Spring naar bijdragen

Garmin kampt met grote storing


Peetee

Aanbevolen berichten

Ik vind het heel goed dat ze na zo'n aanval zo snel weer online zijn. We hebben het immers over terabytes aan potentieel corrupte data. En zo te zien ben ik niets kwijt.

Vanochtend heb ik mijn Vivoactive 3 weer kunnen synchroniseren. Het duurde bijna 10 minuten om vier dagen aan data te uploaden en daar zaten niet eens activiteiten bij.

Overigens, deze vier dagen geldt alleen voor de Connect-diensten. De prioriteiten lagen voornamelijk bij de InReach- en GarminFly-diensten, die al eerder weer functioneerden. Ook de andere diensten (Golf, Dive, enz.) werken weer.

Voor nu wel een beetje gammel, maar dat is een kwestie van tweaken en dat zal in een paar dagen wel over zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het duurt even voor alle gegevens via synchronisatie op de persoonlijke pagina te zien zijn.

Denk dat morgen alles (voor de gewone gebruiker zoals ik) weer als vroeger was en alle gegevens weer zichtbaar zijn.

We hebben vakantie dus de fiets en wandelschoenen staan al klaar en de Garmins zijn al opgeladen :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tweakers.Net: Garmin heeft miljoenen dollars aan ransomwarelosgeld betaald.


"...Garmin heeft meerdere miljoenen in dollars betaald om van de encryptie van zijn systemen af te komen. Dat meldt Sky News op basis van bronnen. Het bedrijf werd eerder getroffen door een ransomwareaanval en naar verluidt heeft het daar via een tussenpersoon losgeld voor betaald..."
BRON

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei regenboog2:

Jammer eigenlijk, want zo blijft het wel de moeite waard om aanvallen uit te blijven voeren.

Precies. Erg jammer dat ze hebben moeten betalen. Maar waarschijnlijk was dit voor hen toch de goedkoopste oplossing; hoewel de imago-schade natuurlijk ook groot is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang ze bij Garmin niet de echte oorzaak vermelden, dan kan iedereen zijn eigen verhaal de wereld in sturen. Hoe smeuïger het verhaal des te meer variaties er ontstaan.

Het zal het bedrijf Garmin wel direct en/of indirect een hoop geld gekost hebben om alles weer in orde te krijgen en het imago zal pas weer later weer terug opgebouwd worden.

Zelf heb ik wel een aantal apparaten van Garmin en mijn vertrouwen hebben ze nog steeds gezien de snelle manier van handelen om de site (Garmin connect) weer draaiende te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei harrie:

Zolang ze bij Garmin niet de echte oorzaak vermelden, dan kan iedereen zijn eigen verhaal de wereld in sturen. Hoe smeuïger het verhaal des te meer variaties er ontstaan.

Het zal het bedrijf Garmin wel direct en/of indirect een hoop geld gekost hebben om alles weer in orde te krijgen en het imago zal pas weer later weer terug opgebouwd worden.

Zelf heb ik wel een aantal apparaten van Garmin en mijn vertrouwen hebben ze nog steeds gezien de snelle manier van handelen om de site (Garmin connect) weer draaiende te krijgen.

Bij Garmin gaan ze nooit exact vertellen hoe & wat. Tevens is hoe meer publiciteit, hoe langer dit blijft 'hangen'. Dus van Garmin zal je alleen het hoognodige horen en liever zelfs dat niet.

Ik heb verder helemaal niets met Garmin, behalve een gps.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...