Spring naar bijdragen

waypoints van labcaches bepalen


Biegstra

Aanbevolen berichten

Hallo,

Is er een mogelijkheid achter de waypoints van de labcaches t komen. Ik wil er meerdere door elkaar lopen ergens in een binnenstad. Via de app wordt dat een drama. Vooral de punten in mijn gps zetten kan een hoop schelen. Iemand een idee?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik weet zo geen oplossing. Wat je eventueel kunt doen, is thuis een route voorbereiden. Wanneer je in de app de labcaches opent en sterk inzoomt, kun je in veel gevallen de straatnamen lezen. Je zou dan zelf een volgorde kunnen bepalen, een soort plattegrond maken. Bij punten in een bos, werkt dat natuurlijk lastig.

Ik heb al wel een aantal labcaches gezien waarvan de Co de coördinaten geeft, bij een dergelijke wandeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel af en toe zitten de punten in de bonus, dan is het eenvoudig.

Alle andere keren zet ik de kaart in de app op Hybride View en start ik Google Earth op de pc. Door in de app op een waypoint in te zoomen en daarna dezelfde plek in Google Earth op te zoeken kan ik redelijk nauwkeurig een pinnetje zetten. Als ik alles gehad heb alles opslaan (kml of kmz)en importeren in BaseCamp. Omslachtig, maar het werkt wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de app Locus Map is dit heel eenvoudig als je die app hebt geïnstalleerd. In de Adventure app bij elk waypoint kiezen voor Locus Map en dan kun je die punten gewoon los opslaan. Je kunt in Locus Map ook een fictieve multi maken van een adventure lab met die afzonderlijke labs als waypoints. Als je dan in de zone bent ga je via Locus weer terug naar de Adventure labs. Koppeling gaat beide kanten op.

Maar zelf vind ik het vooral fijn in OSM (offline of online) of andere kaarten te navigeren ipv die standaard kaart van die Adventure Labs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Nog een paar mogelijkheden gevonden.

Laat naar het waypoint routeren met:

  • Google Maps: de app opent en je ziet de coördinaten. Wel in ddd.dddddd-formaat en geen N en E (negatief getal voor W en S), maar daar hebben o.a. BaseCamp (met Ctrl+T) en GSAK geen moeite mee. Heel af en toe zie je geen coördinaten maar wel een naam. Door op die naam te tikken krijg je wel weer de coördinaten.
  • c:geo: de app opent met de coördinaten als waypoint.
  • Er zullen vast wel meer apps zijn die dit kunnen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je van het ene waypoint naar het volgende de functie "pijl en ga" gebruikt op je GPS zit je er nooit ver naast naar de volgende. Maar dit kun je natuurlijk alleen gebruiken als je er een tegelijk doet. Maar dat is toch ook goed, die andere blijft heus nog wel even liggen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...