Spring naar bijdragen

Nieuwe Website / Verhuizing


Peetee

Aanbevolen berichten

Het is nog wat wennen en rondkijken. Alle begin is moeilijk, maar fris oogt het zeker. Dus alle lof voor de bouwers.

 

Een punt om op te lossen:
ik log in met onthouden aangevinkt maar blijf, als ik later terug naar de homepage ga, de opties aanmelden/inloggen zien en het introfilmpje. Dan wil ik graag direct (naar believe) het laatste nieuws, de laatste forumberichten en/of de laatste nieuwe caches zien. Dat zorgt dat je als herhaald bezoeker terugkomt.

 

Algemeen op pagina's: het grijsblok met de gecentreerde pagina-titel vreet veel kostbare schermruimte. Kan het grijs niet weg en de titel naar het begin van de inhoud (content)

In de chat:

- kan de lijst Chat users niet dynamisch ververst worden. Nu moet ik na aangeven naam alsnog de pagina verversen om te zien dat ikzelf een van de chat users ben.
- het kopje Chat users zou ik noemen: Aanwezig of Nu in de chat
- het venster is klein in vergelijking met de vorige versie (inmiddels verbeterd :notworthy: )

 

met vriendelijke groet,
Birdie.NL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo Peetee

Daar had ik ook gekeken. De aanwijzigingen gevolgd (wieltje, beveiliging, historie wissen en daarbij de tijdelijke bestanden, cookies etc aangeklikt ). Daarna wordt aangegeven dat de browshistorie verwijderd is.

Vanmorgen nog een keer geprobeerd, vinkjes weer aangezet, maar hetzelfde resultaat. Nu heb ik op computergebied twee linkerhanden, dus bedacht ik dat de vinkjes misschien wel uit moesten, dat ook geprobeerd en weer komt onder in het scherm dat de geschiedenis gewist is. Daarna nog eens opnieuw opgestart, want ook dat doe ik niet altijd, maar het resultaat is hetzelfde. Ik zie nog steeds langdurigbhet hartje.

Het wordt tijd voor een ‘student aan huis’ , denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....maar het resultaat is hetzelfde. Ik zie nog steeds langdurigbhet hartje.....

Voor een Windows omgeving, probeer dit eens: alle browsers sluiten en dan bij Run/Uitvoeren ( of in een Dosbox ) "ipconfig /flushdns" intypen ( zonder " ) en dan op [Enter] duwen.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Linkalovers: ik weet niet waar je 'run' kunt vinden en als ik de gegeven opdracht uitvoer, kan er dan ook iets fout gaan?

Is ook goed. Er kan nooit iets fout gaan met dit commando.

 

 

"ipconfig /flushdns" ( intypen zonder " en dan op [Enter] duwen ), kan altijd zonder enig gevaar. Dit commando leegt de DNS cache, waarna deze automatisch weer gevuld wordt zodra er weer een website wordt geopend.

 

DNS zorgt voor de vertaling van de website-naam ( b.v. Geocaching.nl ) naar het bijbehorende IP-adres ( hier dus 141.138.168.154 ). Het internet werkt met IP-adressen en niet met website-namen, maar die nummers zijn voor mensen niet handig om te onthouden. Zodra je een website-naam intypt, wordt deze vertaalt naar een IP-adres, waarna er m.b.v. van dat adres verbinding met de website wordt gemaakt. Deze vertaal informatie wordt opgeslagen ( mocht je dezelfde website nogmaals willen openen ) en kan zonder gevaar worden verwijderd.

 

"Uitvoeren" ( "Run" voor Windows computers met Engels als standaard taal ), kan m.b.v. de toetsen combinatie "Windows-Flag" + R

 

Of via een Dosbox en dan Ipconfig /flushdns intypen en op [Enter] duwen, dan zie je ook het resultaat. Type daarna "Exit" + [Enter]  in om de Dosbox te sluiten.

 

Einde Windows les.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

De Goodiesshop is inderdaad (vooralsnog?) verdwenen. Onder water staat een moderne shop met iDeal betaling klaar maar of deze ooit online komt...?  We zijn momenteel een kosten/baten analyse aan het maken en hakken binnenkort de knoop definitief door. 

Oplopende koerierskosten vanuit de States, zeer, zeer smalle marges en het intensieve proces van handling (elke werkdag naar het postkantoor) doen ons sterk twijfelen of de shop, ook in een moderne jas, levensvatbaar is. 

Vermoedelijk gaat de Stichting zich volledig richten op inkomsten uit donateursschap. 

Helaas zijn ook deze inkomsten momenteel te gering om alle kosten rond de site te dekken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat de shop terug komt. Ben al sinds 2006 bijna vaste klant =)). Uiteraard is het logisch dat de prijzen worden aangepast zodat de haalbaarheid vergroot kan worden.

Daarnaast is het mij opgevallen dat ik geen donateur ben op het nieuwe forum. Even op mijn rekening gekeken, het is 11 maanden (8 mei 2017) geleden sinds mijn laatste donatie. De nieuwe transactie staat al weer klaar voor het einde van de maand.

Mooie nieuwe website =) al mis ik stiekem de oude 'Reintje de Vos' onderdelen =) #nostalgie  

  • Leuk 1
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...