Peetee Geplaatst 9 januari 2005 Geplaatst 9 januari 2005 Maar veel van de wandelingen worden in een ander formaat aangeboden, bv. op GPS-tracks, .trk Ik denk dat je met de Quest voorlopig nog even last hebt van het feit dat de Quest nog zo'n nieuw apparaat is, en de makers van de programma's hiermee nog geen rekening houden. Maar wil je weten hoe je op dit moment het beste met tracks (.trk) bestanden om kunt gaan, dan zou ik hier eens kijken.
Ringeling Geplaatst 9 januari 2005 Geplaatst 9 januari 2005 (bewerkt) Maar veel van de wandelingen worden in een ander formaat aangeboden, bv. op GPS-tracks, .trk Ik denk dat je met de Quest voorlopig nog even last hebt van het feit dat de Quest nog zo'n nieuw apparaat is, en de makers van de programma's hiermee nog geen rekening houden. Maar wil je weten hoe je op dit moment het beste met tracks (.trk) bestanden om kunt gaan, dan zou ik hier eens kijken. <{POST_SNAPBACK}> Ja, die optie had ik ook al gelezen in een ander draadje. Maar ik vind dit geen optie hoor. Veel te omslachtig om telkens te doen. Dat MOET TOCH VEEL GEMAKKELIJKER kunnen? 9 januari 2005 bewerkt door hiker
Peetee Geplaatst 9 januari 2005 Geplaatst 9 januari 2005 Dat MOET TOCH VEEL GEMAKKELIJKER kunnen? Helaas, nog niet.
Tornado Bram Geplaatst 9 januari 2005 Geplaatst 9 januari 2005 (bewerkt) Krijg tig keren java script error op het downloaden van de waypoints. Maar hij heeft het wel gedaan. Moest alleen nog een optie opzitten dat hij de caches die je al gelopen hebt weghaalt. 9 januari 2005 bewerkt door Tornado Stiens
schatzoeker Geplaatst 10 januari 2005 Geplaatst 10 januari 2005 Krijg tig keren java script error op het downloaden van de waypoints. Maar hij heeft het wel gedaan. Moest alleen nog een optie opzitten dat hij de caches die je al gelopen hebt weghaalt. <{POST_SNAPBACK}> Heb je Java Virtual Machine wel geinstalleerd?
Tornado Bram Geplaatst 10 januari 2005 Geplaatst 10 januari 2005 Krijg tig keren java script error op het downloaden van de waypoints. Maar hij heeft het wel gedaan. Moest alleen nog een optie opzitten dat hij de caches die je al gelopen hebt weghaalt. <{POST_SNAPBACK}> Heb je Java Virtual Machine wel geinstalleerd? <{POST_SNAPBACK}> dat denk ik niet
Ringeling Geplaatst 17 januari 2005 Geplaatst 17 januari 2005 Dat MOET TOCH VEEL GEMAKKELIJKER kunnen? <{POST_SNAPBACK}> Helaas, nog niet. <{POST_SNAPBACK}> Ik vond op internet Easy MPS. Dit programma moet overweg kunnen met .loc en .gpx files en easygps files, zodat deze ook te gebruiken zijn in mapsource. Dit zou het probleem kunnen oplossen. Heeft iemand al ervaring met EasyMPS? Zie: http://www.iancowley.co.uk/caching/
Kruimeldief Geplaatst 17 januari 2005 Geplaatst 17 januari 2005 (bewerkt) Ik vond op internet Easy MPS. Dit programma moet overweg kunnen met .loc en .gpx files en easygps files, zodat deze ook te gebruiken zijn in mapsource. Dit zou het probleem kunnen oplossen.Heeft iemand al ervaring met EasyMPS? Nee, maar waar het voor bedoeld is, is bijna niet meer nodig Easy MPS is een file merger en een file converter. Mergen van files, dus aan elkaar knopen van verschillende files is leuk, maar niet echt nodig. .loc files en .gpx files worden in Easy MPS geconverteerd en dus omgebouwd naar mps files zodat je ze direct in Mapsources kunt inlezen. EasyGPSfiles ken ik niet. Volgens mij zijn dat de .loc en de .gpx files De laatste versie van Mapsource kan dit al bijna zelf. Gewoon de laatste versie (6.5) downloaden van de site van Garmin en deze kan in ieder geval ook alle .gpx files gewoon rechtstreeks lezen. Als je een file in Mapsource wilt laden dan kun je nu gewoon kiezen uit .gpx of mps en nog een zooi andere formaten. Nog geen .loc files, maar, worden die nog wel gebruikt? Ik ken geen cacher meer die niet de pocketqueries download in .gpxformat Voor de locfiles kun je dan wel programma's als EasyGPS, ExpertGPS (de retailversie van easygps), Gartrax, GSAK en de wereld andere programma's gebruiken om .loc te converteren. Natuurlijk kan dat ook met EasyMPS, maar of je ze nu in het ene moet downloaden en dan u[loaden naar Mapsource of in de andere downloaden en dan weer uppen maar Mapsource, dat blijft volgens mij evenveel handlingen O ja, downloaden van 6.5 kun je HIER dus gewoon doen. 27 februari 2005 bewerkt door Kruimeldief
