Spring naar bijdragen

Gc nummer 'vernieuwen'.


ikke

Aanbevolen berichten

Hoi.

Ik vraag me af, als je bv een Cache pagina hebt aangemaakt krijg je een GC nummer.

Maar als door omstandigheden het bv een  jaar duurt (of langer)  voordat je hem actief maakt, is het nummer 'oud'.

Mijn ervaring is dat als ik een alarm heb ingesteld voor nieuwe Caches  als die online komen, die niet reageert op 'oude' nummers.

Is dat aan te passen door een nieuw nummer te nemen ?

(weet niet of dat werkt, maar door bv een nieuwe Cache aan te maken met een 1 op 1 copie van de originele Cache en dan de oude met het oude nummer verwijderen)

Werkt zoiets ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ja dat werkt, maar is niet zinvol...

De melding die je krijgt bij het online komen is onafhankelijk van de GCcode; en wordt geactiveerd door de 'publish'-actie van de reviewer. Sommige systemen kijken echter ook naar de 'hidden'-datum. Deze kun je echter zelf aanpassen voordat je hem naar de review stuurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hmm.

Ik heb namelijk altijd dat gemaakte caches  met een oude datum (omdat hij bv niet eerder online kon, maar wel al langer terug is aangemaakt) niet oppoppen bij mij 'new caches notificatie'.

Dan komt er bij wijze van spreken bij de buren in de voortuin een cache online maar die zie ik dan niet omdat de aanmaak datum 'te oud' is.

 

Als je met een Cache opzetten/pagina opbouwen bezig bent kan het best zijn dat je namelijk pas na lange tijd er mee klaar bent.

Dan is het GC nummer en aanmaak datum al oud.

Of zijn daar andere manieren voor om je cachepagina al op te bouwen (met precies de zelfde .com layout !) ? ? ?

bewerkt door ikke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of de cache wel of niet opgepakt wordt als 'nieuwe' cache heeft niets met het cachenummer te maken.

De cachenotificaties van Geocaching.com worden alleen getriggerd doordat de reviewer een 'publish'note maakt op de cache. Daarbij is het gcnummer en de plaatsingsdatum onbelangrijk.

Sommige kaarten geven wel een indicatie van 'nieuwe' caches, maar die zijn dan weer alleen gerelateerd aan de 'plaatsingsdatum' van de cache.

Dus zorg voor het aanbieden van de cache dat je de plaatsingsdatum hebt aangepast; dat is voldoende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tnx.

Ik zie het ja.

Hoe bouwen jullie overige  lezers een een Cache(pagina) op ?

Eerst alles maken, plaatsen en dan een pagina aanmaken, of gelijktijdig en dan (multi bv) al Cache route bouwend/plannend de pagina ook maken en steeds aanpassen ?

Of nog anders ?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak eerst een ruwe opzet. Dan plaats ik de cache en eventuele fysieke waypoints.
De listing en de waypoints maak ik eerst in BaseCamp/MapSource en Kladblok (vroeger gebruikte ik Word, maar die maakt een puinhoop van html, dus dat doe ik liever handmatig).
Indien het een wherigo wordt, maak ik de cartridge.
Dan proeflopen, het liefst met iemand anders erbij voor opmerkingen en suggesties. Dit is ook meteen cache- en waypointcontrole.
De cachepagina maak ik altijd als laatste aan. Het liefst vlak voordat ik de cache aanbied.
Na publicatie verander ik de plaatsingsdatum naar de publicatiedatum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ikke:

Dus met al de html commandotjes en zo ?

Doet GC tegenwoordig niet zoiets met WYSWYG gedoe zonder kennis van HTML?

Misschien ben ik abuis, maar dacht zoiets ergens gelezen te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei harrie:

...WYSWYG...

Dat zou mij niets verbazen :lol1:. Dat is dan ook de reden dat het altijd fout gaat ^^. Persoonlijk heb ik liever WYSIWYG, dat geeft een veel beter resultaat :wistling:.


Sorry Harrie, ik kon het niet laten :beerchug:.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Linkalovers:

Dat zou mij niets verbazen :lol1:. Dat is dan ook de reden dat het altijd fout gaat ^^. Persoonlijk heb ik liever WYSIWYG, dat geeft een veel beter resultaat :wistling:.


Sorry Harrie, ik kon het niet laten :beerchug:.

Gut gut, een "I" vergeten :P We proberen allemaal een puntje op de "I" te zetten :107:

Ik ken je onderhand wel en zie dit als een positie reactie :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar het mij omgaat is maak je 'iets' in html (op wat voor manier dan ook) eerst en pas je hem aan naarmate je de wp's gaat plaatsen en wat tweaking doet.

Of bouw je je html pagina als  alles geheel klaar is, geplaatst (evt incl  wp's) toestemming bla bla   DAN pas op gc ?

Dit omdat je nog wel es dingen bijverzint (paar dagen later bv), opleukt en zo gedurende een opbouw van een pagina.

Lijkt me dat je dan als het dan al online staat het raar is als er opeens wat 'updatejes' in je cache pagina zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...