Spring naar bijdragen

Hoe coordinaten?


Tychelonius

Aanbevolen berichten

Heyhey, na ongeveer 20 geocaches heb ik een cache geplaatst, met de coordinaten van google, meerdere mensen hebben de cache gevonden maar vandaag niet. Ik kreeg een bericht van iemand die zei dat de locatie zo´n 10 meter de verkeerde kant op is van ¨het nulpunt¨(kan iemand me uitleggen wat dat is?) zelfs met een tweede team met een gps ook. Hoe krijg ik goede coordinaten?

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Door er een aantal keren naar toe te lopen, en dan steeds het coördinaat op te slaan. Daarna middel je de opgeslagen coordinaten uit, en probeer je of je met die laatste "gemiddelde" coördinaten inderdaad vlak bij de cache komt.
Liefst vraag je daarna iemand anders, met een andere gps/smartphone, waar ie uitkomt met dat coördinaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GPS’en hebben afwijkingen en die kunnen oplopen tot 10 meter. Dus dat kan het geweest zijn. 
 

Met het nulpunt wordt de plek van je cache bedoeld —> 0 meter van de GPS af. 
 

Inderdaad kun je het beste een aantal keer met een GPS / liefst meerdere GPS’en naar de cache lopen en de coördinaten vergelijken en dan een “gemiddelde” nemen. 
 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens is de geocaching community van mening dat je beter wat langer kunt wachten met het plaatsen van je eerste cache. Doe wat meer verschillende types Geocaches, en kijk eens welke veel favorites krijgen, en waarom.
Probeer wat meer technieken uit (hogere moeilijkheidsgraad en/of terreinwaardes), en vorm je dan een idee wat jouw cache de moeite waard maakt.

Ik wil je er vast op voorbereiden dat er hier een paar mensen op dit forum zitten die erg geïrriteerd kunnen reageren op je post, vanwege bovenstaande. Niets van aantrekken, veel plezier van je cache!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met enige humor en overdrijven is deze jongeling lekker bezig

image.thumb.png.5f05cace772a62c454919eb7f5f70033.png



in het kenniscentrum staat een hele duidelijke beschrijving hoe je kan inmeten, zelfs met een telefoon

Barny
(geocachend vanuit de geest van het spel) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 hours ago, barny said:

met enige humor en overdrijven is deze jongeling lekker bezig

image.thumb.png.5f05cace772a62c454919eb7f5f70033.png



in het kenniscentrum staat een hele duidelijke beschrijving hoe je kan inmeten, zelfs met een telefoon

Barny
(geocachend vanuit de geest van het spel) 

"ongeveer 20 geocaches" Ja nouja 3 ligt toch bij 20 in de buurt? ; ) Nee grapje deze jongeling op geocaching.com en in het echt komt daar vast wel binnenkort in de buurt, heb in ieder geval wel al mijn creativiteit op mijn eerste cache los gelaten. Ben ook van plan om premium te halen wanneer het ietsjes beter weer word na de winter

bedankt trouwens nog, had inderdaad op een Engels forum na wat zoeken ook al wat gevonden met gemiddelden.

 

 

bewerkt door Tychelonius
Link naar opmerking
Deel via andere websites

je cachepagina zag er goed uit, veel beter dan ik wel eens zie van hoegenaamd volwassen mensen die duizenden cache's langs een weg hebben geraapt en tientallen langs een andere weg hebben gestrooid, 
de plek en de aanleiding is ook over nagedacht, de uitvoering van je cache kan natuurlijk stukken beter, maar daar ben jij en alle mensen die op een lege plek de boel hebben gesloopt,  ook al achter gekomen 
wel een beetje jammer van de vele onzinnige attributen op de pagina, en zou je echt een kind van 3 zo langs de kant van het water willen laten struinen,,,,, 
geen idee waarom jij 30 euro wil weggooien om premium te worden, er liggen nog genoeg leuke cache's van geocachers die wél weten dat Geocachen Voor Iedereen geschikt is dus ze ook voor iedereen op beschikbaar houden,
de geocaching onwaardige sneue egoïsten die hun cache's alleen voor de betalende groep bezocht wil laten worden verdienen jou en iedereen hun bezoek gewoon niet, die weggegooide zooi zijn meestal geen haar beter dan een geocache van iemand die wel het begrip "voor iedereen" begrijpt en navolgt

jij als rookie heb bij mij al een pluspunt, ik hoop dat je dat ook waar kan blijven maken :) 

Barny
(geocachend vanuit de geest van het spel) 

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Genhenk:

Ik wil je er vast op voorbereiden dat er hier een paar mensen op dit forum zitten die erg geïrriteerd kunnen reageren op je post, vanwege bovenstaande. Niets van aantrekken, veel plezier van je cache!

Zo is dat! Gewoon genieten van je nieuwe hobby! :yes:B)

Maar aan de andere kant is het ook goed om te leren van de mening van andere mensen. En als je wat langer met je nieuwe hobby bezig bent ga je zul je ook vast gaan ontdekken dat je een aantal zaken misschien beter kunt doen. Doe ook daar je voordeel mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Tychelonius:

 Hoe krijg ik goede coordinaten?

Naast de goede tips van hierboven is het ook altijd goed om je gps of smartphone even de tijd te gunnen voor een goede positiebepaling. Dus gewoon even een minuutje of drie bij de cache neerleggen voordat je de coördinaten van het waypoint bepaalt.

