deBruineBeren Geplaatst 20 mei 2004 Geplaatst 20 mei 2004 Nu al een poosje mijn 60CS in gebruik. En waar ik me aan begin te ergeren is het gemis van een "Ga Naar" knopje. Als je een multi aan het lopen bent en je moet een volgent coördinaat invoeren dan druk je op de "Mark" toets. Vervolgens krijg je het volgende scherm. Na het aanpassen van het coördinaat was ik op mijn Venture gewent om gelijk op het knopje "Ga naar" te drukken. Bij de 60 ontbreek deze mogelijkheid. Nu moet ik eerst op "OK" drukken en vervolgens via de "Find" toets de pas gemaakte waypoint opzoeken. En dan kan je pas voor "Ga Naar" kiezen. Ligt dit nu aan mij , doe ik iets fout? Of hebben ze bij Garmin de plank volledig mis geslagen met hun Geocache functie?
dutch-locutus Geplaatst 20 mei 2004 Geplaatst 20 mei 2004 Je doet niks fout, er is (op dit moment) geen mogenlijkheid om direct na het invoeren van een coord deze gelijk te selecteren zonder eerst OK te kiezen en via find het gemaakte waypoint te selecteren. Ik heb deze vraag al richting carmin gestuurd, in de hoop dat ze het meeneemen in een volgende software versie. Je kan dit doen op de suport pagina van Garmin, hoe meer mensen een bepaald probleem melden hoe groter de kans dat ze het snel aanpassen, dus sturen die klacht (moet wel in engels). Greetz, Locutus
GPSiegurd Geplaatst 20 mei 2004 Geplaatst 20 mei 2004 En behalve dit minpuntje hoe bevalt de GPS voor de rest? Altijd leuk om dat te horen van nieuwe gebruikers met ervaring! Ik heb de 60CS ook bestelt en wacht met smart maar ik kan mij goed voorstellen dat het missen van de Ga naar functie gelijk na het veranderen van een bestaande coordinaat erg irritant kan zijn vooral als je een cache moet doen als de "Leusden Light Straf Cache" waar je in korte tijd 20 keer een coordinaat van maar enkele getalletjes moet veranderen!
dj bel Geplaatst 20 mei 2004 Geplaatst 20 mei 2004 Heeft het "Ga naar" verband met de keuze tussen "volg wegen" en "niet via wegen" ? Ja natuurlijk. Denk ik dan. Dit volgt op deze optie omdat de fantastische "60"-serie behebt is een route berekenings optie via wegen De etrex-serie kan zonder metreguide alleen in een rechtlijn naar zijn doel, waardoor men direct kan navigeren. Het is daarom niet logisch dat Garmin op het verzoek dit te wijzigen zal ingaan. Lijkt mij. Ieder nadeel heb dus zijn voordeel (JC) Wat mij is opgevallen dat het belangrijk is je compas iedere keer te kalibreren op de 60 cs omdat bij slechte ontvangst de 60 serie automatisch het magnetisch compas blijft vasthouden en geen melding geeft alle richting op te willen bij het wegvallen van de ontvangst. Het bekende probleem van slechte ontvangst onder bomen is daarmee goed ondervangen.
deBruineBeren Geplaatst 20 mei 2004 Auteur Geplaatst 20 mei 2004 Heeft het "Ga naar" verband met de keuze tussen "volg wegen" en "niet via wegen" ? Ja natuurlijk. Denk ik dan. Dit volgt op deze optie omdat de fantastische "60"-serie behebt is een route berekenings optie via wegen De etrex-serie kan zonder metreguide alleen in een rechtlijn naar zijn doel, waardoor men direct kan navigeren. Het is daarom niet logisch dat Garmin op het verzoek dit te wijzigen zal ingaan. Lijkt mij. Ieder nadeel heb dus zijn voordeel (JC) Hier snap ik dus helemaal niets van Maar bij mij vraagt hij niet of dat het via de weg moet of niet. Dit heb ik uitgezet omdat ik toch geen CitySelect heb. En al had ik het wel dan nog snap ik het niet. Als jij de Coör's van een waypoint verandert dan zou het zo maar kunnen dat geplande route niet meer de juiste is. Verder bevalt hij best, van slechte