Spring naar bijdragen

Qr code geocaching


Mdm

Aanbevolen berichten

Goedendag 

Ik wilde vragen is der ook een mogelijkheid om een qr geo caching te openen dat als je locatie vind dat je dan qr in scaned en dat je dan in lijst staat van gevonden in plaats van op papiertje je naam te zetten 

Mvg 

M.D.M

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo,

zover ik weet bestaat dat niet. Misschien is dat maar goed ook, want dan gaan foto's van de QR codes ( net zoals foto's van trackbles ) via het internet de wereld rond en kan iedereen vanaf de computer loggen, zonder ooit in de buurt van de cache te zijn geweest. En dat laatste is juist een verplichting.


Ps. er is wel een spelletje dat met QR codes werkt, namelijk Munzee.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee dat snap ik ja maar miss is der een codering die al bestaat dat die qr aleen werkt op die plaats 

Anders kan ik die misschien wel maken 

Maar doe munzee is te onbekend en teweinig players 

 

Ik wilde juist groot aanpakken meer dan 2 of plekken 

Door bijna heel Nederland maar dat is best lastig met al die logs bij houden 

En ook de log doosjes worden vaak gejat das echt niet grappig 

Maar tog erg bedankt 

 

M.v.g.

M.D.M

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Mdm:

Ik wilde vragen is der ook een mogelijkheid om een qr geo caching te openen dat als je locatie vind dat je dan qr in scaned en dat je dan in lijst staat van gevonden in plaats van op papiertje je naam te zetten

Wat je zoekt heet Munzee (daar mag je van Groundspeak, inc. DBA geocachen eigenlijk niet over spreken) Op https://www.munzee.com/download kun je de app downloaden. Als je daarna onderstaande QR code scant heb je meteen je eerste 50 punten binnen (en ik tien als ik het me goed herinner)

referencecode.png.2f19c43f40fa1b1da6bd043208e2acff.png

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door de jaren heen hebben velen zo'n idee gehad.

Loggen via internet op de een of andere manier.

Het mag niet (en staat ook in de richtlijnen)

Ter plekke je naam op papier schrijven (of een lichte variatie daarvan) in de container is een essentieel onderdeel van dit spelletje.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Sivota:

Door de jaren heen hebben velen zo'n idee gehad.

Loggen via internet op de een of andere manier.

Het mag niet (en staat ook in de richtlijnen)

Ter plekke je naam op papier schrijven (of een lichte variatie daarvan) in de container is een essentieel onderdeel van dit spelletje.

 

Nee zo ver ben ik ook al 

Maar zo als ik al zij ik kan niet door heel Nederland heen rijden dagelijks en veel van die dingen worden er gestolen en zo 

Maar ik weet nu dat het verboden is via internet en zo dus moet ik wat anders gaan bedenken 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, onderhoud hoort erbij (al lijken velen dat te vergeten).

Heel Nederland is ook niet de bedoeling (staat ook iets over in de richtlijnen).

Dat caches c.q. logrollen gestolen worden is ook zo, al heeft veel te maken met zorgvuldig de tijd nemen om een goede plek te vinden.

Verder raad ik elke geocacher aan  om niet teveel hooi op de vork te nemen.

Beter 1 goede en verzorgde cache dan 10 waardeloze en vieze caches...

 

bewerkt door Sivota
  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Sivota:

Tja, onderhoud hoort erbij (al lijken velen dat te vergeten).

Heel Nederland is ook niet de bedoeling (staat ook iets over in de richtlijnen).

Dat caches c.q. logrollen gestolen worden is ook zo, al heeft veel te maken met zorgvuldig de tijd nemen om een goede plek te vinden.

Verder raad ik elke geocacher aan  om niet teveel hooi op de vork te nemen.

Beter 1 goede en verzorgde cache dan 10 waardeloze en vieze caches...

 

Nee das allemaal natuurlijk logies 

Maar de project wat wij doen met 3 man is om de bruinevloot  ook onder de oog te brengen dus alle havens rond om de markermeer en IJsselmeer en waden zee willen we in elke haven wat leuks doen voor de schepen en gelijk voor ons als geo zoekers leuke plekjes aanbieden om even te ziten en genieten van mooi oud Nederland  deze schepen zijn rond de 100 jaar en worden bedrijgt met uitsterven en das natuurlijk niet leuk voor Nederland Nederland is engste land met zo veel platbodems van voor de oorlog en zo 

 

Maar ik ga eens kijken wat we kunnen doen zo ie zo heb ik al de script al af dat je allen op die pagina kan komen als je 30 meter in beurt bent van de geocaching daar buiten kom je er niet op dus kan je ook niet loggen 

Warom 30 meter in dat de gps niet 100% nauwkeurig is 

Maar ja helaas mag dat dus niet dus weer wat anders gaan bedenken 

 

Bedank allemaal voor jullie hulp en misschien tot geo hunting

 

Mvg 

M.d.m

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Mdm:

Maar ik ga eens kijken wat we kunnen doen zo ie zo heb ik al de script al af dat je allen op die pagina kan komen als je 30 meter in beurt bent van de geocaching daar buiten kom je er niet op dus kan je ook niet loggen 

Klinkt als een labcache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, labcaches zijn gewoon thuis vanachter je computer te loggen.

Ik ga niet vertellen hoe (ik heb al een paar ban's van Groundspeak, inc. DBA geocaching aan mijn broek) maar ik kwam er achter toen ik de adventures in mijn GPSr wilde zetten en googelde op wat het in het GSAK script staat.

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Mdm:

Maar de project wat wij doen met 3 man is om de bruinevloot  ook onder de oog te brengen dus alle havens rond om de markermeer en IJsselmeer en waden zee willen we in elke haven wat leuks doen voor de schepen en gelijk voor ons als geo zoekers leuke plekjes aanbieden om even te ziten en genieten van mooi oud Nederland  deze schepen zijn rond de 100 jaar en worden bedrijgt met uitsterven en das natuurlijk niet leuk voor Nederland Nederland is engste land met zo veel platbodems van voor de oorlog en zo 

Qua thema voor een serie geocaches lijkt me dit wel een mooi idee. Een beetje vergelijkbaar met de Geopoly-serie waarvan de tegels van het spel Monopoly als voorbeeld zijn genomen - om de geografische spreiding te verzorgen zijn wel ruim 20 verschillende cache-eigenaren.

Je kunt natuurlijk contact opnemen met een van de Nederlandse reviewers, dat je daar bijvoorbeeld 30 labcaches voor wilt gebruiken: https://wiki.groundspeak.com/display/GEO/Reviewers+voor+Nederland.  Een labacache kan immers desnoods op 100km afstand worden gelogd - al zie ik daar geen meerwaarde in.

Ik zou je aanraden er ook een paar fysieke caches (tradi, multi , puzzel) over maken. Zeker bij de laatste 2 soorten creëer je ook de gewenste attentie en aandacht op het onderwerp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...