Kruimeldief Geplaatst 17 januari 2005 Geplaatst 17 januari 2005 (bewerkt) een GAR Trax (wat ik niet kan vinden). Vreemd. Dan vraag ik me af waar je zoekt en hoe je zoekt. Als je het aan google vraagt is het al bij de allereerste hit raak. Google/Gartrax De eerste hit is de site van Pieter in het Nederlands, de 2e hit is de site van Pieter in het Engels en de 3e hit is ons aller forum hier met een draadje over GarTrax en de problemen die je kunt krijgen op .com als je er complete cachepagina's met foto's mee gaat downloaden.... 27 februari 2005 bewerkt door Kruimeldief
De Hammenaartjes Geplaatst 31 januari 2005 Geplaatst 31 januari 2005 Wie kan mij helpen met het volgende probleem? Loc files in easy gps zetten en dan naar de legend is geen probleem. Maar als je multicache doet heb je vaak alleen maar de parkeerplaats als wpt. Hoe kan ik de cache gegevens lezen en eventueel opslaan op een laptop zodat je op vakantie geen honderd velletjes met caches hoeft uit te printen.
Camelion Geplaatst 31 januari 2005 Geplaatst 31 januari 2005 Wie kan mij helpen met het volgende probleem? Loc files in easy gps zetten en dan naar de legend is geen probleem. Maar als je multicache doet heb je vaak alleen maar de parkeerplaats als wpt. Hoe kan ik de cache gegevens lezen en eventueel opslaan op een laptop zodat je op vakantie geen honderd velletjes met caches hoeft uit te printen. <{POST_SNAPBACK}> Premium member worden van geocaching.nl en dan kun je je bestanden met de hele rimbim van 500 caches per keer laten toesturen.
De Hammenaartjes Geplaatst 31 januari 2005 Geplaatst 31 januari 2005 Oke je wordt premium member. Maar hoe lees je de gegevens dan, ik bedoel met welk programma of viewer.
LTeunis Geplaatst 31 januari 2005 Geplaatst 31 januari 2005 Oke je wordt premium member.Maar hoe lees je de gegevens dan, ik bedoel met welk programma of viewer. <{POST_SNAPBACK}> Alles wat je wil kan met GSAK op PC en GPXSonar op PPC. Even goegelen of zoeken in dit draadje. lteunis
De Hammenaartjes Geplaatst 26 februari 2005 Geplaatst 26 februari 2005 Het zal wel aan mij liggen, maar als ik op .com naar Nederlandse caches zoek en ze selecteer en ik wil ze downloaden dan kan ik ze alleen maar als .loc file downloaden. Ik ben premium member, dus zou ik gpx files moeten kunnen downloaden. De enige manier die ik weet om gpx files te kunnen downloaden is per cache. Wat doe ik verkeerd? want ik heb begrepen dat je per 500 kunt downloaden.
Peetee Geplaatst 26 februari 2005 Geplaatst 26 februari 2005 (bewerkt) Volgens mij kun je alleen .gpx-bestanden ontvangen via de pocket-query pagina waar je de beschikking over krijgt als premium member. Hierbij kun je zelf specificeren van welke (soorten) caches de beschrijving wilt ontvangen. Op de .com staat er dit over: Pocket Queries: This is a great service for people who like to spontaneously geocache, have limited access to the Internet, or just want a more precise list of geocaches based on their personal search criteria. As a Premium Member you can now download custom queries of geocaches and download them in eBook format to your PDA! You also receive a LOC or GPX file to upload to your GPS using the freely available EasyGPS software, or view them in various applications that support GPX and/or LOC. Queries can be customized to search by cache type, ones you haven't found, caches hidden between dates, and many other alternative search methods. It's like having a copy of Geocaching.com in your pocket . Up to 5 Queries can be generated as often as on a daily basis, and are emailed directly to your in-box. You can download an example of an eBook file here (You will need a copy of Mobipocket Reader in order to view. It's free!) 26 februari 2005 bewerkt door Peetee
Aanbevolen berichten