Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Op 5-4-2021 om 14:13 zei Team Professor X:

Nu wil het feit dat er in het veld helemaal geen QR-code op het startpunt te vinden is. Ik kan ook niet de befaamde drie regels vinden waar je codes in moet vullen om te kunnen beginnen. De cache eigenaar kan me niet helpen en werkt zelf met een apple-foon.

Gisteren voor het eerst in heel lange tijd een Wherigo gedaan.

Daar was ook op het eerste vraagpunt eerst een opmerking over een QR-code. Bleek dat je op een nauwelijks zichtbare invulregel ""ok" moest typen. Waarna eindelijk het echte vragenspel kon beginnen - niet echt een pretje met de koude poolwind die op het moment woei.

• Leuk 1
Geplaatst

De wheryougo app heeft de onhandige eigenschap om te vragen naar een QR code. De makers vonden dat destijds een handige toevoeging, maar in de praktijk blijkt het erg verwarrend te zijn.

Bij de QR-code knop staat echter ook gewoon een (bijna niet zichtbare) invulregel. Als je die aanklikt, kun je daar gewoon het antwoord invullen.
Hier dus het dunne lijntje vlakboven de QR-code knop:

Screenshot_20201108-163641_WhereYouGo.th

• Leuk 1
  • 11 months later...
Geplaatst

Ik probeer weer eens een Wherigo te doen, maar krijg 'm nu niet eens geopend. Of de .gwc file nou in de standaard map Download staat, of in een dedicated map Wherigo, dat maakt allemaal niets uit. De WhereYouGo app ziet 'm gewoon niet. Herinstallatie van WhereYouGo helpt ook niet.
Opvallend is dat in die map Download allerlei bestanden staan, maar bij het selecteren van de 'Wherigo map' ziet ie alleen de .png files.

Ideeën?

Ik heb een Samsung Galaxy S20FE, Android 127c8d7a8fa826ababd55c2ffd82445fcf.jpg

• 5 months later...
Geplaatst
Op 7-3-2022 om 19:15 zei Genhenk:

Ik probeer weer eens een Wherigo te doen, maar krijg 'm nu niet eens geopend. Of de .gwc file nou in de standaard map Download staat, of in een dedicated map Wherigo, dat maakt allemaal niets uit. De WhereYouGo app ziet 'm gewoon niet. Herinstallatie van WhereYouGo helpt ook niet.
Opvallend is dat in die map Download allerlei bestanden staan, maar bij het selecteren van de 'Wherigo map' ziet ie alleen de .png files.

Ideeën?

Ik heb een Samsung Galaxy S20FE, Android 127c8d7a8fa826ababd55c2ffd82445fcf.jpg

Ik heb een soortgelijke ervaring

Op een nieuwe android smartfoon (Samsung Galaxy A13) heb ik WhereYouGo geinstalleerd - toegang tot media & bestanden en locatie toegestaan.
Welke soort cartridge moet ik dan kiezen als download ? Voorlopig Pocket PC gekozen.

Ik zie bijvoorbeeld fata morgana.gwc ook in mijn Download-folder staan (als ik via Mijn bestanden kijk).
Maar WhereYouGo ziet die niet, ondanks dat ik via Instellingen de download-folder als bron voor cartridges heb aangegeven.

Hopelijk kan iemand mij de goede richting wijzen?

met vriendelijke groet,
Birdie.NL

Geplaatst

De oplossing lijkt te zijn: via Instellingen > Apps > Standaard app > Links openen > Koppeling in apps openen aanzetten en vervolgens bij WhereYouGo toestaan dat links van www.wherigo.com zijn toegestaan.
Dan worden de cartridges bij downloaden van die site goed neergezet.

Idem had ik een probleem om een offline-kaart te kunnen gebruiken.
Handmatig een map /Android/media/menion.android.whereyougo/maps aanmaken en daar het bestand netherlands.map van http://ftp-stud.hs-esslingen.de/pub/Mirrors/download.mapsforge.org/maps/v3/ neerzetten (nb kaarten in v4 of v5 worden niet ondersteund).

• Leuk 2
  • 2 months later...
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...