Spring naar bijdragen

Windows XP SP2


Peetee

Aanbevolen berichten

Vandaag werd ik op het werk attent gemaakt op een lijst van software, die mogelijk moeilijk gaat doen na de installatie van het net uitgebrachte servicepack 2 van Win XP.

 

Op deze pagina viel me op dat ook de Magellan gps-software hier last van kan gaan hebben.

 

Dus Magellan Mapsend gebruikers: bezin je voor je de SP2 installeert! :holiday:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De grootste fout hebben ze in April al gemaakt, met de MS04-011 pacth. Deze bevatte meerdere updates in 1x. Menig computer is toen gecrasht of kreeg performance problemen of andere bijverschijnselen. Hier hebben ze blijkbaar niet van geleerd en ze komen vrolijk met SP2. Ik heb een aantal maanden de test versie probleemloos gedraaid. Nadat ik de officiele versie een paar weken terug heb geinstalleerd ging mijn internetverbinding steeds hangen. Nu weer terug bij af, gewoon XP-SP1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb inmiddels sp2 een week draaien, en heb nergens problemen mee.

Het security center wat er in zit is erg handig voor "domme" gebruikers (lees:ooms & tantes :beerchug: )

De popupblocker werkt ook netjes, en de firewall is heel wat beter geworden dan wat het was.

 

Nadelen er van heb ik nog niet ondervonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik draai nu een weekje of twee, drie met SP2 en totnutoe nog geen problemen ermee gehad.

 

Wel inmiddels al weer enkele updates geinstalleerd vanwege het feit dat ook in SP2 al weer wat lekken zijn ontdekt.

Maar goed, dat zal wel zo blijven ... :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Draai het nu al een maandje of wat, maar behalve de zonealarmachtige waarschuwingen (zonealarm, BARF!) verandert er niet veel.

Ze hebben alleen een hoop dingen dichtgemept die normaal open stonden, en wat menuutjes opgeleukt met icoontjes (Firewall / Wireless), maar verder weinig nieuws aangebracht. Dingen als IE en Foutlook gebruik ik toch al niet, dus daar zal ik dan ook weinig aan merken.

 

Overigens wel leuk om even te melden dat we inmiddels aan versie 5 zitten van SP2. In de afgelopen weken zijn er "stiekum" nog steeds dingetjes aan SP2 toegevoegd, waardoor het totale pakket met een MB-tje of 16 groter is geworden.

 

Echte grote problemen zijn er nog niet geweest, al staat de media bol van fouten die toe te wijden zijn aan newbies en wannabies.

 

Mapsource, Mappoint, EasyGPS, GSAK en CompeGPS werken allemaal uitstekend, en ook m'n GPS zelf geeft geen problemen met data-uitwisseling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op deze pagina viel me op dat ook de Magellan gps-software hier last van kan gaan hebben.

 

Dus Magellan Mapsend gebruikers: bezin je voor je de SP2 installeert!

 

Klopt, echter bij Magellan is een patch beschikbaar. Hetgeen zou kunnen duiden op een fout in Mapsend (Directroute en alleen de US versie), die pas met SP2 naar boven komt. Wat ook weer niet wil zeggen dat alles wat Microsoft maakt goed is ............

 

Die patches bij Magellan staan er trouwens al zo'n beetje vanaf de eerste beschikbaarheid van SP2.

 

Zelf ook nog geen SP2 geinstalleerd, maar de mensen om mij heen die het gebruiken hebben geen problemen. (Alleen wennen aan de firewall).

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij draait SP2 inmiddels ook al een paar weken zonder problemen. Met aparte beveiligingssoftware (Trend) werkt alles goed samen op 1 klein pestpuntje na; Na het updaten van Trend (gemiddeld 1x per dag) geeft een pop-up in de systemtray even aan dat er een mogelijk beveiligingsprobleem is. Dit duurt enkele seconden en dan staan alle systemen weer op safe. Zal wel geen kwaad kunnen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...