ontvangst heb ik geen last meer. Als je wel slechte ontvangst heb zou het handig zijn als de rode pijl in je compasroos niet weg valt. Je hebt dan al geen ontvangst en dan heb je ook niets aan je kompas omdat je het pijltje niet ziet. Het zou beter zijn als in zo een geval het pijltje b.v. grijs wordt. Je weet dan dat het niet helemaal betrouwbaar is, maar je kan nog zien welke kant je grof weg op moet. Misschien iets voor versie 3.40 Waar ik ook nog niet uit ben is de tracklog. Het is ongeloofelijk hoeveel trackpoints dat ding aan maakt. Thuis gekomen en alles in Ozi geladen zit je een 1/2 uur met je vinger op de pijltjes toetsen te drukken om een track door te bladeren. Ik heb de 60 al ingesteld op "Minst vaak" maar een middagje cachen en je heb weer duizende trackpoints. Mijn Venture deed dat een stuk beter
dj bel Geplaatst 20 mei 2004 Geplaatst 20 mei 2004 De 60 serie is gemaakt om met city select te werken. Zie gpsinformation.net Gebruik je dat niet dan doe je jezelf te kort. Iedereen die ik er over hoor is euforisch. De basis (europese) kaart gebruiken is absoluut te weinig voor het goed functioneren van de 60 serie. Een belangrijk issue met de 60 serie is, dat het een volwaardig navigatiesysteem is. Er zijn keuzes gemaakt voor het gebruik van de 60 serie en die liggen zeer duidelijk ook in stedelijk gebied en niet alleen outdoor. De etrex serie is meer basic in navigeren en heeft daarom geen keuzes nodig. Metroguide kan je ook laden in de 60 serie, maar dan geeft hij foutmeldingen als punt ligt niet op een weg, terwijl je het met adres hebt opgezocht, als je optie via wegen kiest. Distance gaat enkel in honderden meters bij distance and bearing; als je er praktisch mee omgaat - vul een getal in dat er in de buurt ligt - dan loopt tot de benodigde afstand. Maar als het echt hinderlijk is met die tracks dan gebruik je toch een andere gps erbij.
deBruineBeren Geplaatst 21 mei 2004 Auteur Geplaatst 21 mei 2004 Maar als het echt hinderlijk is met die tracks dan gebruik je toch een andere gps erbij. Doe ik ook maar de Venture heeft niet zo'n goede ontvangst. Zeker niet al je hem niet de hele tijd in je handen houd. En wat betreft navigatie met de 60 , ach vergeleken bij Tomtom blijft speelgoed.
schatzoeker Geplaatst 21 mei 2004 Geplaatst 21 mei 2004 Nu al een poosje mijn 60CS in gebruik.En waar ik me aan begin te ergeren is het gemis van een "Ga Naar" knopje. Als je een multi aan het lopen bent en je moet een volgent coördinaat invoeren dan druk je op de "Mark" toets. Vervolgens krijg je het volgende scherm. Na het aanpassen van het coördinaat was ik op mijn Venture gewent om gelijk op het knopje "Ga naar" te drukken. Bij de 60 ontbreek deze mogelijkheid. Nu moet ik eerst op "OK" drukken en vervolgens via de "Find" toets de pas gemaakte waypoint opzoeken. En dan kan je pas voor "Ga Naar" kiezen. Ligt dit nu aan mij , doe ik iets fout? Hallo Bruintje de Beer Ik maak van te voren altijd een paar waypoints aan ( stuk of 10) of laat de waypoints van de vorige cache-walk staan. Dan ga ik bij een nieuwe cache van boven naar beneden steeds de bestaande waypoints aanpassen bij de nieuwe cache-walk. Dan heb je geen last dat je steeds een "mark" moet doen en vervolgens een "find". Dan kun je na aanpassing dus direct naar "Ga naar". Werkt perfect. En als ik de waypoints van de betreffende (nieuwe) wandeling niet wil bewaren dan pas ik steeds dezelfde aan en kun je ook direct naar "Ga naar". Ook aan deze kant bevalt de 60CS perfect. Ben alleen nog niet veel wijzer hoe om te gaan met de geocache-navigatie schermen.
