Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik had dit idee voor een cache, aan de hand van de term "Follow the white rabbit" uit (uiteraard) de film "The Matrix".

Het idee is om een aantal witte konijnen uit polyester platen te zagen, en deze te verstoppen.

Je vindt een konijn op de begincoordinaat, en op ieder konijn die je vindt staat de volgende coordinaat gegraveerd.

Deze konijnen kun je dmv industrieele kit op verschillende plaatsen makkelijk en voor jaren betrouwbaar monteren.

Uiteraard moet je iedere keer meer zoeken naar het volgende konijn om bij je bestemming uit te komen.

(en uiteraard de vereiste toestemming waar nodig)

Lijkt het idee jullie wat?

Zo ja, op welke grootte zou je dit dan doen. Binnen een stad/wandelgebied, of binnen Nederland.

En hoeveel zoekplekken vind je dan acceptabel. (dacht zelf aan zeven of acht plekken)

Geplaatst

Ja, waarom niet. Er zijn vele manieren om volgende coordinaten te verstoppen. Dit doet me denken aan Out of the Blue, waar coordinaten op kleine vliegtuigjes zijn geschreven.

Ik zou er wel wat meer Matrix instoppen, alleen zoeken naar witte konijntjes associeer ik meer met een kinderboerderij. Een karatescene met een plaatselijke boswachter misschien? :beerchug:

Geplaatst
Ja, waarom niet. Er zijn vele manieren om volgende coordinaten te verstoppen. Dit doet me denken aan Out of the Blue, waar coordinaten op kleine vliegtuigjes zijn geschreven.

Ik zou er wel wat meer Matrix instoppen, alleen zoeken naar witte konijntjes associeer ik meer met een kinderboerderij. Een karatescene met een plaatselijke boswachter misschien?  :beerchug:

<<GNIFFEL>>

Zat vooral te denken om het matrix-thema terug te laten komen in de uiteindelijk te vinden cache.

Misschien met een codewoord om deze te loggen op Internet, of de cache te verstoppen bij de lokale karate-school, alwaar je deze na een initiatie pas mag openen :cry:

Ook zat ik te denken aan versleuteling van de coordinaten (bijv. morse, spiegelbeeld, calculatie, etcetcetc)

Het voordeel is dat dergelijke plekken ook op een klein gebied kunt gebruiken, daar je niet totaal van de nauwkeurigheid van je GPS afhankelijk bent.

Maar weer ff terug, want alle reacties zijn nog steeds welkom.

Geplaatst
Ook zat ik te denken aan versleuteling van de coordinaten (bijv. morse, spiegelbeeld, calculatie, etcetcetc)

.

Morse heb ik gebruikt voor mijn cache AllStars bij de stad Groningen. Laat je niet weerhouden om ook zoiets te doen.

Geplaatst

Ja idee is erg leuk en het Mtrix thema is nog niets meegedaan.....

Ik zou alleen het aantal punten beperkt houden tot maximaal 6.

De tocht kan je net zo lang maken maar wie weet is er vast weer een of andere snuiter die je konijntjes erg leuk vind en tja de rest kan je dan wel raden.....

Hoe meer punten je uitzet des te groter is de kans dat er een punt verdwijnt.

Ik probeer met mijn caches het aantal plaatjes te beperken tot maximaal 6.

Je zou ook een soort code kunnen bedenken zoals waaruit de matrix is opgebouwd die je dan eerst moet ontcijferen ofzo......

Geplaatst
Ik had dit idee voor een cache, aan de hand van de term "Follow the white rabbit" uit (uiteraard) de film "The Matrix".

Zo uiteraard vinden wij dit niet.

Naar onze bescheiden mening is de tekst "Follow the white rabbit" al vele decenia bekend uit het sprookje Alice in Wonderland.

Laat dit je er niet van weerhouden een Matrix cache te maken. :thumbup:

tot cache,

team Wij Drie :thumbdown:

Geplaatst
Zo uiteraard vinden wij dit niet.

Naar onze bescheiden mening is de tekst "Follow the white rabbit" al vele decenia bekend uit het sprookje Alice in Wonderland.

Laat dit je er niet van weerhouden een Matrix cache te maken.  :thumbup:

tot cache,

team Wij Drie :thumbdown:

Je hebt uiteraard helemaal gelijk. :angry:

Alice in Wonderland is overigens niet van Disney, maar van Lewis Caroll.