Overigens vind ik een afwijking van 10 meter helemaal niet zo bijzonder. Daar zul je als zoekende geocacher gewoon rekening mee moeten houden. En bovendien: hij wordt gevonden toch? Dus zo moeilijk en spannend is het blijkbaar helemaal niet! :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minutes ago, Peetee said:

Naast de goede tips van hierboven is het ook altijd goed om je gps of smartphone even de tijd te gunnen voor een goede positiebepaling. Dus gewoon even een minuutje of drie bij de cache neerleggen voordat je de coördinaten van het waypoint bepaalt.

Overigens vind ik een afwijking van 10 meter helemaal niet zo bijzonder. Daar zul je als zoekende geocacher gewoon rekening mee moeten houden. En bovendien: hij wordt gevonden toch? Dus zo moeilijk en spannend is het blijkbaar helemaal niet! :rolleyes:

Op Engelse fora werd nog de tip gegeven om de locatie bepaling hulp met wifi en bluetooth(waardoor je locatie op een vast punt word gezet) uit te zetten. De geocache werd niet door het team gevonden maar dat komt misschien/hoop ik omdat ze niet verwachten dat de cache in het water ligt en de cache best slecht te zien is, niet omdat de coördinaten 10 meter de verkeerde kant op zitten hoop ik.

 

nog een rookie vraagje. Moet de locatie precies op de locatie van de cache of mag het ook op het kunstwerk zelf dat paar meter van de cache af ligt? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Tychelonius:

1. Op Engelse fora werd nog de tip gegeven om de locatie bepaling hulp met wifi en bluetooth(waardoor je locatie op een vast punt word gezet) uit te zetten.

....

2. De geocache werd niet door het team gevonden maar dat komt misschien/hoop ik omdat ze niet verwachten dat de cache in het water ligt en de cache best slecht te zien is, niet omdat de coördinaten 10 meter de verkeerde kant op zitten hoop ik.

....

3. nog een rookie vraagje. Moet de locatie precies op de locatie van de cache of mag het ook op het kunstwerk zelf dat paar meter van de cache af ligt? 

1. Dat is zeker een goede tip!

2. Zou kunnen inderdaad. Maar misschien kun je daarvoor een aanwijzing  in de hint opnemen. Dan worden de bezoekers een beetje in de juiste richting geduwd.

3. Je probeert altijd wel zo goed mogelijk de juiste plaats van de cache zelf te bepalen. Maar ook hier kan een hint helpen, bv. door hierin aan te geven dat de cache zo'n 2-4 meter vanaf het kunstwerk ligt. Dat helpt cachers al aanzienlijk.

Ik weet niet om wat voor kunstwerk het hier gaat, maar zaken in de omgeving van de cache kunnen ook al invloed hebben op de juiste plaatsbepaling. Zo is het bv. vrij moeilijk om in de omgeving van een brug, onder hoge bomen of gebouwen een accuraat stel coördinaten te vergaren.

Maar ook hier geldt weer: daar moeten ook de geocachers rekening mee houden! Je hoeft ze niet alles op een presenteerblaadje aan te leveren ... ;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij een traditioneel MOET de geocache op de coördinaten liggen die boven de pagina staat, 
lees eens voor de gein Help CenterHide a cache  

een duidelijke hint op de daarvoor betreffende plaats is noodzakelijk om de omgeving te vrijwaren van mensen die de boel slopen als ze de cache niet in 5 seconden kunnen vinden, daar bescherm je de natuur mee, help je de geocachers, vallen de zoekende mensen niet op bij niet geocachers die vervolgens jou cache gaan slopen/meenemen/politie bellen 

1 uur geleden zei Peetee:

Je hoeft ze niet alles op een presenteerblaadje aan te leveren ..

waarom zou je het niet!
als mensen de onjuiste indruk hebben dat geocachen vooral zoeken (en daarbij de boel slopen) is, dan lezen ze de hint toch niet 
ze hoeven de hint niet te ontcijferen,,,

Barny
(geocachend vanuit de geest van het spel) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Tychelonius:

nog een rookie vraagje. Moet de locatie precies op de locatie van de cache of mag het ook op het kunstwerk zelf dat paar meter van de cache af ligt? 

De locatie moet op het plekje van de cache zijn. Daar wordt immers ook gezocht.

Mocht je een multi maken dan is het raadzaam om het parkeer coördinaat te gebruiken die bovenaan de pagina staat. Handig voor de mensen die met Tomtom naar jouw cache navigeren.

Harrie
(Geocachend met Opencaching zonder gezeur)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei harrie:

Mocht je een multi maken dan is het raadzaam om het parkeer coördinaat te gebruiken die bovenaan de pagina staat. Handig voor de mensen die met Tomtom naar jouw cache navigeren.

Helaas iets foutieve/achterhaalde informatie.

Bij een Multicache moet het paginacoordinaat tegenwoordig het eerste waypoint van de cache zijn. Dit omdat er bijvoorbeeld ook mensen zijn die met de fiets komen en helemaal niets te zoeken hebben op het parkeercoordinaat.

Uiteraard is het wel handig om een parkeercoordinaat toe te voegen in de additinal waypoints.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...