MarcoDomi Geplaatst 28 april 2022 Geplaatst 28 april 2022 Hoi allemaal Ik word maar niet echt vrienden met mijn Garmin Oregon. Sowieso lukt het inladen van een losse cache niet omdat Garmin Express niet werkt. Al oneindige pogingen gedaan bij Garmin support maar niks helpt. Nu lukte het altijd prima met een lijst, omgezet naar een pocket query. Maar nu niet meer. Hij laat wel de waypoints zien maar niet de caches/beschrijvingen. Terwijl de query wel te zien is in de gpx map. Heel irritant! Iemand tips? Alvast bedankt! Liefs Domi
kalkendotters Geplaatst 28 april 2022 Geplaatst 28 april 2022 (bewerkt) Enkele Caches kun je eenvoudig op de GPS zetten, door op de geocache pagina te kiezen voor 'download GPX', en deze GPX-file vervolgens op de GPS in de map \Garmin\GPX te zetten. Als je een pocket-query download, dan is dat een zip-file met daarin twee bestanden. Een voor de geocachegegevens en een voor de additionele waypoints. Beide bestanden moet je kopieren naar de map \Garmin\GPX op je GPS. (dus NIET de ingepakte zip-file) 28 april 2022 bewerkt door kalkendotters 1
MarcoDomi Geplaatst 28 april 2022 Auteur Geplaatst 28 april 2022 Dank je wel @kalkendotters, dat is het probleem niet want ik heb het netjes uitgepakt en allebei de bestandjes gekopieerd. Ik heb het altijd zo gedaan en ineens werkt het niet meer. Zo gek! Ik heb het ook al geprobeerd met een omweg, c:Geo de gpx laten genereren en dan op de GPS, maar niks
kalkendotters Geplaatst 28 april 2022 Geplaatst 28 april 2022 Dan kan het natuurlijk ook zijn dat ze er wel opstaan, maar dat je GPS ze ng niet toont omdat ze bv te ver weg zijn (ca 60km) of omdat je een filter hebt ingesteld. Alternatief is de GPS compleet te resetten. en dan opnieuw te proberen.
MarcoDomi Geplaatst 28 april 2022 Auteur Geplaatst 28 april 2022 O ja, een fabrieksreset is misschien een optie. Ik kan de caches ook niet zoeken op naam, dus volgens mij staan ze er echt niet op. Of vergis ik me daarin? 🤔
Linkalovers Geplaatst 28 april 2022 Geplaatst 28 april 2022 (bewerkt) 39 minuten geleden zei kalkendotters: ....Alternatief is de GPS compleet te resetten. en dan opnieuw te proberen. Misschien een fout/error in het gebruikte user/activiteiten profiel ? Al eens een ander profiel geprobeerd ? Mijn 64s heeft profielen waarmee men per profiel, allerlei instellingen kan aanpassen. Indien men dan naar een ander profiel schakelt, dan worden alle gewijzigde instellingen ( van dat profiel ) juist ingesteld. Een ander profiel of een nieuw default profiel, zou die 'fout' misschien niet hebben. 28 april 2022 bewerkt door Linkalovers
Heracross Geplaatst 28 april 2022 Geplaatst 28 april 2022 56 minuten geleden zei MarcoDomi: O ja, een fabrieksreset is misschien een optie. Ik kan de caches ook niet zoeken op naam, dus volgens mij staan ze er echt niet op. Of vergis ik me daarin? 🤔 Als je te ver weg bent (160km) dan worden de caches niet getoond in de lijst en kun je ook niet zoeken op de naam. Als je met de kaart inzoomt, zie je ze wel.
