Spring naar bijdragen

Gc nummer 'vernieuwen'.


ikke

Aanbevolen berichten

Of je eerst de offline listing maakt of eerst alles plaatst maakt niet zo veel uit. Het gaat er om dat alles klaar en proefgelopen is als ik de cachepagina aanmaak en indien. En tijdens dat proeflopen is het natuurlijk handig om alvast een tijdelijke listing te hebben. Vaak krijg ik bij het proeflopen wat commentaar waar het beter kan en dat verwerk ik dan eerst. Bij het aanmaken van de cachepagina is dat 'tweaken' allang gedaan. Vergeet niet dat de route dan al minstens 3 keer is gelopen: bij de voorbereiding, bij het plaatsen en bij het proeflopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Die tijdelijke listing is gewoon een word documentje of zo waar je alle wp's  en vragen, sommen, puzzels e.d  in zet (ongeveer zoals het op de Cache pagina gaat komen)  ?

Zo ja, doe je bij die tijdelijke listing ook alle info die je normaal er bij zet (over het gebied of waar het ook is) ?  voor de proefloper ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, maar ik begrijp je probleem niet. In principe kun je gewoon een cache listing aanmaken, waarin je alle waypoints, vragen, etc aanmaakt. Een proefloper kun je gewoon een pdf-afdruk, maar ook een gpx-bestand sturen voor zijn gps of smartfoon. Als alles klopt, je toestemming hebt geregeld, (fysieke) waypoints in orde zijn, eindcache geplaatst, etc - ter review aanbieden.

Ja, je kunt ook alles in Word zetten, maar waarom niet meteen in de listing aanpassen? Die hoeft echt niet meteen in 1 keer geschreven te worden. Ik doe er ook wel eens een paar maanden over voor het klopt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok.

Ja ik heb geen idee hoe 'men' dit soort dingen doet.

Er wordt altijd leuk uitgelegd door gc, je doet dit en dit en dan dat.

Maar vaak is het in de praktijk inderdaad niet 1,2,3 gedaan.

(En je dus waarschijnlijk inderdaad een pagina aan maakt het daar in allemaal aanpast en verandert als dat nodig is.)

 

Ben gewoon benieuwd hoe de ervaren leggers zoiets nu eigenlijk daadwerkelijk doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het belangrijkste lijkt mij vooral één of meerdere plekken die je interessant en/of mooi vindt om aan andere mensen te tonen.
Daarna komt het idee / inspiratie om daar een geocache van te maken.

Met eventuele hobbels zoals andere geocaches cq waypoints die zorgen dat je daar geen fysiek waypoint/cache kunt leggen.
Of toestemming krijgen - een plek kan nog zo mooi zijn, maar als de grondeigenaar geen pottekijkers wilt hebben ...
Soms kun je er een mouw aannaaien, soms ook niet.

Praat met wat medecachers uit de regio, die al ervaring hebben met caches leggen (normaliter makkelijk bij een event, nu eerder digitaal).

Succes bij het uitwerken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...