regenboog2 Geplaatst 27 september 2017 Geplaatst 27 september 2017 Dan zou ik toch maar heel goed op m'n ballonnetje letten. Ik ben bij thuiskomst na het cachen al eens 'bedreigd' met een brandslang toen ik languit in de Brabantse modder was gevallen. Midden in de winter, met temperatuur rond het vriespunt en nog 10 kilometer terug naar huis te fietsen....brrr.
Helmine Geplaatst 27 september 2017 Geplaatst 27 september 2017 Ballonnetjes zitten toch standaard in een ieders cacherugzak. Kun je zulke handige dingen mee doen....
regenboog2 Geplaatst 27 september 2017 Geplaatst 27 september 2017 Uuhhh......., in mijn rugzak zitten doorgaans niet veel tooltjes. Als ik er aan denk, heb ik een magneet bij me en dan houdt het meestal wel op. Als uit de listing duidelijk is wat er nodig is, neem ik dat uiteraard mee. Gelukkig heb ik een partner die iets meer meesjouwt. En anders moet ik creatief zijn. Ik heb bijvoorbeeld een pen gesloopt om een nanorolletje te kunnen pakken, want geen pincet bij me.
Diederikus Geplaatst 27 september 2017 Auteur Geplaatst 27 september 2017 Bij voorkeur verschaf ik de tools in het veld. Dat levert trouwens ook onbegrijpelijke informatie op. Van waypoint 2 zijn bijvoorbeeld een 60-tal ballonnen verdwenen in de loop der tijd. Die zijn nooit gebruikt om te loggen. Kennelijk gebeurt er veel meer bij een multi dan je als legger te horen krijgt. Geen idee waarom mensen zo'n weerstand hebben hun falen te loggen. Of is er iets anders aan de hand?
Sivota Geplaatst 27 september 2017 Geplaatst 27 september 2017 Eentje terecht, want die hebben wij meegenomen. Zoals eerder opgemerkt hebben wij de eindstreep niet gehaald. Ik heb hem nog, wil je hem terug?
Diederikus Geplaatst 27 september 2017 Auteur Geplaatst 27 september 2017 Eentje terecht, want die hebben wij meegenomen. Zoals eerder opgemerkt hebben wij de eindstreep niet gehaald. Ik heb hem nog, wil je hem terug? Een gele, als ik het mij goed herinner. Maar die is nooit vermist geweest, want gelogd online.
Helmine Geplaatst 28 september 2017 Geplaatst 28 september 2017 Bij voorkeur verschaf ik de tools in het veld. Dat levert trouwens ook onbegrijpelijke informatie op. Van waypoint 2 zijn bijvoorbeeld een 60-tal ballonnen verdwenen in de loop der tijd. Die zijn nooit gebruikt om te loggen. Kennelijk gebeurt er veel meer bij een multi dan je als legger te horen krijgt. Geen idee waarom mensen zo'n weerstand hebben hun falen te loggen. Of is er iets anders aan de hand? Ik verdenk een paar blaaskaken...
Diederikus Geplaatst 28 september 2017 Auteur Geplaatst 28 september 2017 (bewerkt) Men neme een gewapende tuinslang In het ene uiteinde steke men een roltoeter Op het andere uiteinde plaatse men een opgeblazen ballon En de geocacher wordt op feestelijk melancholische wijze geïnformeerd over de locatie van de cache. 28 september 2017 bewerkt door Diederikus
Team Aragorn Geplaatst 29 september 2017 Geplaatst 29 september 2017 Jaa, een rolpieper! Die heb ik zelf ooit ook op een WP van mijn vlindertuincache gebruikt maar daarbij moest de cacher er gewoon zelf op blazen. Reden: een rolpieper lijkt qua mechaniek heel erg op de roltong van een vlinder. Aan het eind van het uitrolgedeelte stond een van de getallen die je nodig had voor de berekening van de cachelocatie.
