Spring naar bijdragen

Kwaliteit


Twentse Mug

Aanbevolen berichten

Wanneer je op de cache-pagina doorklikt op het favo-symbool en wie die heeft gegeven, dan kom je uit bij de logs van degenen die ze aan betreffende cache toekenden.

In die logs zou je dan kunnen lezen wat de redenen zijn waarom de favo is toegekend of wat er voor die geocacher zo bijzonder was aan die cache.

 

Dank voor de tip! :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De gemiddelde loglengte geeft een vrij aardige eerste indicatie van de kwaliteit van een cache. Het betekent dat de mensen iets hebben om over te schrijven naar aanleiding van de cache. De kwaliteit maakt bovendien dat men bereid is zich in te spannen voor het schrijven van een log.

De gemiddelde loglengte kun je snel op het oog inschatten zonder de logs te hoeven lezen, zodat je niet ongewild met spoilers geconfronteerd wordt.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

"De gemiddelde loglengte geeft een vrij aardige eerste indicatie van de kwaliteit van een cache. Het betekent dat de mensen iets hebben om over te schrijven naar aanleiding van de cache.

De kwaliteit maakt bovendien dat men bereid is zich in te spannen voor het schrijven van een log."

 

Met uitzondering van die ellenlange verzamellogs (verslag van de hele dag) die je tegenwoordig bij alle caches aantreft ;)

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 49 bijdragen is het mij duidelijk dat kwaliteit een onhanteerbaar begrip is.
Voor mij moet een cache aan objectieve voorwaarden, die ik eerder heb beschreven, voldoen.

De rest is subjectiviteit die ik zelf invul. Een cache is voor mij een aanleiding om een dagje aangenaam te verpozen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

"De gemiddelde loglengte geeft een vrij aardige eerste indicatie van de kwaliteit van een cache. Het betekent dat de mensen iets hebben om over te schrijven naar aanleiding van de cache.

De kwaliteit maakt bovendien dat men bereid is zich in te spannen voor het schrijven van een log."

 

Met uitzondering van die ellenlange verzamellogs (verslag van de hele dag) die je tegenwoordig bij alle caches aantreft ;)

Vandaar dat ik adviseer naar de GEMIDDELDE loglengte te kijken, en niet naar de uitwassen.

 

Zo'n verzamellog is een apart fenomeen. De motivatie voor deze werkwijze is waarschijnlijk gewoon luiheid, in combinatie met een gebrek aan invoeling wat zoiets teweegbrengt bij de medecachers. Meestal worden ook de kwalitatief goede caches stiefmoederlijk behandeld in dit soort logs. Ik laat zulke logs altijd maar langs me afglijden. Als de logger in staat was te veranderen dan had ie dat al gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...