Spring naar bijdragen

Kompas / looprichting navigatie


evs57

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

in mijn geocaching app werkt de navigatie niet goed. Als ik loop, verandert de looprichting niet. Bij een vriendin kun je het beeld heen en weer bewegen door zelf van richting te veranderen; bij mij niet. Bovendien wijst mijn richtingspijl niet naar voren. Ik moet achteruit lopen, lijkt het wel :( Als dit zo blijft, wil ik geen abonnement meer, want hier kan ik niks mee. Het lijkt iets met de kompas te zijn, maar wat?? Iemand een idee?

vast bedankt,

groetjes, Ellen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mijn smartfone is niet zo smart (slim). Als ik naar de afstand kijk kom ik wel redelijk in de buurt, maar als ik het kompas volg, kom ik op de meest vreemde plaatsen. Of ik nu C:GEO gebruik of de Adventure LAB 

Vertrouw meer op m'n GPS dan op de GSM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Berenboot:

Mijn smartfone is niet zo smart (slim). Als ik naar de afstand kijk kom ik wel redelijk in de buurt, maar als ik het kompas volg, kom ik op de meest vreemde plaatsen. Of ik nu C:GEO gebruik of de Adventure LAB 

Vertrouw meer op m'n GPS dan op de GSM

Als ik de cache met mijn 64s niet kan vinden, dan pak ik vaak m'n mobiel met C:Geo er juist bij. Iedere gps heeft een andere afwijking en nauwkeurigheid en soms geeft mijn smartphone wel de juist plek aan, terwijl de 64s meters daarnaast uitkomt.
Nu is mijn 64s bijna altijd nauwkeuriger en dichter bij de cache, dan m'n smartphone. Maar alles hangt natuurlijk ook af, van wat de CO heeft gebruikt toen hij/zij de cache aan het inmeten was.

 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Peetee, 

Dank voor je reactie. Ik heb in het algemene deel de locatievoorziening aanstaan en voor geocaching ook. Dus daar ligt het helaas niet aan…..

Het lijkt wel of mijn kompas in geocaching vastzit én het kompas op mijn iphone ook. Helaas vind ik daar geen oplossingen voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei on4bam:

Ik kan even niet volgen, je gebruikt c:geo op een Iphone?

Op wie reageer je hier, on4bam? Want de vraag van de topic starter gaat volgens mij over de officiële geocaching app.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei evs57:

Hoi Peetee, 

Dank voor je reactie. Ik heb in het algemene deel de locatievoorziening aanstaan en voor geocaching ook. Dus daar ligt het helaas niet aan…..

Het lijkt wel of mijn kompas in geocaching vastzit én het kompas op mijn iphone ook. Helaas vind ik daar geen oplossingen voor.

Dat het zowel in het kompas van je iphone als in de geocaching app vast zit, doet me toch vermoeden dat je de oorzaak in de Iphone (of de instellingen van de Iphone) moet zoeken.
Misschien vind je hier de 'gouden tip': https://www.iphone.nl/gps-locatie-werkt-niet-bij-problemen-oplossen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Peetee, als ik op jouw link klik, zie ik allemaal problemen met navigatie. Daar zit mijn probleem niet in, want mijn google maps én Waze doen het beide goed, dus navigatie lukt wel. Het is alleen dat de pijl in mijn Geocaching app naar de verkeerde kant wijst en volgens mij heeft dat te maken met het kompas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt erop dat het magnetisch kompas niet correct werkt. Dat kan komen omdat er geen magnetisch kompas in je iPhone zit, of omdat hij is uitgeschakeld, of omdat hij gestoord wordt door magneten in je iPhone hoesje.

Waze en Google maps wordt ipv het magnetisch kompas de richting bepaald op basis van de voorgaande GPS locatie. Meestal switched de telefoon vanaf zo'n 5 km per uur. Als je dus hard loopt, zal het kompas wel de juiste richting aangeven.

Welke iPhone heb je precies ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Peetee ik heb niet de knop Systeem, (zie hieronder) van waaruit ik het kompas zou moeten kalibreren. 

  • Ga naar de Instellingen-app op je iPhone.
  • Na naar Privacy en zorg dat Locatievoorzieningen aan staat.
  • Blader helemaal omlaag en tik op Systeem.

wat een narigheid he?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...