Spring naar bijdragen

Garmin kampt met grote storing


Peetee

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Het is wel lastig op deze manier om je smartwatch te synchroniseren. Het bedrijf is groot genoeg om hier een goede oplossing voor te vinden binnen afzienbare tijd.

Hopelijk dat de oudere gegevens wel bewaard gebleven zijn anders hebben we een hoop handwerk om alles weer in te voeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei harrie:

...Hopelijk dat de oudere gegevens wel bewaard gebleven zijn anders hebben we een hoop handwerk om alles weer in te voeren.

Er staat vast en zeker wel ergens in de kleine regeltjes, dat Garmin niet aansprakelijk is.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Linkalovers:

Er staat vast en zeker wel ergens in de kleine regeltjes, dat Garmin niet aansprakelijk is.

Dat is nu juist het grootste probleem van de meeste mensen. Men zoekt gelijk weer een zondebok. Iedereen weet dat gegevens kwijt kunnen raken op computers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Berenboot:

Je kunt je gegevens ook op je eigen computer bewaren, desnoods een backup op een externe schijf.
 

Gegevens worden privé natuurlijk wel zoveel mogelijk bewaard al bied dit geen garantie want de harde schijf van de laptop kan ook ineens de geest geven.. Een back-up (op welk medium dan ook) kan natuurlijk ook verloren gaan.

Niets is meer zeker in deze huidige digitale wereld.

Op de Garmin connect site zijn het dan maar simpele gegevens van een bepaalde activiteiten zoals wandelroutes of fietsroutes (voor particulieren).

Wat zal er gebeuren als bijvoorbeeld GC ineens offline is en men niet zeker is of alles nog goed komt en de gegevens bewaard zijn gebleven?

Als beheerder van Opencaching kan ik vertellen dat er elke nacht back-uppen gemaakt worden van de database op een server hier thuis en elders. Elke week wordt er een back-up gemaakt van de gehele site en op verschillende plekken bewaard (is dat nog veilig genoeg?).

Ik neem aan dat wereld bedrijven zoals GC en Garmin ook wel af en toe een back-up maken en op verschillende plekken veilig stellen.

bewerkt door harrie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei harrie:

...Ik neem aan dat wereld bedrijven zoals GC en Garmin ook wel af en toe een back-up maken en op verschillende plekken veilig stelle

Vaak gaat het om ongelooflijke grote hoeveelheden data, dat alleen hun eigen data op een backup komt.

Bij bedrijven zoals Google en Ziggo heb je per persoon makkelijk een mailbox van enkele Gb's, terwijl je voor die service eigenlijk niets betaald. Daarvan zijn dan ook zelden ( nooit ? ! ) backup's en mocht er een serverprobleem zijn en er is data weg, dan is de data ( inderdaad ) weg !

Over data dat spontaan weg is: Microsoft Outlook kampt met bug die automatisch e-mails verwijdert

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Linkalovers:

Dat is nu juist hetgeen waar mensen zich blind op staren maar toch enig gevaar met zich meebrengt.

Microsoft is de grootste en daarmee de beste???? Denk het niet. Als het fout gaat dan gaat het gigantisch fout. Zij bepalen niet voor mij welke mails er weggegooid mogen worden. Dat doe ik zelf wel. Linux is gratis en ik bepaal hoe of wat !!

Geocaching is de grootste (en nog betaald ook) maar als die site een probleem krijgt is (misschien) alles weg. Opencaching is gratis en doet zijn best om alle gegevens te bewaren maar daar willen de mensen schijnbaar niets van weten.

Voor de overstap naar Garmin gebruikte ik Polar. Polar was dan iets minder bekend maar had ook minder problemen. Nu ik over gestapt ben naar Garmin doen zich zulke zaken voor.

De grootte of bekendheid is toch niet altijd beter.

bewerkt door harrie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Garmin website is nog steeds down en zal dat ( verwacht ik ) nog wel een tijdje blijven.

Tweakers.Net: Bronnen bevestigen WastedLocker-ransomware en vraag om losgeld bij Garmin

"....Alhoewel Garmin het nog niet heeft bevestigd, stapelt het bewijs zich op dat het bedrijf is getroffen door een ransomware-aanval, waarbij de hackers om losgeld hebben gevraagd. De it-afdeling binnen Garmin zou tevergeefs hebben geprobeerd om het netwerk af te sluiten. Garmin zelf spreekt vooralsnog van een storing, maar..."

1362289850_Screenshot_2020-07-26BronnenbevestigenWastedLocker-ransomwareenvraagomlosgeldbijGarmin.png.aa6306b79763cd381e29a6d886006f43.png
 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Linkalovers:

De Garmin website is nog steeds down en zal dat ( verwacht ik ) nog wel een tijdje blijven.

Tweakers.Net: Bronnen bevestigen WastedLocker-ransomware en vraag om losgeld bij Garmin

          "
Alhoewel Garmin het nog niet heeft bevestigd, stapelt het bewijs zich op dat het bedrijf is getroffen door een ransomware-aanval, waarbij de hackers om losgeld hebben gevraagd. De it-afdeling binnen Garmin zou tevergeefs hebben geprobeerd om het netwerk af te sluiten. Garmin zelf spreekt vooralsnog van een storing, maar....
          "

Dat dit een groot bedrijf als Garmin overkomt zal toch voor veel bedrijven en organisaties (incl. overheden en regeringen) een wake-up call moeten zijn. Want de gevolgen kunnen enórm zijn!

De voordelen van automatisering/ICT zijn groot. Maar de risico's zijn dat ook. We hebben onszelf wel héél erg kwetsbaar gemaakt, ben ik bang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Peetee:

Dat dit een groot bedrijf als Garmin overkomt zal toch voor veel bedrijven en organisaties (incl. overheden en regeringen) een wake-up call moeten zijn. Want de gevolgen kunnen enórm zijn!

Als 'insider': al jaren wordt er op IT bezuinig. Alles outsourcen en de goedkoopste aanbieder wint. En IT is niet alleen computers/laptops e.d., maar ook netwerk en beveiliging. Dat op computers/laptops wordt bezuinigd, dat ziet iedereen. Maar als er één niet meer werkt, dan moet er een nieuwe komen, want een medewerken zonder kost geld. Dat de te gebruiken computers en laptops niet de nieuwste zijn, dat is niet erg. Dan maar wat meer wachten en langzamer werken, dát zie je tenslotte niet terug in de jaarcijfers.
Netwerken en beveiligingen draaien ( normaal gesproken ) 'jaren' door, zonder dat daar iemand echt naar kijkt en er geld aan uitgeeft. Het aankopen van nieuwe apparatuur, dat zie je wel terug in de jaarcijfers. Als er t.z.t. nieuwe computers/laptops moeten komen, is nog wel redelijk te onderbouwen. Maar het upgraden/kopen van netwerk/beveiligings apparatuur, daar zien weinig managers en bestuurders het nut van in, want het levert geheel geen ( zichtbaar ) geld op.
Was dat voor het grote 'boze' internet niet zo erg, tegenwoordig wel en dat moet bij managers en bestuurders geleerd worden. EN soms op de harde manier.

Als je alles outsourced aan de goedkoopste aanbieder, dan krijg je daar ook de bijbehorende kwaliteit voor terug.

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...