Spring naar bijdragen

Scout? Of niet?


  

76 leden hebben gestemd

  1. 1. Scout? Of niet?

    • Ja, ik ben nog steeds bij scouting.
      19
    • Ja, maar ik ben niet meer actief bij scouting.
      16
    • Nee, scouting heb ik niks mee.
      36


Aanbevolen berichten

Jaaa nog steeds scout uuh stam

 

bij de Kantankye groep in amstelveen

oftewel Kimball O'Hara, Guy de Laurigaudi, de Margarita

http://users.scoutnet.nl/~kantankye/

sinds 1987 bij scouting als verkenner

1n 1991 wereld jamboree korea geweest

in 1995 wereld jamboree holland als medewerker

In 2004 geholpen met de eerste gps hike bij de HIT ALPHEN

1n 2004 nationale jamboree als subcamp leiding

 

inderdaad ook geocache verslaafd

met de rest van onze stam

 

Groetjes WOLFJE :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

hoi ik kan dus niet stemmen want die keuze staat er niet bij. Wij hebben nooit bij de scouting gezeten maar onze dochter Arjenne dus wel. Eerst bij de landscouts als welp en daarna bij de waterscouts als verkenner. Als het goed is en het is met haar studie op het cios te combineren dan hoort ze in het nieuwe seizoen bij de wilde vaart.

Bij hun wordt er trouwens niets met de gps gedaan de leiding weet niet eens echt wat het is. Oja ze zit bij de INKA's in Den Helder.

groetjes van team Arjenne. Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, wanneer je vader de hele rits van welp tot hopman :eek: heeft doorlopen bij de Erica groep in Naarden/Bussum (hé, zijn die ook niet erg actief met geocaching?) dan ligt het voor de hand dat zijn zoontje bij de verkenners mocht van de Joannes groep in Oisterwijk: http://users.scoutnet.nl/~oisterwijk/.

Dit is echter ook al weer lang geleden; daarna heb ik nog wat geleerde kunstjes overgedaan in het legergroen :P alwaar hij gelukkig na wat jaartjes zonder kleerscheuren uit is gekomen.

Wat is blijven hangen is het kamperen, kaartlezen en nu sinds een jaartje GPSen en schatzoeken :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He he en me is nu lekker bezig om het GPS gebruik binnen scouting te promoten, laat ze maar eens weten dat je naast de bekende kruispunten en stripkaarten ook met satellieten kan spelen gaat een wereld open voor die kids oh en ook de leiding hoor  :yes:

Nog steeds op en top scout dus zowel voor scouting nederland als voor m'n eigen groep De Marco Polo Groep uit Delft. :P

Hèhèhè, als alles goed gaat komen de zes eTrex Euro's volgende week op de begroting er door en hebben we GPS'en in de groep. hebben al een paar keer met GPS gedraaid. Echt wel leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb niks met scouting, vroeger, toen ik nog een klein mannetje was weleens wezen kijken maar ik vond het vreselijk. Vreemd genoeg ben ik op latere leeftijd (net na de middelbare school) wel heel erg in de outdooractiviteiten geinteresseerd geraakt.

 

Leo is overigens wel heel erg van het scoutinggebeuren als zodanig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi,

 

Na jarenlang bij scouting betrokken te zijn geweest (van welp tot leider), nu alleen nog 1 keer per jaar actief als medewerker op intercamp.

 

Eigenlijk pas na scouting met geocaching begonnen. Bij de groep waar ik bij zat (Scoutinggroep Verkenners Kluis Geleen) wordt volgens mij (nog) niets met een gps gedaan. Behalve door mijn zoon dan natuurlijk :crybaby:

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, met teamnaam Scouting Erica kan het haast niet anders of je hebt te maken met actieve Scouts. Dus inderdaad, wij doen aan Scouting (en zijn er trots op). Geocaching en Scouting hebben veel overeenkomsten. Persoonlijk zie ik geocaching onder andere als brug tussen het oude en nieuwe Scouting. Ik merk althans dat veel mensen verrast zijn dat wij 'padvinders' zich bezighouden met zulke moderne dingen. :thumbup:

 

Stephan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van Team Pooh heeft Marianne jarenlang bij scouting (toen nog padvinderij) gezeten.

Eerst bij de kabouters, daarna bij de waterpadvindsters in Loosdrecht, en nog later een aantal jaren als leidster.

Ik kijk daar met veel plezier naar terug en denk dat het een belangrijke stempel drukt op je ontwikkeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik doe zo nu en dan ook nog wat bij grotere scoutingevenementen, ook wel weer leuk eigenlijk hoor! maar wat ook nog steeds best handig is bij gebruik van gps-en is kaart en kompaskennis, en niets is zo goed om mensen dat te leren door ze met gps-jes met nog 20 minuten stroom erin een tocht van 2 uur te laten lopen, zeker als je van tevoren verteld dat dingen stuk kunnen of accu's leeg raken, dan is een ouderwets kompas altijd best nuttig ;-p :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeger zelf bij scouting geweest vanaf m'n 6e (lang geleden). Ging door tot m'n 18e, toen was de geest uit de fles , de (bier)fles werd toen te belangrijk voor de stamleden :unsure: ... Daar had ik geen zin meer in. Was de Huismangroep III uit Zwolle.

 

Nu neemt mijn oudste dochter van 10 reeds een aantal jaren de honneurs waar bij de IJsselgroep in Zwolle. Samen zoeken dan nog wel eens een schatje :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...