Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

kan iemand mij helpen met het gebruik van gsak. vroeger is er wel eens een event geweest voor gsak. zijn die er nog?

ik wil graag weten hoeveel pocket queries er nu nodig zijn voor heel nederland. en hoe ik dit makkenlijk kan inporteren en verwerken.

alvast bedankt Pieter

Geplaatst

dat is makkelijk, op het moment van schrijven heeft Nederland 34001 pagina's online waarvan groundspeak vind dat er een cache is

en dat elke PQ maar 1000 pagina's kan bevatten heb je voor nederland 35 PQ nodig

maar gelukkig weet een geocacher dat hij/zij zich niet wil laten uitlachen door SBS6 volk, die vanachter en raam koekeloeren naar wat jij uitspookt, dus alle pagina's waar een Prive terrijn icoon bij staat laad je al niet in

maar gelukkig weet een geocacher dat een cache nooit een micro of kleiner kan zijn dus die filter je er ook uit

maar gelukkig weet een geocacher dat je je niet laat treiteren als hobby zijnde dus alle moeilijk boven de 3,5* moeilijkheid cache's filter je er ook uit

maar gelukkig weet een geocacher dat een boom voor vogeltjes zijn dus alle boomklim en andere boven de 3.5* terrein cache's filter je er ook uit

en dat scheelt een heel hoop aantallen PQ inladen en houd de boel overzichtelijk

Barny

Geplaatst

Los van Barny zijn tips, waarom wil je uberhaupt alle caches van Nederland in GSAK? Ik zie meer in alle caches in een straal van iets van 50 km. Als je die allemaal gehad hebt kun je eens verder kijken.

• 3 months later...
Geplaatst

De laatste tijd werkt de geocaching api van gsak niet of heel traag. Terwijl ik dit schrijf zit ik al en halfuur te wachten op de api 'fetching membership type'. Die gaat vooraf aan het downloaden van mijn pocketqueries. Ook het aanpassen van de coördinaten in GSAK na het oplossen van een puzzelcache is haast geen doen. Dan wacht hij weer eindeloos op de API ter bepaling van de elevation. Dit probleem heb ik op meerdere computers op meerdere plaatsen in Nederland. Heeft iemand een idee?.

Geplaatst

Je probleem lijkt me niet zozeer GSAK, maar eerder de API van geocaching.com - je kunt de performance bekijken op http://status.geocaching.com/

Sinds vorig jaar moet je regelmatig ook de API token vervangen.

Meestal wordt dat automatisch gevraagd maar je kunt het ook zelf doen in GSAK

via de optie Geocaching.com: Nieuw API token ophalen, resp Nieuw API token ophalen (2) of (als dat niet helpt) Verwijder API account

Succes!

Geplaatst

IK gebruik al vele jaren GSAK en ben volledig op hoogte van het user token. En dat is helemaal het probleem niet. Het ophalen werktj, maar hij blijft daarna vastlopen in fetching username. En ik kan ook geen coordinaten meer wijzigen want ook daarvoor roept hij de API aan ivm de elevation. En nij het dowloaden van pocketqueries loopt hij vast in fetching memberdhip. Kortom, Ik heb een token opgehaald. Het lijkt er echt op dat dat is gelukt, maar zo niet, ik heb ook nog een een paar weken de tijd voordat dat echt nodig is. Dus ik hoor graag andere suggesties.

Geplaatst

Hier geen problemen, eigenlijk sneller dan een paar weken geleden.
Het valt me alleen op dat hij de images schijnbaar niet meer steeds bewaard en dat deed hij op de andere laptop wel.
Maar verder werkt het snel en zonder problemen.

Geplaatst

Gebruik GSAK al jaren, had 2 weken even problemen met API fetching, nu werkt het weer naar behoren,

Alle caches in NL in een Query, handig als je ergens in NL wilt gaan cachen en geen of slechte verbinding hebt. Kun je toch aan de slag om e.e.a uit te zetten..

Geplaatst

Mijn computer zet ik vaak weken niet uit en daarom heb ik de oidste noodmaatregel maar eens toegepast en wel het uitzetten en opnieuw opstarten van mijn computer. En zowaar: alles doet het weer en ook nog eens razendsnel. Minder dan een seconde. Ik ben blij dat het is opgelost. maar bij dit soort oplossingen bluft helaas de oorzaak onbekend. Een ieder bedankt voor de reactie en als je nog een reden weet waarom dit de oplossing is, dan ben ik erg benieuwd.

Ik heb ook alle caches in Nederland op mijn GPS en op mijn TomTom staan, zodat ik altijd overal aan de slag kan ook zonder internet. Ik heb daar elke week 37 pocketqueries voor nodig en dat aantal groeit nog steeds. Ik zou graag zien dat het aantal caches per query eens flink werd verhoogd. Het blijft toch wel wat werk om die queries te onderhouden.

Geplaatst

Je hebt al die queries niet nodig hoor, alleen de laatste hoef je wekelijk te draaien. De rest kan je gewoon updaten met status update of geocache gegevens vernieuwen. Scheelt een hoop werk en je hoeft alleen maar de selectie van caches te updaten. Ook je log data base blijft hierdoor niet groeien.

Geplaatst

Ik weet nu wat er aan de hand is op mijn computer tav GSAK en ik vind het leuk om dat toch even te vertellen, hoewel het helemaal niet belangrijk is. Naast GSAK zijn er nog meer programma's tegelijkertijd geladen zoals outlook en een browser. Maar ook speel ik al vele weken een spel met de naam Vikings, wolves of midgard. Dat druk ik dus weg als ik weer naar GSAK ga. Nadat ik de computer had herstart laadde ik alleen maar GSAK en dat werkte prima. Daarna heb ik dit spel geladen en daarna weer GSAK geprobeerd en dat werkte weer niet tav de API. Daarna heb ik het spel beeindigd en weer GSAK geprobeerd en alles was weer prima in orde. Dit spel is blijkbaar wat slordig geprogrammerd en blokkeert bepaalde toegangen. Dus als je dit spel gaat spelen wees dan gewaarschuwd.

Geplaatst

Dan zou ik maar snel stoppen met dat spel. GSAK gebruikt alleen poort 80, als dat geblokkeerd wordt (of bekeken door Vikings en betrokkenen) is dat een zeer slechte zaak.

Geplaatst

Mijn computer zet ik vaak weken niet uit en daarom heb ik de oidste noodmaatregel maar eens toegepast en wel het uitzetten en opnieuw opstarten van mijn computer. En zowaar: alles doet het weer en ook nog eens razendsnel. Minder dan een seconde. Ik ben blij dat het is opgelost. maar bij dit soort oplossingen bluft helaas de oorzaak onbekend. Een ieder bedankt voor de reactie en als je nog een reden weet waarom dit de oplossing is, dan ben ik erg benieuwd.

Ik heb ook alle caches in Nederland op mijn GPS en op mijn TomTom staan, zodat ik altijd overal aan de slag kan ook zonder internet. Ik heb daar elke week 37 pocketqueries voor nodig en dat aantal groeit nog steeds. Ik zou graag zien dat het aantal caches per query eens flink werd verhoogd. Het blijft toch wel wat werk om die queries te onderhouden.

Mooi dat het lek boven is.

Wat betreft de pocket queries lijkt me een stuk of 3-5 genoeg waarmee je alles in een omtrek van 50-60km covert

Tenzij je elke dag het hele land doorkart - maar dan lijkt me het handiger om online met een smartphone te cachen

en zo de laatste info binnen te halen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...