MarcoDomi Geplaatst 28 april 2022 Auteur Geplaatst 28 april 2022 Echt? Nooit eerder gehad, zelfs die in Nieuw- Zeeland kreeg ik te zien,! Hoe kan ik dan daarheen? Zoeken op plaats? Ik ga het direct proberen
Heracross Geplaatst 28 april 2022 Geplaatst 28 april 2022 https://support.garmin.com/en-US/?faq=yY7BAVCXQh6sbEAyXs63l7 maar geldt voor alle modellen
MarcoDomi Geplaatst 28 april 2022 Auteur Geplaatst 28 april 2022 Dank je wel! Het blijkt, na inzoomen, dat ik de tradi's wel kan zien maar de multi's niet. Maar de waypoints staan er wel in en dat is het belangrijkste 😊 We doen het er zo maar mee! Dank jullie wel allemaal!
kalkendotters Geplaatst 28 april 2022 Geplaatst 28 april 2022 Dan gok ik er op dat je onbewust het geocaching filter hebt aangepast waardoor de multis 'uitgeschakeld' zijn
Berenboot Geplaatst 30 april 2022 Geplaatst 30 april 2022 Dit probleem ook al eens gehad op de oude Oregon. De mappen GPX zowel op de garmin als op de SD kaart leegmaken. Garmin opstarten en wachten tot hij dit verwerkt heeft en alle opties weer in beeld komen Uitzetten en verse Querrie er op zetten Opstarten en de caches zijn weer terug. Door hem een keer "leeg" op te starten maak je het geheugen weer "schoon" en is de oregon weer helemaal fris Werkte bij mij goed, af en toe een keer "leeg" opstarten. Suc6!
rgschmidt Geplaatst 6 mei 2022 Geplaatst 6 mei 2022 (bewerkt) Dat leeg opstarten hoeft niet als je de \SQL\ folder ook altijd verwijderd. En zorg er ook altijd voor dat de datum/tijd van de GPX bestanden van de pocket queries altijd nieuwer zijn dan de vorige GPX bestanden die ervoor erop stonden. Overigens kan je op de nieuwere devices ook altijd de \EDM\ folder leegmaken (als je geen Garmin Connect synchronisatie op je smartphone gebruikt), die zorgt soms ook voor vreemde opstart problemen. Onderstaand mijn procedure voor plaatsen GPX bestanden van pocket queries op Garmin. Dan weet je absoluut zeker dat het altijd werkt. Verwijderen \SQL\ folder Verwijderen \EDM\ folder indien aanwezig Kopieren GPX bestanden naar \GPX\ Datum/tijd van alle bestanden in de \GPX\ folder zetten naar huidige datum/tijd (met een filemanager). Dus ook de waypoints en tracks Opnieuw opstarten, dan wordt altijd alles goed wordt ingelezen en afgebeeld 6 mei 2022 bewerkt door rgschmidt
Linkalovers Geplaatst 7 mei 2022 Geplaatst 7 mei 2022 (bewerkt) 10 uur geleden zei rgschmidt: Dat leeg opstarten hoeft niet als je de \SQL\ folder ook altijd verwijderd. En zorg er ook altijd voor dat de datum/tijd van de GPX bestanden van de pocket queries altijd nieuwer zijn dan de vorige GPX bestanden die ervoor erop stonden. Overigens kan je op de nieuwere devices ook altijd de \EDM\ folder leegmaken (als je geen Garmin Connect synchronisatie op je smartphone gebruikt), die zorgt soms ook voor vreemde opstart problemen. Onderstaand mijn procedure voor plaatsen GPX bestanden van pocket queries op Garmin. Dan weet je absoluut zeker dat het altijd werkt. Verwijderen \SQL\ folder Verwijderen \EDM\ folder indien aanwezig Kopieren GPX bestanden naar \GPX\ Datum/tijd van alle bestanden in de \GPX\ folder zetten naar huidige datum/tijd (met een filemanager). Dus ook de waypoints en tracks Opnieuw opstarten, dan wordt altijd alles goed wordt ingelezen en afgebeeld De SQL folder kan ook worden gebruikt voor kaarten, dus die zou ik niet blindelings leeg maken. De SQL bestanden van kaarten, worden éénmalig ( alleen tijdens de installatie van een kaart )geïnstalleerd. Ik zet nieuwe caches altijd als volgt op mij 64s: -Delete waypoints ( via 'Waypoint' menu of via Tripmanager ) -GPS aansluiten op laptop via USB -Oude bestanden in ...\GPX\ verwijderen -Daarna de GSAK-export of de PQ files ( uitgepakt, dus 2 files per PQ ) kopiëren naar ...\GPX\ -USB uitwerpen/loskoppelen en GPS herstarten 7 mei 2022 bewerkt door Linkalovers
Aanbevolen berichten