Spring naar bijdragen

Doe Weken


rnijenhu

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

David Ulmer, de man die naar men zegt het geocachen heeft uitgevonden, heeft dat gedaan om de volgende reden: Hij wilde graag, dat mensen (dus ook jongeren) hun stoel achter de computer eens onverwarmd zouden houden door naar buiten te trekken (beweging in plaats van zitten). Hun bestemming moest dan ook nog eens een aantrekkelijk plek in de natuur zijn (zonder fijnstof en zo, wat ik dagelijks ervaar, zijnde ingeklemd tussen A16 en A15)) en natuurlijk moest de spanning/sensatie van het zoeken naar en vinden van een cache aanwezig zijn. Daaraan wordt hier wel voldaan, maar David heeft nergens gezegd (althans niet tegen mij...) dat je dat met 30 man tegelijk moet doen. Dan wordt het al snel een excursie naar de Holle Bolle Gijs cache op de Efteling.....

 

Oh ja, David Ulmer heeft nog wel meer motivaties gehad om een cache neer te leggen: Hij wilde, net als iedereen die voor het eerst een Gps in handen heeft, iets zinnigs met het apparaat doen en toen zijn moeder ook nog eens van de volledige voorraad Action bakjes af wilde, was de motivatie om met apparaat en bakje een sinister bosje in te duiken snel gevonden.... Helaas is David er zelf mee opgehouden, toen het keukenkastje leeg was.... Jammer!

 

En zo is het allemaal begonnen..... En waar het allemaal geëindigd is (althans voor een deel), daar laat ik Barny graag over schrijven. Die heeft daar min of meer het alleenrecht op plus het woordgebruik, dat daarbij past.... Ik niet! :-) :-)

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team Aragorn wat moet het heerlijk zijn om zo naïef door het leven heen te stappen

 

elke koter wat slecht geïnformeerd, slecht begeleid een cache wil gaan vinden is een gevaar voor de cache en zijn inhoud

die koters loggen natuurlijk niet op internet, en ook niet in het logboekje, maar op het moment dat er een mooie coin of TB in de cache zit is die wel weg,

als de huidige generatie prutsende hobbygenoten al moeite hebben wat mijn en dijn niet is, zal het met hun nakomelingen niet veel beter gesteld zijn

 

maar ook hier is het een ver van mijn bed show

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier dan nog een positieve noot... een juf die het wel snapt. Volgend schooljaar ga ik met mijn plusklas leerlingen ook een GPS-projectje doen. Nadat ze iets geleerd hebben over coördinaten en een door mij (voor dit doel verstopte) cache hebben gevonden, gaan ze zelf een locatie zoeken + cache maken om voor elkaar te verstoppen. Vervolgens moeten ze elkanders caches zoeken (hopelijk vinden) en beoordelen. En dat alles zonder ze deelgenoot te maken van de Grotere Wereld van het Geocachen, de enkeling die enthousiast wordt en het snapt zal ik een voorzichtige hint in deze richting geven zodat ze zich keurig kunnen aanmelden en met hun ouders kunnen gaan cachen. (Het betreft leerlingen van de basisschool.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mwah... ik vind onverschilligheid eigenlijk erger dan pessimisme. Laten we vooral onze ogen dichtdoen voor minder leuke zaken (in onze hobby). Is het pessimisme van Barny? Ik ervaar vaak dezelfde dingen in mijn hobby. Maar ik ben ook een pro-actief iemand, ik ga graag de confrontatie aan met anderen als ik zie dat iemand iets doet wat niet kan.

De "tech" kids van tegenwoordig hebben absoluut buitenlucht nodig. Laat ze weer eens een hap zand nemen, dat is goed voor de weerstand. Weg met het prinsen en prinsesjes gedrag. Een corrigerende tik op de billen kan prima! Enfin, waarschijnlijk al te laat, want een nieuwe generatie narcistjes staat op de stoep.

Wat dit inhoudt voor onze hobby? Zonder begeleiding absoluut vernieling (van de natuur) en gejat uit caches. Dat gebeurt nu al veelvuldig, zelfs met "begeleiding" van de ouders erbij. Van de week had hier een schoolklasje kikkerdril over het wandelpad gesmeerd. Je mocht over het gras lopen als je een euro betaalde. Leuke moderne spelletjes toch! Ik heb de "juf" aangesproken en de beheerder van het natuurgebied. Ze gaan extra natuureducatie geven. Alleen maar omdat ik wel mijn mond opentrek.

Ergens kan je het de kinderen natuurlijk ook niet kwalijk nemen als de ouders geen goed voorbeeld kunnen zijn. Vast te druk met de carriere of zo? Los van alle goede ouders natuurlijk, want die zijn er best; die niet meegaan in alle fratsen van deze tijd en wel alle aandacht aan de kinderen schenken en het met respect omgaan van de natuur.

Gelukkig lees ik hier ook over goede initiatieven, kleine stapjes... Eerst het principe leren en dan heel misschien, als er respect is, een stapje verder. Maar niet andersom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een telefoon, iPad, en weet ik wat elke plaag al moet hebben vanaf zijn 6e, kost duurder dan een beetje gps op marktplaats

maar het gaat om het algemene plaatje :)

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...