Spring naar bijdragen

Waarom toch die bonus bij een labcache?


Aanbevolen berichten

Labcaches zijn naar mijn idee zeker in deze tijd een mooie manier om digitaal te cachen zonder fysiek ergens aan te hoeven komen. Het is dus een andere vorm van geocachen die nog niet helemaal uitontwikkeld is heb ik ontdekt. Wanneer je een vraag juist hebt beantwoord verdwijnt de info die je voor de vraag had en opent zich een dagboekvermelding. Deze is mijns inziens bedoelt om extra informatie te geven van hetgeen waar de vraag over ging. Steeds vaker kom ik labcaches tegen waarbij er alleen bonus info in de dagboekvermelding staat. Naast het feit dat dit het idee van contactloos cachen omzeep helpt, wordt er mijns inziens een kans gemist door alleen die bonusinfo te geven terwijl de info van de vraag weg is (of in ieder geval niet meer te lezen). Daarnaast heb ik het idee van een bonus nooit goed begrepen. Een bonus is toch een extra omdat je iets hebt gepresteerd? Ik vind het geen prestatie om een cache te vinden maar gewoon leuk. Een bonus vind ik dan ook onzin. Ik ben benieuwd wat andere cachers hiervan vinden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

4 uur geleden zei Appie uit Delft:

Begrijp het niet, je vind een bonus onzin, maar je maakt je er wel druk over.

Ik maak me er druk om omdat de dagboekvermelding niet bedoelt is voor informatie voor een bonus, hoewel dat dus wel kan, maar om informatie te geven over de labcache waar je mee bezig bent. Met alleen bonus informatie is zo'n dagboekvermelding onzinnig als je gekozen hebt om digitaal en niet fysiek te geocachen. Bovendien mis je een kans om mensen interessante informatie te geven die het teruglezen waard is. Dat is niet zo bij info voor een bonus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Twentse Mug:

Ik vind een bonus best leuk. Bijvoorbeeld een trailtje met een bonus aan het eind. Ik zie het probleem niet en anders sla je die bonus gewoon over.

Het probleem zit ook niet zozeer in het feit dat er een bonus is en die sla ik ook over, maar dat de mogelijkheid om er iets leuks van te maken en in de dagboekvermelding wat meer informatie te geven als alleen die bonus informatie! Dat is gewoon een gemiste kans. Er zijn er gelukkig genoeg labcache-makers die deze mogelijkheid wel benutten, maar het gaat dus om hoe je mogelijkheden van de labcache al dan niet en waarvoor benut?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik vind de bonus meestal wel leuk. Het ligt er een beetje aan hoe deze aan de labcaches toegevoegd is. Ik heb nog maar een paar labcaches gedaan, dus kan nog niet echt meepraten. De bonussen die ik leuk vond, waren die die in de geest van de labcache waren, dus bijvoorbeeld de zesde Social Sofa nadat er al vijf bezocht waren of een fysieke cache in een mooi park nadat er al een paar mooie plekjes bezocht waren. Misschien had ik tot nu toe geluk, er waren mooie beschrijvingen/uitleg zowel bij de locaties/bonus.

Wat voor labcaches geldt, geldt ook voor overige caches. Het hangt van de CO af hoeveel informatie gegeven wordt, hoe de cachepagina aangekleed wordt etc. Is een trail een trail met steeds dezelfde pagina, of wordt er bij de caches informatie gegeven. Ik herinner me bijvoorbeeld nog een trail in Wassenaar, waar bij elke cahce uitleg werd gegeven over beroemde inwoners, bekende plekjes etc. Heel veel werk voor de CO, maar ik ben wel benieuwd hoevelel mensen echt alles lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is volgens mij geen verschil tussen een bonus en een bonus. De bonus bij labcaches valt waarschijnlijk alleen meer op, omdat het de enige fysieke cache is die je vindt nadat je verschillende digitale 'caches' hebt gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, het leuke van geocachen vind ik juist dat je een fysieke doos (of helaas steeds vaker) een kokertje vind. Net zoals dat je thuis op de computer met een fatsoenlijk toetsenbord je logje kunt schrijven.

Bij de "avonturen" is het allemaal virtueel en moet je je log op het "toetsenbord" van je telefoon schrijven. Daar maak ik me dus meestal snel van af.

Als je echt een compleet virtueel spelletje wilt spelen kan ik je https://www.munzee.com/ aan raden. Dan hoef je alleen QR codes te scannen.

Als je onderstaande QR code scant voordat je 50 punten hebt, krijg je er 50 munzee punten bij (en ik ook een stuk of tien)

referencecode.png.d9c316564b6be6ca956eb691d3c5b5de.png

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-9-2020 om 18:22 zei Flo van Co:

Ligt het niet aan de term "dagboekvermelding" m.a.w. is deze misschien wat ongelukkig vertaald misschien?

 

Dat ligt eraan wat er met de optie bedoeld wordt, maar inderdaad bij "dagboekvermelding" verwacht ik iets meer als alleen een bonuscode en als dat de bedoeling is, is de term wellicht niet gunstig gekozen.

 

16 uur geleden zei technetium:

Tja, het leuke van geocachen vind ik juist dat je een fysieke doos (of helaas steeds vaker) een kokertje vind. Net zoals dat je thuis op de computer met een fatsoenlijk toetsenbord je logje kunt schrijven.

Bij de "avonturen" is het allemaal virtueel en moet je je log op het "toetsenbord" van je telefoon schrijven. Daar maak ik me dus meestal snel van af.

Als je echt een compleet virtueel spelletje wilt spelen kan ik je https://www.munzee.com/ aan raden. Dan hoef je alleen QR codes te scannen.

Tc

Het leukste van geocachen is voor mij dat ik op bijzondere plaatsen kom, het liefst in de natuur maar met een mooi verhaal kan bebouwde omgeving ook erg leuk, leerzaam en mooi zijn. En of dat digitaal of fysiek is, hangt af van waar ik zin in heb.

Waarom een ander spel spelen? Geocachen bevalt mij prima. Alleen scannen om te scoren lijkt mij geen lol aan (heb van Muzee gehoord maar van wat ik er tot nu toe van weet boeit het me niet), maar goed je komt ook weer ergens. Bovendien ging het mij bij de labcaches juist om de informatie die kan gegeven worden in de dagboekvermelding, maar niet altijd goed benut wordt naar mijn idee. Overigens is de ruimte om een logje te schrijven ook vrij beperkt. Soms zou ik best wat meer verhaal kwijt willen. Dat kan dan bij zo'n fysieke bonus dan weer wel gelogd worden omdat daar meer ruimte voor beschikbaar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...