Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Rip-gevoeligheid is best wel een dingetje in Geocaching-land. En iedereen met een gezond verstand kan heel ver komen om rippen te voorkomen. Toch ben ik erg benieuwd naar jullie tips en gedachten als het gaat om het zo rip-proof mogelijk maken van je stash. Waar denk jij aan? Wat heeft wel en niet geholpen? Wat zijn de onvoorziene valkuilen?

Geplaatst

Houd rekening met de zwakheden van je medemens. Voorkom frustraties. Gebruik geen sloten, bijvoorbeeld. Zorg dat de cache vindbaar is. Plaats ge- en verbodsborden. Erger geen mensen op het forum. Ketting of stuk waslijn aan je cache of waypoint voorkomt verplaatsingen.

Geplaatst

Houd rekening met de zwakheden van je medemens. Voorkom frustraties. Gebruik geen sloten, bijvoorbeeld. Zorg dat de cache vindbaar is. Plaats ge- en verbodsborden. Erger geen mensen op het forum. Ketting of stuk waslijn aan je cache of waypoint voorkomt verplaatsingen.

Hé........... die van die ketting of stuk waslijn is een goeie, zeg! Bedankt!

Geplaatst

Cursus lassen volgen. Mocht ik ooit er aan toe komen om ergens iets te plaatsen, Dan zal staal de belangrijkste bouwmateriaal zijn.

Geplaatst

Zorg dat de cache goed te vinden is voor geocachers, maar niet voor anderen.

Ga meerdere keren kijken op de plek die je voor ogen hebt. Wie komt daar langs of hangt er rond en op welk tijdstip?

Zijn er omwonenden om rekening mee te houden/ in te lichten, ligt er zwerfafval waaruit iets op te maken valt, ben je vanaf de weg of fietspad te zien?

Plek niet goed, kies een andere.

Zorg dat men over de paden loopt en hou voor de bereikbaarheid rekening met plant en dier. Geef een traihead en referentiepunten daar waar nodig.

Meet de cache goed in (een gemiddelde van meerdere metingen op diverse tijdstippen en dagen).

Geef een goede (in het veld bruikbare) hint en wanneer je een slot wilt gebruiken, zorg dan dat de code duidelijk en goed te vinden is.

Hoe langer men moet struinen en zoeken, hoe meer men opvalt en de plek wordt "kaal" en verraadt waar de cache ligt.

Maak een stevige cache (helaas is niets echt hufter-proof).

Hetzelfde geldt voor de waypoints (en maak je opgaves duidelijk en niet voor meerdere interpretaties op te vatten)

Geplaatst

Maak er een premium member cache van. Dat heeft bij mij goed geholpen

Eh... ik ben inderdaad van plan om binnenkort premium member te worden. Voordat ik de stash plaats, dus.

Op welke manier heeft het jou geholpen?

Geplaatst

Premium helpt niet tot bijna niet. Kijk eens bij een aantal nieuwe cachers, ze moeten het spel eigenlijk nog ontdekken. 10 caches gevonden en ook al premium member. Vaak zijn het ook puntjes jagers, "met premium meer caches". Zelf ben ik geen puntjes jager, ik zoek de leukere caches uit. En een premium member legt niet bij voorbaat betere/mooiere caches neer.

Geplaatst

De handleiding die Sivota geeft zou iedere cachelegger moeten hanteren.

Maar besef dat NIETS hufterproof is.

Het kan 50 keer goed gaan, maar nummer 51 kan een hufter zijn.

Dat heeft niets te maken met het soort member.

Geplaatst

iets wat in elke cache thuishoort maar je bijna nooit meer ziet of achteloos verfrommeld onder in de cache gedumpt

de onvolprezen welkomstbrief waarin word uitgelegd waarom dat "ding" daar ligt

maak een echte cache zo eentje waar de puntjes stumpers van wegblijven, maak een echte cache zo eentje die niet word belast met veel favo's dan krijg je de echte serieuze geocachers op bezoek die geintreseert zijn in jou cache en zich netjes kunnen gedragen bij een cache, en die echte geocachers verblijden je natuurlijk ook met een echte log ipv TFTC beledegingen, knip en plak logs waar geen woord over jou cache geschreven word

een cacherip ligt 99.9% aan falende co's

Barny

Geplaatst

Zoals ik al eens op dit forum heb aangegeven heb ik op aanraden van onze forumgangers al mijn premium caches omgezet naar member.

de reparaties en controles kon ik toen niet meer bijhouden.

Niet omdat er zoveel meer bezoekers kwamen maar puur onwetendheid of gemakzucht door de nieuwe generatie cachers.

Ik heb multies voor de members gehouden en nog een enkele tradioneel.

Het gevolg is b.v. de logs op GC3B9M5

Geplaatst

een echte cache zo eentje die niet word belast met veel favo's

Kun je dat uitleggen? Ik heb het idee dat een "echte cache" wat daar dan ook de definitie van mag zijn ook altijd een redelijk aantal favorieten scoort.

Ik heb hem zelf nog niet bezocht, maar toch denk ik dat Adolfs trekschuit wel een echte cache genoemd mag worden (hoewel sommige vinden dat een micro nooit een echte cache kan zijn) En ook deze cache heeft een respectabel aantal van meer dan 40% favorieten gekregen. Des te bewonderenswaardiger omdat hij gelegd is in een tijd dat er nog geen favorieten gegeven konden worden en niet iedereen met terugwerkende kracht favorieten gegeven heeft.

Als je zegt dat TB - Schlosshotel Rasthof Stillhorn Ost weinig met geocachen te maken heeft, kan ik je volgen. Dat is gewoon een drukbezochte carpoolcache. Weliswaar leuk uitgevoerd, maar niet een locatie waar de cache eigenaar je iets wil laten zien, maar waar je naartoe gaat voor de cache (om de quote van Briansnat te parafraseren).

Tc

Geplaatst (bewerkt)

anharu als de zon niet schijnt, regent het dan? als een kleur niet wit is, is het dan meteen zwart? als het niet koud is, is het dan meteen bloed heet? als het niet rechts is, is het dan links?

​met andere woorden, heb jij een hersenaandoening die jou niet in staat stelt om anders dan zwart wit te denken, een idee kan geven dat er meer is dan links rechts, dat er meer temperaturen zitten tussen koud en bloed heet, dat als de zon niet schijnt het ook gewoon droog kan zijn,

de draatjesstarter vraagt om tips om de cache zo min mogelijk risico te laten lopen om gejat te worden

het mag bekent zijn dat caches met een hoog favo gehalte bezocht worden door mensen die totaal niets met geocachen (de cache) te doen hebben maar meer met statistieken, die zogenaamde statistiek prutsers hebben alleen oog voor de virtuele genoegdoening, dat de cache na hun geript word interesseert ze niet, ze hebben het gewilde toch al binnen,

Barny

edit

technetium de cache van Adolfs trekschuit is uitwendig de grote van een regular, en in zijn geheel heel toepasselijk voor de omgeving waar hij zich in bevind

maar de inhoud waar je de grote aan refereert is minder dan 100 mL dus daarom valt deze cache onder de noemer Micro

bewerkt door barny
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...