Spring naar bijdragen

Alternatieve techniek binnen Geocaching???


Gast Discussie123

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik denk toch dat ik het een stuk minder leuk zou vinden als er geen 'schat' aan het einde van de rit zit. Wij hebben ook wel eens van die dozen gevonden waarbij niets leuks in zat (hondekoekje en roestende batterijen). En dat vind ik dan ook wel jammer, maar de volgende keer beter. We hebben wel enkele virtuele caches gedaan, maar die zijn toch minder leuk. Ze geven minder dat leuke gevoel van "gevonden!".

Soms kan het niet anders. Ik heb één virtuele cache; die ligt in het Gelders Landschap en kistjes daar zijn onbespreekbaar (zo lijkt het vooralsnog). Dan kan je proberen het kistje ergens buiten de grenzen van GL te plaatsen maar dan wordt de wandeling naar het kistje verder dan de vituele cache zelf. Beetje overkill.

Toch krijg ik vrijwel alleen positieve reacties op mijn cache De Dellen. Boven mijn verwachting in elk geval.

Maar ik geef onmiddelijk toe dat ik ook liever wel een kistje vind ivm de voldoening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij vinden zowel het oplossen van vraagstukken, als een leuke maar toch niet al te lange route en het vinden en loggen van de cache aan het eind van die route het leukst. Het vinden en loggen van die cache in het veld hoort er echt bij. De lol is er voor ons af als dat alleen maar op internet zou kunnen. Het echt iets vinden is ook belangrijk en zeker voor onze twee dochters. Met name de oudste dochter Ymke. Het ruilen hoort er ook echt bij. Dochter Ymke zoekt wat leuks uit (ook al is dat leuks in sommige caches wel eens wat minder...) en in ruil daarvoor plaatsen we iets terug. Ik zie niets in de optie zoals beschreven. Laat het lekker blijven zoals het is met een echte "schat" en een leuke route en leuke puzzels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij vinden zowel het oplossen van vraagstukken, als een leuke maar toch niet al te lange route en het vinden en loggen van de cache aan het eind van die route het leukst.  Het vinden en loggen van die cache in het veld hoort er echt bij.  De lol is er voor ons af als dat alleen maar op internet zou kunnen.  Het echt iets vinden is ook belangrijk en zeker voor onze twee dochters.  Met name de oudste dochter Ymke.  Het ruilen hoort er ook echt bij.  Dochter Ymke zoekt wat leuks uit (ook al is dat leuks in sommige caches wel eens wat minder...) en in ruil daarvoor plaatsen we iets terug.  Ik zie niets in de optie zoals beschreven.  Laat het lekker blijven zoals het is met een echte "schat" en een leuke route en leuke puzzels.

Betekent dit dat je virtuele caches, ook als het niet anders kan, niet de moeite waard vind? En dat je liever geen cache hebt dan een virtuele cache?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cachen hoort bij geocachen.

dat is gewoon het hele idee. Ik vind (bijna) alle variaties een verbetering en zeker in Nederland is de microcache vaak de beste oplossing.

Bij een drive-in cache vind ik het ook niet erg als er alleen een filmkokertje met log is te vinden. Bij een (moeilijke) puzzelcache is het toch een echte beloning als je een goed gevulde box met ruilspullen vind. (maar groter de teleurstelling als dat niet zo is)

Maar zo'n box moet natuurlijk zo verstopt zijn, dat een niet geocacher er niet zomaar tegenaan loopt. En dat valt niet altijd mee als je niet meer mag graven. Hou daar rekening mee als je een cache wilt gaan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een opmerking van een beginner (echte beginner dus.. 2 maal StaatsBosbeheer wandeling 6-7 km).

Ik vind inderdaad dat Geocaching echt te gek .... voorheen liepen mijn vrouw en ik altijd 'paaltjes' wandelingen, want we zijn beide zeer gehandicapt wat betreft orientatie (wij krijgen de gps van het ziekenfonds ;) ).

Wat ik echter mis bij Geocaching is de vermelding van een afstand.. 6-8 KM is voor ons toch wel zo'n beetje het maximum. En inderdaad.. het vinden van een Cach is voor ons niet echt belangrijk.. wel het wandelen op plaatsen waar we nooit zonder gps naar toe zouden gaan. Is er een manier om 'routes' te vinden waarbij de afstand vermeld wordt ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik echter mis bij Geocaching is de vermelding van een afstand.. 6-8 KM is voor ons toch wel zo'n beetje het maximum.

Je kan dit instellen bij de cache-eigenschappen:

 

TOPIC

 

Groetjes ;)

Volgens mij kan ik daar alleen afstanden instellen van cache's die IK heb aangemaak.. of vergis ik me daar in ? zo ja... vertel me de volgende stap dan.. want ik kom daar niet verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik echter mis bij Geocaching is de vermelding van een afstand.. 6-8 KM is voor ons toch wel zo'n beetje het maximum.

Je kan dit instellen bij de cache-eigenschappen:

 

TOPIC

 

Groetjes ;)

Volgens mij kan ik daar alleen afstanden instellen van cache's die IK heb aangemaak.. of vergis ik me daar in ? zo ja... vertel me de volgende stap dan.. want ik kom daar niet verder.

Ja klopt, maar er komt iets dat je caches op afstand kan gaan selecteren. In die selectie komen alleen caches met ingevulde eigenschappen. Voor details moet je bij Reintje de Vos zijn, zie ook dat draadje.

 

Ik geef alleen maar door wat er gezegt is. ;):o

 

Groetjes ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar zo'n box moet natuurlijk zo verstopt zijn, dat een niet geocacher er niet zomaar tegenaan loopt. En dat valt niet altijd mee als je niet meer mag graven. Hou daar rekening mee als je een cache wilt gaan maken.

Tja wel graven of niet graven, dat is de vraag. Na een lange wandeling een schat vinden is toch zeker het leukste, maar zoals ik nu enkele keren heb ondervonden nemen sommige cachers het verstoppen wel erg serieus. Als dan de hint ook nog eens onduidelijk is kun je een groot gebied op de schop gaan nemen. Dit vindt ik persoonlijk in wat meer kwetsbare gebieden (lees natuur, groen, duin, etc.) niet echt een aanrader.

 

Uit eigen ervaring weet ik dat kinderen na het klopen van een route van 5 km niet meer te houden zijn om een schat te vinden. Rustig zoeken (zonder al teveel graven) is voor hen erg moeilijk. Dat zal ook wel de reden zijn dat sommmige beheerinstanties het plaatsen van kistjes op kwestbare plekken niet toelaat.

 

Misschien een idee om virtuele caches aantrekkelijker te maken -> het plaatsen van een als kabouter vermomde paal, die je op de foto moet zetten? Is in ieder geval voor kinderen aantrekkelijker dan een mooi uitzicht waar je als volwassene van kan genieten.

 

Overigens er zullen ook plekken zijn waar je geen cache kunt plaatsen omdat dit fysiek erg lastig is. Ik heb bijvoorbeeld een plek in mijn hoofd waarvan ik niet kan garanderen dat de cache blijft liggen bij een flinke storm. De plek is wel erg mooi/apart door de eenzame leegte die je om je heen hebt. Is een virtuele hier gerechtvaardigt?

 

Groet,

 

Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...