Genhenk Geplaatst 29 september 2017 Geplaatst 29 september 2017 @Diederikus: als ik dit zo lees, dan zullen de "Heel ..."-caches van Hewo in Huizen je ook wel aanstaan. Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Diederikus Geplaatst 30 september 2017 Auteur Geplaatst 30 september 2017 (bewerkt) Op het laatste waypoint van Oogjes dicht. . . kom je dit tegen in het bos Dit is het finale waypoint. Het heet "als de manometers goed staan". Dit is de tekst: Meneer de Uil is zijn bril kwijt. Zonder bril kan hij de manometers niet aflezen. Daardoor kan hij u de positie van de cache niet vertellen. Zoek zijn bril OP PRECIES 2,5 METER VAN HET ANKERPUNT waar de ketting de grond in gaat. U hoeft niets los te schroeven of uit te graven. Camoufleer de cache weer goed en zorg dat alles gereed is voor de volgende! Dit is de bijbehorende hint: Cache:Hint 1: Volg geelHint 2: De lengte van de ketting is precies 2,5 meterHint 3: Keer de titel van de cache om (denken! niet zoeken!) Door de gele pijltjes te volgen kom je uit bij de kop van meneer de Uil. De kop zit door middel van een ketting verankerd aan de grond. Ik heb er een paar keer bij mogen zijn toen teams dit probleem probeerden op te lossen. Onveranderlijk begonnen ze onmiddellijk te zoeken, zonder eerst te denken. Ook op de kop van meneer de Uil stond een deel van hint 3 nog een keer (denken! niet zoeken!). De ketting is 2,5 meter lang, en de bril ligt op precies 2,5 meter van het ankerpunt. En dus ging men met gestrekte ketting een cirkel draaien met een radius van 2,5 meter rondom het ankerpunt. Hetgeen ter plaatse nog niet zo eenvoudig is door alle bomen en omgevallen boomstammen. Maar hoe men ook zocht, geen bril. Na, afhankelijk van de slimheid van het team, 5 tot 20 minuten gezocht te hebben, stopte men met zoeken, en ging men eindelijk eens nadenken. Meestal viel dan na enige tijd het eerste kwartje: de kop van meneer de Uil bevindt zich op precies 2,5 meter van het ankerpunt. Men heeft de sleutel (de kop) al in handen. Hint 3: Keer de titel van de cache om. "Oogjes dicht" wordt "Oogjes open". Dan valt het tweede kwartje, de oogleden van meneer de Uil kunnen scharnieren! De kop van de Uil is in feite een soort kijkdoos. Onderaan zit een een drukknop die het licht binnenin bedient. Merk ook de houten klos op waaraan getrokken kan worden. Voor de duidelijkheid heb ik de kop open geschroefd. Als je door de geopende ogen van meneer de Uil kijkt, dan kijk je in een spiegel. In die spiegel zie je je eigen ogen, omlijst door een feestbril en fopneus met snor. De bril van meneer de Uil is gevonden! Dan duurt het meestal nog even voordat het derde kwartje valt (Waardeloos!), Als je aan de houten klos trekt, dan komen de manometers achter de spiegel vandaan. Deze geven richting respectievelijk afstand aan. En na een projectie wordt de cache gevonden. 30 september 2017 bewerkt door Diederikus
regenboog2 Geplaatst 30 september 2017 Geplaatst 30 september 2017 Ik vraag me af of ik dit meteen begrepen zou hebben. Goed gevonden en mooi uitgevoerd!!
Diederikus Geplaatst 30 september 2017 Auteur Geplaatst 30 september 2017 Ik vraag me af of ik dit meteen begrepen zou hebben. Goed gevonden en mooi uitgevoerd!! De meeste teams losten de problemen in 20 - 45 minuten op. Ik kan me niet herinneren dat iemand er niet uit kwam. Natuurlijk is dit lastiger in je eentje dan met z'n vieren.
Team Aragorn Geplaatst 30 september 2017 Geplaatst 30 september 2017 Gaaf WP! Voor mij zou de omgekeerde titel niet 'Oogjes open' maar 'Dicht oogjes' zijn geweest. Hoe exact kun je zijn? Mmm, een uurtje verder was het misschien toch gelukt om er iets van te maken. De ervaring heeft geleerd dat je uiteindelijk gewoon maar iets gaat proberen als er geen schot in lijkt te zitten.
Aanbevolen berichten