Calanque Geplaatst 21 mei 2004 Geplaatst 21 mei 2004 En behalve dit minpuntje hoe bevalt de GPS voor de rest? Nou ik wilde er al een stukje over schrijven maar nu je het zo vraagt?? Ik heb sinds kort de 60c, ik heb hiervoor gekozen omdat ik voor barometer en kompas wat exactere apparaatjes gebruikt en ik deze niet nodig acht. Ik heb mijn kersverse gps 60c meegenomen naar Frankrijk en heb alle facetten kunnen gebruiken. De wegenoptie, geocaching (outdoor) optie en de marine optie (aangezien ik ben gaan zeilen in de middellandse zee). Ten eerst heb had ik al de benodigde city select kaarten erin gezet en hij vertelde me vanaf het vliegveld met de auto perfect de weg naar de kade en bij het bezoeken van verschillende steden heeft hij me perfect naar banken, hotels, golfbaan, ziekenhuis en McDonalds gebracht. Dat apparaat is perfect met city select, wat een verademing. Tevens de outdoor mode geprobeerd met een cache, dit werkt uitstekend. Behalve dan dat de cache weg was ging alles perfect, eerst een stuk follow the road en daarna in de geocache mode. Ik had zelfs een DGPS signaal daar dus een nauwkeurigheid van 0.5 meter. Voor zeilers of mensen die weleens op het water zitten is het ook ideaal. Je kunt rustig gaan slapen wetende dat je 60c je anker drift in de gaten houdt en geeft een alarm als je teveel af drijft. Echt ideaal. Met de city select kaarten kun je zelfs in de havens naar meteen de juiste plaats navigeren. Ook met de in te stellen schermen kun je perfect, snelheid etc meten. Kortom, voor op reis en alle outdoor activiteiten die je wilt doen is hij meer dan geschikt. Je kan er alles mee. Het is waar dat TomTom iets beter is op de weg maar heel veel doet hij daar niet voor onder want ik heb ook TomTom. Alleen de stem en volume ontbreken. Tevens natuurlijk het file nieuws. Maar als je op vakantie gaat heb ik ook geen zin om die hele TomTom uit mijn auto te schroeven dus is de 60c een volwaardig alternatief. Ik moet dj bel echter gelijk geven, zonder city select europe is het apparaat maar de helft waard. Het is even sparen maar die software is het volledig waard.
vechtdal Geplaatst 21 mei 2004 Geplaatst 21 mei 2004 Nu al een poosje mijn 60CS in gebruik.En waar ik me aan begin te ergeren is het gemis van een "Ga Naar" knopje. Als je een multi aan het lopen bent en je moet een volgent coördinaat invoeren dan druk je op de "Mark" toets. Vervolgens krijg je het volgende scherm. Na het aanpassen van het coördinaat was ik op mijn Venture gewent om gelijk op het knopje "Ga naar" te drukken. Bij de 60 ontbreek deze mogelijkheid. Nu moet ik eerst op "OK" drukken en vervolgens via de "Find" toets de pas gemaakte waypoint opzoeken. En dan kan je pas voor "Ga Naar" kiezen. Ligt dit nu aan mij , doe ik iets fout? Of hebben ze bij Garmin de plank volledig mis geslagen met hun Geocache functie? Nee Alex je doet niks fout, Maar als je bij je laatste punt nog niet op found drukt. Maar eerst je nieuwe coordinaat in geeft, en dan found(in het scherm van kompas,Geocache mode) pakt hij vanzelf het nieuw ingevoerde coordinaat. Jacco,
GeoDoc Geplaatst 21 mei 2004 Geplaatst 21 mei 2004 Inderdaad gewoon na 'Find' de coördinaten aanpassen en dan 'Ga naar'. Werkt prima! Krijg je ook niet een serie coördinaten die je niet meer gebruikt. Want het lukt mij niet om één coördinaat weer weg te gooien, alleen een serie met dezelfde icoontje. Dus: Wie weet hoe je één cq. het huidige waypoint kunt verwijderen? En eh, hoe krijgen jullie het schermje van de CS als GIFje? Digifotootje van gemaakt?
deBruineBeren Geplaatst 21 mei 2004 Auteur Geplaatst 21 mei 2004 @ GeoDoc G7toWin @ Jacco Ik zal het van het weekeind eens proberen.
ronnie Geplaatst 21 mei 2004 Geplaatst 21 mei 2004 Waar ik ook nog niet uit ben is de tracklog.Het is ongeloofelijk hoeveel trackpoints dat ding aan maakt. In het forum van de GPS shop in Notter staat wat je eventueel kan doen, als je wilt voorkomen dat je tracklog volloopt. Forum Notter topic over vollopen tracklog
GeoDoc Geplaatst 21 mei 2004 Geplaatst 21 mei 2004 @ GeoDoc G7toWin @ Jacco Ik zal het van het weekeind eens proberen. Dank! Ik ga er eens mee aan de slag. Mee aan de slag geweest. Nogmaals dank, ziet er prima uit!
dj bel Geplaatst 21 mei 2004 Geplaatst 21 mei 2004 g7towin werkt alleen bij het laden van de nieuwste versie. Werking; gps / commands / get & show displaymap ; deze verschijnt dan in g7towin vervolgens; gps / copy bitmap to clipboard en plakken maar. Maar nu we toch bezig zijn; Ozi usb Na het installeren van de upgrade zit ik met twee versies i.p.v. dat de oude geupgrade is en voorzien is van usb. Heeft er iemand al een oplossing. Heb ik iets verkeerd gedaan?
Aanbevolen berichten