Spring naar bijdragen

Nieuwe Website / Verhuizing


Peetee

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik vermoed dat het gaat over de schakelaar die president Bill Clinton in het jaar 2000 zogenaamd zou hebben omgezet om de Selective Availability uit te schakelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vermoed dat het gaat over de schakelaar die president Bill Clinton in het jaar 2000 zogenaamd zou hebben omgezet om de Selective Availability uit te schakelen.

.......

.......

Opzettelijke degradatie van de nauwkeurigheid

 

.......De nauwkeurigheid die met alleen het gebruik van de C/A-code bereikt werd, was echter beter dan verwacht, zodat werd besloten om met behulp van Selective Availability (SA) het signaal verder te verslechteren. De R95 zou hiermee naar 100 meter moeten worden gebracht. Dit werd bereikt door het epsilon-proces – de verslechtering van de baanvoorspelling in het navigatiebericht – en het deltaproces of dithering – de destabilisatie van de satellietklok. De fout wordt gemaskeerd door het verlopen van de fout langzaam te laten gebeuren en de fout wordt over een groot gebied exact gelijk gehouden waardoor de fout moeilijk terug te rekenen is

Vanaf 1 mei 2000 heeft het burgersignaal een grote nauwkeurigheid gekregen doordat de gegenereerde fout op nul gesteld werd. Eigenlijk zou deze opdracht van president Bill Clinton pas in 2006 in werking treden, maar het Amerikaanse leger bezat al in 2000 de mogelijkheid om het gps-signaal voor een groot gebied onbruikbaar te maken voor niet-militaire ontvangers.

.......

.......

 

Bron ( hier staat veel meer informatie )

bewerkt door Linkalovers
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er was inderdaad een alinea weggevallen. Ik heb het bijgeplaatst. Scherp Barny! :smartass:


Nog even wat helemaal anders:

Ik kan een bericht niet op de normale manier opslaan. Als ik na het tikken van het bericht op de knop 'Plaats' klik dan gebeurt er ogenschijnlijk niks, maar het bericht wordt wel opgeslagen. Hebben anderen daar ook last van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, daarom had ik ook heeeel veeel complimentjes geplaatst. Bij de eerste poging kreeg ik trouwens wel een pop up schermpje met de boodschap dat het bericht niet geplaatst kon worden omdat het te snel geplaatst was.

 

Vraagje: is de site te druk bezocht of instabiel? Ik heb vanavond verschillende keren proberen in te loggen zonder dat het lukte. Drie boodschappen gehad: de site is niet bereikbaar, kan het op adres van de server niet vinden en site reageert te traag. Vanmiddag was het ook wat traag, maar kreeg ik voordat ik de site zag een zwart kloppend hartje op het scherm te zien (op de tablet).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn vorige logje normal kunnen plaatsen. Daarna een paar keer problemen gehad met de bereikbaarheid van de site. O.a. de volgende melding:

 

       " 
Website tijdelijk onbereikbaar.

Even geduld austublieft. De website die je probeert te bezoeken is onbereikbaar, omdat deze meer dan de toegekende capaciteit verbruikt. Mogelijk zijn er te veel  bezoekers actief of is er op dit moment een technisch defect binnen de website....

       " 

 

Configuratie iets te krap berekend?

 

 

Edit: ook deze log normal kunnen plaatsen.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik had het zonet ook even, die melding dat de site te druk bezocht was. Dat is een melding van de provider Antagonist.

 

Het daar afgenomen pakket geeft recht op beperkte resources. Het is nog even uitzoeken hoeveel er precies voor de site nodig zijn en hoe daar het beste mee om te gaan.

Zo doet het maken van een backup op dat moment een nogal forse aanslag op die resources. Die kan je dan dus het beste maken op een rustig moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....Zo doet het maken van een backup op dat moment een nogal forse aanslag op die resources. Die kan je dan dus het beste maken op een rustig moment.

 

Backups altijd 's nachts ( na 02:00 of zo ) draaien. Mooi taakje voor de scheduler.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Nu zal het niet heel druk zijn? Toch al even het hartje gezien voordat de site opende. Het zal vast een kwestie van afstellen zijn.

De opmerking van druk bezoek heb ik gisteren niet gezien.

Soms kon ik wel op de site, maar kon Ik niet op het forum (dan kwam de melding van het IP adres).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch al even het hartje gezien voordat de site opende. Het zal vast een kwestie van afstellen zijn.

 

Het hartje is niets meer dan een soort van 'even geduld a.u.b. ..."-meldinkje dat je wel vaker op websites of in programma's ziet. Dus geen teken van storing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...