er allemaal dingen in van ''waarde'' dan ruilen we ook niet als we niet iets redelijks gelijkwaardigs mee hebben.

Maar je blijft natuurlijk het "probleem" houden van een heleboel verschillende mensen met evenzoveel verschillende meningen.

Ook kunnen we niet in elkaars portemonnee kijken en soms ga je onverwachts op pad waardoor je niets mee hebt en anderen vinden weer dat het niets mag kosten. En zo kun je waarschijnlijk nog wel meer dingen bedenken. Het blijft gewoon moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ruilen doet huilen.

Niet als je tegen waxinelichtjes ruilt (100 voor € 1,50) :ph34r:

 

Zonder gekheid: ik vind de inhoud van de cache wel degelijk er toe doen, het is toch een soort beloning aan het eind van de wandeling. Ik probeer altijd dingen achter te laten die ik zelf wel zou willen aantreffen in een cache.

 

Het kan overigens leuk zijn om in de gaten te houden hoe lang jouw goodies in de cache verblijven. Als jouw bijdrage door de volgende cacher alweer wordt meegenomen, dan was het een toppertje (relatief ten opzichte van de rest van de cache inhoud natuurlijk).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een sleutelhanger waar een lichtje in zit. Het stelt op zich niets voor en een ander had misschien gedacht van wat een carambalig ding, terwijl wij hem dus wel hebben mee genomen.

 

En zo is het maar net :yes:

 

Het zal lastig zijn er een maatstaaf voor te handhaven. Dat is een ding wat zeker is. Maar voor afgedankt speelgoed, vervrommelde stickers, en dingen die eigenlijk niet in een cache thuishoren als Bv etenswaren, vuur (erg leuk in een droog bos :ph34r: ) en reclame zal het wel logisch zijn dacht ik.

 

Maar toch is en blijft het lastig..

 

greetzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee weken geleden met een beetje gemengde gevoelens onderhoud gaan plegen aan "Zandenbos". Toch wel benieuwd of de logjes op het net overeenkomen met het logboek en daarnaast hoe het zat met de inhoud.

 

Beiden hebben me verrast. De logboeken kloppen vrijwel volledig hoewel sommige medecachers blijkbaar in het bos andere namen gebruiken als op Internet. Dat levert dan wat gepuzzel op maar via homepage's en zo kom je er dan toch nog wel uit. Een paar loggers in het bos hebben niet via Internet gelogd maar dat schijnt wel meer te gebeuren. Kwestie van kiezen.

 

De grootste verrassing was de inhoud; Waar ik had gerekend op een uitgeklede/geplunderde cache was ik aangenaam verrast met een inhoud die ik zelf gewoon leuk vond. Alles bekeken en weer teruggestopt. Het kan dus blijkbaar toch goed gaan; Na zo'n 70 bezoeken is de inhoud op 1 ding na compleet veranderd en nog op peil ook. Hulde en dank aan de bezoekers. :beerchug:

 

 

Terug naar de kern van dit draadje en dan ook maar even mijn visie: Een minimum waarde vindt ik onzin maar gelijkwaardigheid heel belangrijk. Een waxinelichtje kun je best in een cache stoppen als je er dan ook maar iets gelijkwaardigs uithaald; Een wasknijper, oud potlood of zoiets. Niet dat iemand daar op zit te wachten maar goed voor de gelijkwaardige ruil. Zelf doe ik dat dus niet omdat ik geen tweedehands waxinelichtje (bijvoorbeeld) wil. Ik ruil dus alleen leuke, handige spulletjes voor andere leuke gelijkwaardige spulletjes of ik ruil gewoon helemaal niets. Uit medeleven wil ik dan in een hele kale cache nog wel eens iets achterlaten van enige waarde maar dat is mijn goede hart. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...