Spring naar bijdragen

Scout? Of niet?


  

76 leden hebben gestemd

  1. 1. Scout? Of niet?

    • Ja, ik ben nog steeds bij scouting.
      19
    • Ja, maar ik ben niet meer actief bij scouting.
      16
    • Nee, scouting heb ik niks mee.
      36


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ex Zeeverkenner THEX meldt zich van de Isala groep te Dieren. Ben op een Blauwe maandag ook nog eens bij de landverkenners gaan zitten, maar dit in principe was dat vuur en water, not-done en eigenlijk absoluut onvergelijkbaar.

Dit woord zocht ik: Pivo voor een half jaar als afsluiter. Tevens mijn eerste vriending opgelopen aldaar.

Jammer dat zeeverkennerij op jonge leeeftijd ophoudt, want ik heb er nog steeds goed herinneringen aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben eigenlijk vanaf mijn 15 verslaaft geraakt. (aan scouting)

En via Zuurtje en Vunny's aan geocaching geraakt.

 

Zit bij "De Vundelaar" in Twello. Doe daar zelf Pivo's / Stam.

Daarnaast ben ik nog leiding bij de Bevers en help met grote activiteiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, geen scouting. Maar we doen wel atijd met succes mee aan enkele scouting hikes, de StOrTo (Stanley Orientatie Tocht) van de Stanley groep in Hardenberg en de Tapawingo-hike van een groep (ONS) uit Eerbeek.

 

Groetjes,

Het Kleffe Stel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De groep waar ik bij ben is de Trappers in Hoogezand-Sappemeer. http://users.scoutnet.nl/~trappers/

Op mijn achtste begonnen bij de welpen. Daarna naar de verkenners. Heel even leding geweest. Toen op mijn zestiende de groep verlaten wegens verhuizing. Later had mijn dochter interesse in Scouting. Toen kwam er een kamp waar ouders ook mee mochten. Zo kwam van het een weer het ander. Nu ben ik via welpenleding bij de verkenners en Stam. Ik ben dus een herintreder. Het volgend seizoen ga ik draaien als Explorer begeleding. Ik zou scouting niet graag willen missen. Ik ben op scouting via letterboxen bij geocachen gekomen.

 

Thex: Je kunt natuurlijk langer doorgaan als Wilde vaart, Loods of Leiding. Misschien kun je Scouting weer oppakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He he en me is nu lekker bezig om het GPS gebruik binnen scouting te promoten, laat ze maar eens weten dat je naast de bekende kruispunten en stripkaarten ook met satellieten kan spelen gaat een wereld open voor die kids oh en ook de leiding hoor :yes:

Nog steeds op en top scout dus zowel voor scouting nederland als voor m'n eigen groep De Marco Polo Groep uit Delft. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaren terug ben ook ik lid geweest van de scouting (Jeroengroep Texel), eerst als welp en later als verkenner. Mijn laatste jaar als verkenner was (mede door een falende leiding) gewoon niet leuk meer en ben ik afgehaakt. Ik moet echter toegeven dat een aantal dingen die ik daar geleerd heb WEL regelmatig van pas komen tijdens het cachen. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:yes: Eens een padvinder, altijd een padvinder (het woord scout, krijg ik nog steeds niet uit m'n strot, maar dat zal de leeftijd wel zijn... :P).

 

Nog steeds het leukste wat je een kind kunt aandoen. Veel van geleerd. Helaas willen mijn kinderen niet meer, maar dat heeft alles te maken van de sfeer in de groep van de plaats waar we nu wonen. Maar volgend doe ik het nog wel als donateur van mijn 'oude' groep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via scouting met geocachen in aanraking gekomen en aangestoken door het virus. Ook hebben we elkaar negen jaar geleden bij deze scoutinggroep ontmoet dusse wat ons betreft: Scouting Rules :P

 

Trouwens, we cachen regelmatig met onze stam en maken op deze manier veel mensen enthousiast over deze "nieuwe" manier van spoorzoeken!

 

groetjes Chantal

 

P.s. Thex, je woont toch in Zoetermeer of vergis ik me?? Wellicht moet je gewoon weer eens een kijkje komen nemen bij een van de lokale groepen. Onze stam heeft een leeftijds variatie van 21 jarigen tot 40 plussers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al meer dan 10 jaar leiding bij de Scouting, nee nooit als jeugdlid.

Moest van mijn ouders op voetbal :yes:

Dit gaat mijn zoon nu goed maken zit nu bij de bevers, of krijgt hij nu een hekel aan scouting zoals ik aan voetbal :P

 

O ja mijn scouting heet Scouting Naaldwijk (http://www.scouting-naaldwijk.nl/)

Dit is wel mijn laatste jaar bij de Sherpa's (Evita Peron Vendel) en daarna ga ik meer Geocachen met de kinderen en mijn vrouw (die beter in zoeken is, volgens de kinderen).

 

Papa Piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

P.s. Thex, je woont toch in Zoetermeer of vergis ik me?? Wellicht moet je gewoon weer eens een kijkje komen nemen bij een van de lokale groepen. Onze stam heeft een leeftijds variatie van 21 jarigen tot 40 plussers.

Als je het over mij heb mag je de H in de naam wel weglaten. :yes::P

Nee, ik woon niet in Zoetermeer, ik ben een geboren en getogen Texelaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via het scoutingwereldje ook in de GPS/caching terecht gekomen. Estaleiding bij Scouting Maarn en daarnaast stamlid.

 

Wij hebben nu al 2 jaar achter elkaar voor scoutinggroepen uit heel Nederland de 'Satellite' GPS Hike georganiseerd en dat verliep met ca. 25 teams (totaal 100 deelnemers) beide keren uit de kunst. :P Dan merk je toch dat bij veel groepen het GPS-gebruik leeft, of door zo'n hike begint op te bloeien. Interesse? De editie voor 2005 staat al gepland en wel op: zaterdag 21 mei 2005!

 

Voor meer info kun je kijken op onze website of stuur een mail naar satellite@scoutingmaarn.nl.

 

21 mei, hou 'm vrij!

 

:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

P.s. Thex, je woont toch in Zoetermeer of vergis ik me?? Wellicht moet je gewoon weer eens een kijkje komen nemen bij een van de lokale groepen. Onze stam heeft een leeftijds variatie van 21 jarigen tot 40 plussers.

Als je het over mij heb mag je de H in de naam wel weglaten. :yes::P

Nee, ik woon niet in Zoetermeer, ik ben een geboren en getogen Texelaar.

 

Jawel, THEX (niet TEX) woont in Zoetermeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...