Maar een gemengde cache kan natuurlijk ook :wine:

Geplaatst

Ik zit al tijden na te denken over een KLEURCODE zwerftocht met cache.

Geen knijn nodig alleen plekken om gekleurde streepjes aan te brengen net zoals ze op weerstanden in de electronica zitten. Elk kleurtje heeft een cyfer. Dat is internationaal zo geregeld. Zo kan je makkelijk RD-coordinaten bijeen schilderen. (6 +6 kleurstrepen nodig maximaal.)

Om even een houvast te geven: donkerbruin is 0, lichtbruin 1, rood=2 oranje=3 geel=4 enz.

Is er hout in de buurt dan kan je zelfs gekleurde punaises gebruiken.

kleurcode tabel plus ezelsbruggetje

Geplaatst

Cool die ken ik nog das de "oude" E 12 reeks ga je dan ook de nieuwe SMD reeksen (C en D ) gebruiken prof?

Worden de kleur codes wel erg klein :thumbdown:

Van mij zit er weer een nieuwe cache met traditionle scouitng route technieken aan te komen zoals abslolutely anders was.

Alleen komt deze een stuk dichter bij huis te liggen zodat ik hem ook beter kan onderhouden enzo :thumbup:

Geplaatst
Ik zit al tijden na te denken over een KLEURCODE zwerftocht met cache.

Geen knijn nodig alleen plekken om gekleurde streepjes aan te brengen net zoals ze op weerstanden in de electronica zitten. Elk kleurtje heeft een cyfer. Dat is internationaal zo geregeld. Zo kan je makkelijk RD-coordinaten bijeen schilderen. (6 +6 kleurstrepen nodig maximaal.)

Om even een houvast te geven: donkerbruin is 0, lichtbruin 1, rood=2 oranje=3 geel=4 enz.

Is er hout in de buurt dan kan je zelfs gekleurde punaises gebruiken.

"Ons eigen" BruineBeren heeft volgens mij deze techniek reeds toegepast in de cache Ohm.

Hoewel een collega-cacher meer kaas van dit onderwerp heeft gegeten dan ik, ben ik in het oplossen van deze toch een goede hulp; hij is namelijk kleurenblind. Tja, je kan niet alles hebben!

Geplaatst

Ja bij de 'OHM' mystery cache worden kleurcodes gebruikt op de webpage om coordinaten aan te geven waarna nog van alles moet gebeuren.

Ik wil ergens in het veld kleurtjes aanbrengen. Op lantarenpalen, achterkant van bankjes, onder bruggen etc. Een soort onoogelijke graffity.

En ik heb al bedacht dat 10 kleuren niet erg handig is. Dus een eigen kleurschema is in de maak gebaseerd op 3 kleuren (viltstiften): rood, zwart en groen.

Dus zo iets als zwart/rood/rood=2, rood/rood/groen=9 en dergelijke.

Dat levert voor een volledige RD-coordinatie dus 2x6x3 gerangschikte kleuren op. Oeps! En 3x3=9 dus ik kom een cyfer te kort. Of ik moet de kleur 'geen kleur' erbij betrekken. Brr...

Geplaatst
Ik wil ergens in het veld kleurtjes aanbrengen. Op lantarenpalen, achterkant van bankjes, onder bruggen etc. Een soort onoogelijke graffity.

Verboden, volgens de nieuwe richtlijnen die ik met enige moeite heb doorgeworsteld.

Geplaatst

Ik hoop toch iets meer variatie dan kleurcodes in deze cache aan te brengen. :thumbdown:

Maar ook wel een aardig idee. Moest eveneens aan de Ohm-cache denken.

Blijk wel dat een hoop mensen het een aardig idee vinden.

Overigens heb ik nog niemand zien reageren op de grootte van het gebied.

Een wandelroute tussen de 2-4 uur is mischien wel aardig, maar het kan ook veel groter.

Doordat je steeds een coordinaat krijgt, ben je nl. niet van tijd afhankelijk, en dan maakt de afstand ook niet zoveel uit.

Uiteraard moet ik wel aan mezelf denken als ik e.e.a. moet gaan controleren bij problemen.

Geplaatst

Ik zat zelf te brainstormen over het gebruik van streepjescodes als waypoint.

Er is software die getallen en tekst kan omzetten naar een streepjescode/barcode als printbaar plaatje. Bestaat er ook een alternatieve manier (software?) die die dingen kan lezen? Dus omgekeerd: van plaatje met sreepjes naar tekst en getallen?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...