Spring naar bijdragen

Vreemde coordinaten x 12345678 y 12345678


killerbunny

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

mijn eerste post en gelijk een probleem. Tijdens een multicache kwam ik op een gegeven moment 2 coördinaten tegen waar ik tot op heden niks mee kan.

Er stond vermeld X 5751xxxx en y 0800xxxx. (Ik vind het niet netjes om de volledig coördinaten hier neer te zetten.)

Ik kan er geen soep van maken. Geen RD, WSG of ander bekend format welke ik ken. Het lijkt wel een plaatsbepaling maar dan weet ik ook niet vanuit waar deze is.

Iemand ervaring met 2 coordinaten van 8 cijfers elk? Wie kan mij vooruit helpen.

Groetjes,  Martijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nope,  was in Nederland.  Heb de cacheowner al veel vragen gesteld. Was een pittige route.  Ik dacht dat sommige mensen deze misschien eerder tegen zijn gekomen.

Als dat niet zo is zal ik de CO toch maar eens om een hint vragen.  Is het laatste punt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei killerbunny:

Hoi allen,

mijn eerste post en gelijk een probleem. Tijdens een multicache kwam ik op een gegeven moment 2 coördinaten tegen waar ik tot op heden niks mee kan.

Er stond vermeld X 5751xxxx en y 0800xxxx. (Ik vind het niet netjes om de volledig coördinaten hier neer te zetten.)

Ik kan er geen soep van maken. Geen RD, WSG of ander bekend format welke ik ken. Het lijkt wel een plaatsbepaling maar dan weet ik ook niet vanuit waar deze is.

Iemand ervaring met 2 coordinaten van 8 cijfers elk? Wie kan mij vooruit helpen.

Groetjes,  Martijn

Qua getallen vallen X en Y buiten de grenzen van de Nederlandse grid (Rijksdriehoek).

Maar wellicht is een buitenlandse grid (of plane) gebruikt: Brits, Amerikaanse, Frans, etc.
Dat zou verklaren waarom er 2x8 cijfers zijn vermeld.
Of is er in feite 2x5 cijfers bedoeld - dan kun je zo je WGS84 notatie aanvullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-3-2018 om 4:13 PM zei killerbunny:

.....Tijdens een multicache kwam ik op een gegeven moment 2 coördinaten tegen waar ik tot op heden niks mee kan.....


Blijkbaar is het oplossen van deze opdracht moeilijker dan gedacht. Wat is de moeilijkheidsgraad van deze multi?

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...