Spring naar bijdragen

Groentje Met Vragen


Patrieszz

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Wij (gezin met 2 kleine kids uit het 'hoge noorden') zijn sinds kort begonnen met geocashing en zijn gelijk erg enthousiast geworden. Hebben nog maar slechts 1 poging gedaan (en gevonden, dat dan weer wel :)) maar we zijn van plan om er nog heel veel meer te zoeken en vinden!

 

Nu hebben wij de gratis app Geocashing Intro voor iPhone gebruikt. Bevalt prima, makkelijk in gebruik en super duidelijk! Het gedoe met coördinaten zijn we maar ff niet aan begonnen, eerst maar ff simpel de basisbeginselen onder de knie krijgen. Hebben dan ook gewoon op kaart gelopen en ging prima.

 

Nu zien we dat in deze gratis versie van de app niet alles beschikbaar is, alleen de traditionals met een moeilijkheid en terrein tot 1,5. Je zou premiummember moeten worden om meer opties te kunnen gebruiken, en er is ook een andere (betaalde) versie van de app.

Nu kunnen wij veel vinden op het web over geocashing, maar kan ik nergens vinden wat het verschil in opties zijn als je basic/premiummember bent en dat in combinatie met de gratis dan wel betaalde app.

 

Kan iemand mij hier de verschillen van uitleggen? We zullen het misschien niet gelijk gebruiken omdat we ons eerst nog prima kunnen vermaken met de cashes die nu alleen beschikbaar zijn in de app, maar toch wilden we ons hier verder in verdiepen.

 

Daarnaast begrijp ik nog niet helemaal hoe het zit met tb's. Ik heb er al veel over gelezen en ik begreep ook uit verschillende berichten dat meer starters met dat probleem zitten, maar misschien heeft iemand een linkje waar het helder uitgelegd wordt..? Misschien moet je eerst ook maar een tb vinden, dan kijken we wel weer verder of we begrijpen hoe je dat nou precies moet loggen etc.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Allereerst welkom op het forum! :)

 

Het belangrijkste verschil tussen een basic - en een premium membership is wel dat je met een premium membership:

 

- Caches kunt zoeken die als PM-only te boek staan. (door de cacheplaatser is dan bepaald dat enkel PM-leden de listing mogen zien). Als basic lid kun je zo'n listing dus niet lezen.

- Je kunt je als PM inschrijven voor de zgn. instant-notificaties, d.w.z. je krijgt onmiddellijk een mailtje als er bij jou in de omgeving een nieuwe cache uitkomt.

- Je kunt geavanceerder zoeken in de zoekschermen op geocaching.com.

- Je mag zgn. pocket queries aanmaken. Dit kun je zien als bestandjes die je naar je gps of telefoon kunt kopiëren om zo de beschrijvingen van de caches bij je te hebben.

- Je mag zgn. bookmark lijsten aanmaken, een soort van favorietenlijsten die je met andere cachers kunt delen.

- Je mag favorieten uitdelen aan caches die je extra leuk hebt gevonden, een soort van pluimpje dus voor de cache-eigenaar.

- Je hebt op de cachepagina meer kaarttypes tot je beschikking.

 

Zo zijn er nog enkele te bedenken, maar dit zijn wel de belangrijkste voordelen. Vrij veel voordelen dus, maar ook zonder dit PM-lidmaatschap kun je voorlopig uitstekend uit de voeten.

 

V.w.b. verdere informatie (zoals TB's) kun je hier, of op een site als deze of deze site heel veel informatie vinden.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is een verschil tussen premium member worden en kiezen voor de betaalde app.
Je hebt inderdaad de beschikking over meer mogelijkheden als premium member, maar je hoeft geen premium member te worden om meer, dan je nu kunt, te kunnen doen met de betaalde app.

M.a.w. Het premium member worden staat los van het gaan werken met de betaalde app.

Zie ook hier: http://support.groundspeak.com/index.php?pg=kb.page&id=514

 

Voor meer info over de apps, zie ook: http://support.groundspeak.com/index.php?pg=kb.book&id=12
Voor meer vragen over het premium membership, zie ook: http://support.groundspeak.com/index.php?pg=kb.book&id=5

Voor meer vragen over trackables, zie ook: http://support.groundspeak.com/index.php?pg=kb.book&id=10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ga je eerst eerst interesseren in het spelletje geocaching

dan zelf op zoek gaan naar info over het spelletje geocaching, er is genoeg te vinden

koop Goody's voor in de Cache te doen op het moment je echte cache's gaat bezoeken,

zit er niets in laat dan wat achter voor de volgende bezoekers met kinderen, het zogenaamde Up Trading

dan het allerbelangrijkste ga een knappe tweedehands GPS kopen, mocht je het kokerrapen zat zijn kan je de GPS ook voor het zelfde geld kwijt en per saldo heeft het probeersel geocaching je niets gekost

vergeet nooit dat TB's en coins andermans eigendommen zijn en kunnen daarom nooit geen ruilmiddelen zijn, wat er ook op de pagina beweert word,

 

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kijk eens of er geen andere app is als de std geocaching.com app voor de iphone.

 

zelf zit ik op android en gebruik c:geo, daarnaast gebruik ik de geocaching.com app alleen voor het berichten centrum.

 

heb eerder bijna alles/veel gedaan zonder premium. Kon ik maar een paar caches niet doen. later wilde ik pocket queries maken en toen ben ik premium geworden.

 

En travelbugs: gewoon de codes verzamelen die erop staan. hiermee kan je op de app of op de website de tb erbij zoeken en deze dan ook loggen als ontdekt of meegenomen. heb je hem meegenomen dan moet je hem nogmaals loggen als je hem ergens achterlaat. vind dat zelf 'gedoe' en log ze meestal als 'ontdekt'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben (al ruim 11 jaar) basic member en gebruik de volledige (betaalde) app van geocaching.com

 

Ik weet niet hoe het nu is, maar ik heb destijds de app gewoon kunnen kopen als basic member, voor € 8,99.

 

De enige beperking is dat je geen Premium Member opties kunt gebruiken in de app. Maar ik kan zonder die mogelijkheden prima cachen met de app!

 

Wel gebruik ik nog een Garmin 62s naast de iPhone, omdat die toch nauwkeuriger is. Ik gebruik de app dan vooral om paperless te kunnen cachen en snel te zien waar caches in de buurt liggen. En verder om in het veld alvast logs aan te maken als veldnotitie, dan kan ik mijn logadministratie goed bijhouden en verwerken wanneer ik weer thuis ben.

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houd er rekening mee dat de betaalde app van Groundspeak (geocaching.com) op moment geen prioriteit heeft en niet/nauwelijks ge-update wordt. Ze steken al hun energie in de gratis Geocaching Intro app (Android, iPhone), deze zal langzaam een (de) volledige geocaching app worden, uiteraard wel met verschillen voor Premium members en Basic members.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super jongens, bedankt voor alle info! Hier kunnen we wel wat mee. Zijn van plan om eerst alles te zoeken wat we als basic member kunnen, en als we het goed onder de knie hebben gaan we upgraden naar premium member.

 

Nogmaals bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...