Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Geacht forum,

Ik heb toestemming van de gemeente mijn cache aan een hek in de publieke ruimte te plaatsen.
Aangezien zij de eigenaar zijn van dat hekwerk heb ik me te houden aan hun voorwaarden.
De "belangrijkste" waar ik tegenaan loop is de bevestiging van het nestkastje aan de houten schutting.
Ik mag de schutting niet beschadigen door er gaten in te boren, iets er aan vast schroeven of spijkers in te slaan.

Mijn cache is gebaseerd op vliegbewegingen en het ligt voor hand om daar een nestkastje voor vogels als container te gebruiken.

Heeft iemand goede ideetjes om de container en daarmee recht te doen aan de plaatsingsvoorwaarden?
Maar dan wel dat die er niet vanaf valt of kan wegwaaien bij de minste of geringste stevig windvlaag.
Helaas ben ik al "beroofd" van een cache-behuizing door muggles, dat zou ik graag niet weer willen meemaken.

Geplaatst

Hallo Red.Tulip,

Ik denk dat de beste manier om een cache muggle-proof te maken nog altijd is is om deze te verstoppen:
- op een plek waar hij niet snel per ongeluk gevonden wordt, en
- op een plek waar cachers de cache ongezien en ongestoord kunnen loggen.

Het is misschien niet altijd even gemakkelijk een dergelijke plek te vinden, maar het is volgens mij de beste manier om je cache tegen vernielingen te beschermen.

Geplaatst

Je zou een lat aan de achterzijde van het hek kunnen maken en een lange bout waarmee je het nestkastje aan de lat vasttrekt met het houten hek ertussen.
Ik neem aan dat het geen volledig gesloten hekwerk is. Anders wordt het inderdaad lastig.

• Leuk 1
Geplaatst

Als je een boom in de buurt hebt zou je hem uit het zicht kunnen vastmaken met een ijzerdraad rondom de boom. Vogelhuisje aan een boom blijven ze meestal niet gestolen.

Geplaatst

Gebruik plantenbak ijzers om het vogelhuisje aan de schutting of het hek te hangen.

Misschien kun je met tie wraps de constructie wat beter vast zetten.

Geplaatst
Op 2/6/2020 om 9:32 PM zei Peetee:

Hallo Red.Tulip,

Ik denk dat de beste manier om een cache muggle-proof te maken nog altijd is is om deze te verstoppen:
- op een plek waar hij niet snel per ongeluk gevonden wordt, en
- op een plek waar cachers de cache ongezien en ongestoord kunnen loggen.

Het is misschien niet altijd even gemakkelijk een dergelijke plek te vinden, maar het is volgens mij de beste manier om je cache tegen vernielingen te beschermen.

Misschien ook wel een extra toevoegingen, zeker als deze op een wat drukkere locatie ligt:

• zorg er voor dat hij door cachers wel snel gevonden kan worden.
  • een goede hint en/of spoilerfoto's zijn daarbij ook geen overbodige luxe

Hoe langer cachers op een plek blijven ronddolen, hoe groter de kans is dat hij gespot wordt.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...