Spring naar bijdragen

Alternatieve techniek binnen Geocaching???


Gast Discussie123

Aanbevolen berichten

Ik kwam net op het KIJK- forum nog iets leuks tegen: Graancirkels maken, kan dit met geocachen verbonden worden? Ik heb geen idee hoe, jullie misschien wel
wat dacht je hiervan tekenen met de gps
D'r zit in mijn Geko 201 ook een heel leuk spelletje! :beerchug:

Zoiets heb ik wel eens gehad: Loop met je gpsr een leuk figuur, en bekijk je tracklog. :dribble:

 

Bijvoorbeeld: Een rondje om de haven van scheveningen van havenhooft tot haven hooft, ziet er erg leuk uit inderdaad. :yes:

 

GQ :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Deze discussie geeft duidelijk weer dat er verschillende smaken bestaan. Alle cachers hebben echter gemeen dat ze tenminste een aspect van de hobby heel leuk vinden.

Ik behoor tot de catagorie die puzzelen leuk vindt maar een hekel heb aan zoeken en wroeten. Een cache verstopplaats moet na het oplossen van de puzzel, of dankzij een hint eenduidig en evident zijn.

Er is een stuk op het Lutterzand op,schandalige wijze omgeploegd door cachers. Lees de logs van Sand du Lutee1 er maar op na. Dit ondanks de redelijke spoiler foto's.

Het wordt moeilijker om "Legale" verstopplaatsen te vinden waardoor ik het idee heb dat het aantal microcaches toeneemt.

Voor mijn virtual Cache "Vallende Ster" zit de uitdaging in het kaart en kompas en puzzelwerk vooraf. Daarna kan je zo naar de cache afreizen en loggen. Hiervoor heb ik een uniek merkpunt aangebracht dat gefotografeerd dient te worden. De plek is trouwens echt WOW!

Ik werk nu aan een spannende puzzel cache die ivm met aard caches en waypoints op een industrieterrein en de universiteitscampus wordt gesitueerd. Hier kan ik makkelijk toestemming regelen bij gebouwbeheerders etc.

 

Wat betreft de ranglijsten, kan er ook een gewogen ranglijst komen? Nu levert een vier uur durende multi evenveel op als een microcache.

 

Zolang we maar respect hebben voor ieders beleving van de hobby is het mij best.

 

73 pe1bmc

Andries

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat betreft de ranglijsten, kan er ook een gewogen ranglijst komen? Nu levert een vier uur durende multi evenveel op als een  microcache.

Nou en? Het kan mij persoonlijk geen lor schelen of ik al dan niet wat hoger in de lijst sta dan een ander. Er zijn nu eenmaal mensen met meer tijd, of die ervan houden om op een parkeerplaats naast de snelweg een filmkokertje te scoren (ik niet).

Heb wel goede herinneringen aan alle 14 caches tot nu toe die ik gevonden heb. En de kriebels over de lijst nog-net-niet-gevonden caches die ik nog een keer moet afmaken. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat betreft de ranglijsten, kan er ook een gewogen ranglijst komen? Nu levert een vier uur durende multi evenveel op als een  microcache.

Nou en? Het kan mij persoonlijk geen lor schelen of ik al dan niet wat hoger in de lijst sta dan een ander. Er zijn nu eenmaal mensen met meer tijd, of die ervan houden om op een parkeerplaats naast de snelweg een filmkokertje te scoren (ik niet).

Heb wel goede herinneringen aan alle 14 caches tot nu toe die ik gevonden heb. En de kriebels over de lijst nog-net-niet-gevonden caches die ik nog een keer moet afmaken. :dribble:

Mee eens. Er zijn schattenjagers die met pensjoen zijn, en echt supervaak met de auto gaan cachen.

Daar kan ik met m'n simpele (wielren) fiets, 5 dagen per week school en op zaterdag een bijbaantje niet tegenop, dus aan die lijsten moet je niet te veel waarde hechten.

Het is overigens wel leuk om jezelf in de lijsten te zien stijgen. :beerchug::yes:

 

GQ ;):beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...